Onze zoon heeft sinds een paar dagen puistje op zijn gezicht en romp. Echt van die dikke rode, met een witte kop. Ze voelen best hard aan. Hij lijkt er verder geen last van te hebben, maa ik vraag me toch af wat dit is. We zijn net op vakantie geweest (Centerparcs) en hebben veel gezwommen. Kan het iets in het water geweest zijn? Of zou het ook door een allergie kunnen komen? Hij had trouwens ook een paar dagen vreselijk stinkende, dunne ontlasting. Daarvan denk ik sowieso dat het komt doordat hij aardig wat zwembadwater heeft gedronken.
Mijn oudste heeft ze ook heel af en toe, vaak bij lagere weerstand.. Gewoon laten gaan, verdwijnt hier vanzelf weer, en heelt netjes. Meestal is het dan weer een poosje rustig.. Misschien is door het water de huid zijn evenwicht even kwijt, en daardoor een porie ontstoken. Als het evenwicht weer terug is, zal het wel weer normaal zijn..
Even in de gaten houden, als het er meer worden, kan het ook krentenbaard zijn. Dan even naar de huisarts ermee en als het dat inderdaad is, krijg je een crème ervoor. Heb zelf ook iets gehad wat erop leek (of misschien wel was), heb uiteindelijke antibiotica gehad (ik had te lang gewacht, niet doen dus)
Het begon met een paar puistjes op zijn gezicht en ééntje op zijn romp. Inmiddels heeft hij er nog een paar bijgekregen op zijn buik/borst en z'n rug zit echt helemaal onder. Ik denk nu dus dat het misschien toch waterpokken kunnen zijn. Hij was een paar dagen terug ook erg huilerig. Ik dacht aan een vakantiedipje, maar misschien toch iets anders? @Snoopy: Als ik het goed heb begrepen zit krentenbaard vooral op het gezicht toch? Hij heeft niet van die nare korsten. Of kan dat nog komen? De bultjes zitten in ieder geval net heel dicht bij elkaar, op foto's van krentenbaard zie ik ze wel zo dicht op elkaar zitten. Of hoeft dat niet?
Kan ook waterpokken zijn inderdaad, maar dan zijn het geen puistjes met een wit puntje, maar rode bultjes die blaasjes worden. Dus zoals jij het omschreef zijn het echt geen waterpokken. Tenminste, is mijn ervaring dan. Ik had een bacterriële huidinfectie, zat verdeeld over mijn lichaam. Als je aan zo'n puistje krabt op je rug en je zit aan je gezicht, kan je het ook zo op je gezicht krijgen, het verspreid vrij makkelijk. Ik weet niet of ik specifiek krentenbaard had of een andere bacterie (wel antibiotica gehad die ze ook daarvoor geven). Maar krentenbaard hoeft niet alleen op het gezicht te zitten. Dat komt wel het meeste voor. Maar Lisa had het op haar schouderblad, een vriendje van Eva op zijn vinger. Bij Eva dacht ik destijds ook trouwens dat ze pukkeltjes had, want daar begint het mee (bij haar dan). Die korsten op de plaatjes die je op internet ziet, dat is best heftig, zo erg hebben ze het hier nooit gehad. Ik zou denk ik even naar de huisarts gaan, voor de zekerheid, even laten zien.