wel of niet ORS gaan gebruiken bij overgevend kind? of moet dat alleen bij diarree?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door hanna76, 19 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Even een vraagje. Vannacht heeft ons zoontje van 3½ flink veel overgegeven, vandaag ook en zonet ook nog weer een keer. Best wel flinke hoeveelheden.
    Moeten we nu ook ORS gaan geven? Omdat hij zo'n beetje alle beetjes die hij drinkt ook weer uitspuugt. Maar is het niet zo dat ORS alleen bij diarree gebruikt wordt? Dat heeft hij namelijk (nog) niet.

En misschien hebben jullie andere tips voor een overgevend jongetje van 3½ jaar? ;)

Groetjes,
    Hanna

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ors werkt tegen uitdroging maar ik weet niet of het effect heeft als je kindje spuugt, of het dan binnen blijft zeg maar.

3. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    ORS kan geen kwaad. Meestal gaan ze zich er wel iets beter van voelen en het voorkomt uitdroging. Echter aanbieden met kleine slokjes ongeveer een thee-lepel per keer. Als dat binnenblijft kan je wat meer gaan geven. Maar het hoeft ( nog ) niet als hij blijft spugen zou ik het zeker wel doen. En als hij ook nog diarree krijgt ook zeker.

Tips ? tja niet echt vrees uitzieken en in de gaten houden hoeveel hij plast hoe het zit met koorts etc. Maagje tot rust laten komen dus behalve ORS en eventueel water niets laten eten en drinken even.

Beterschap !

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ieder kwartiertje 1a2slokjes geven, dan neemt t lichaam het op.

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ook als hij weer spuugt, heeft t effect. Dus zou t voor de zekerheid geven. Baat t niet, dan schaadt t niet, Enneh beterschap!

6. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    bedankt! M'n man gaat het sowieso kopen, watn nu ben ik zelf de pineut: overgeven en diarree... :(

7. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant

Beterschap beiden!

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Beterschap!

Als het aanhoud kun je wel ORS gaan geven. Na een nachtje overgeven zal het uitdrogen nog wel meevallen. Ze hebben normaal wat wat reserve. Maar na nog een dag wordt het al minder.

9. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Beterschap! Voor jullie allebei geldt: veel drinken. Mijn zoontje (11 mnd) heeft net 3 dagen lang overgegeven (zo'n 4x per dag/nacht) en heeft nu nog 2 dagen diarre. Maar ik geef hem enorm veel drinken, hij eet nog steeds wel wat en hij heeft ook nog plasluiers en is alert.

Het heerst enorm (mijn man en ik hebben er ook last van gehad) en je kunt het alleen maar uitzieken. Dus wel in de gaten houden of hij goed blijft plassen. Een paar dagen met minder eten is geen ramp.

10. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Bedankt voor de tips allemaal! We zijn gelukkig allemaal (ons hele gezin moest er aan geloven...) weer aan de betere hand! Zelf heb ik een glas met ORS gehad, de rest niet.
    Pff! Maar 't was een pittig weekend...!! Bedden met spuug verschonen terwijl ik zelf ook kotsberoerd was. Maar goed, we hebben ons er doorgeslagen. :)
    Respect voor moeder of vaders die alleen voor kinderen moeten zorgen op zulke momenten!

Deel Deze Pagina