3 zitverhogers in de auto, hoe dan?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door ikkie97, 29 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Ik ga maandag met mijn jongste mee op schoolreis (kleuters). Ik had doorgegeven dat ik wel 3 kinderen mee kon nemen en qua ruimte passen er ook wel drie zitverhogers naast elkaar op de achterbank alleen kunnen de gordels dan niet meer vast..... de zitjes zitten dan gewoon bovenop waar je de gordels inklikt. Wie dat ontworpen heeft,echt, hoe dan? We hebben ook niet een heel kleine auto ofzo. Een Peugeot 207 station....
    Of is hier een of andere truc voor ofzo?

Kan altijd mijn eigen kind voorin zetten en dan op zijn stoel met rugleuning, maar juf had aangegeven dat ze het liefst alle kids achterin had.

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Een voor een er in. Een erin, verhoger stukje optillen, gordel vastmaken. Dan de volgende erin en dan dezelfde handelingen. Bij de laatste wat lastiger, maar gaat ook wel.vaak zitten de gordels dan ook goed, je kunt er alleen niet goed bij.

Of je eigen kind voorin inderdaad.

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Middelste erin: klik
    Ene zitje richting deuropening trekken, kind erop: klik. En stoeltje weer terug schuiven.
    Andere kant idem.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  4. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Precies. Kan prima hoor. Vaak genoeg gedaan

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Ja zoals hierboven beschreven. Heel veilig is het niet, mocht er een ongeluk gebeuren, kun je ze nooit van binnenuit de auto goed losmaken. Als je te water raakt bijv. Wij hebben daarom voor smallere zitjes gekozen. Bumble zitjes geloof ik. En uiteindelijk een bredere auto :p.
    Maar snap dat dat voor een eenmalig iets geen oplossing is ;)

6. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    We gaan het proberen!

Ik hoop dat het nog een beetje zit dan want de zitjes liggen dan wel echt op die gordeldingen dus helemaal vlak kunnen ze dan niet. Maar uiteindelijk gaat het om de hoogte natuurlijk...

7. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Nee dit is wel het nadeel inderdaad. En je moet ongeveer op de kop in de auto om ze vast te krijgen maar goed. Het is maar voor 1 keer

8. tuc

tuc Niet meer actief

Wat hierboven beschreven wordt kan prima, maar ik wil zelf niet in de situatie komen dat we te water raken of een ander ongeluk en ik dan die 3 kleuters er niet uit krijg.
    Dus je eigen kindje voorin zetten en de juf uitleggen waarom dit veiliger is.

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou gewoon een kind voorin zetten, je eigen kind bijv
    Ik heb er ook weleens drie achter gehad met een verhoger en dat vastzetten ging niet echt makkelijk en idd wanneer je snel de auto uit moet is het niet te doen om ze snel los te klikken

10. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Nou het is gelukt hoor, viel me nog mee hoe snel ze vast zaten en weer los.
    Middelste jongetje zat wel een beetje scheef inderdaad maar ach verder ging het prima. Die was het gewend denk ik want hij ging zelf al met zijn zitje wat omhoog zodat ik de andere gordel vast kon klikken, heel fijn zo'n meewerkend kind; )

11. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.230
    113
    Een kind op een verhoging mag gewoon voorin. Stukken veiliger omdat de gordels niet goed werken als de zitjes er deels bovenop staan! Gordels zitten of kunnen klem gaan zitten.

En bij een ongeluk krijg je het niet snel los.

Deel Deze Pagina