ik had eerder ook een topic geopend dat mijn dochter moeilijk slaapt nadat ze geen speen meer heeft. Met muziek aan sliep ze wel goed maar snachts werd ze 3 keer wakker voor muziek ik wil eigenlijk nu met projector muziek proberen dat ze zelf aan kan zetten maar twijfel heel erg of ik hier aan moet beginnen. Zijn er meerderen kinderen die ook met een muziek slapen? Mijn dochter is 4 jaar
Mijn zoon heeft deze sinds hij 6 wkn oud was: https://www.fonq.nl/product/easidream-ewan-droomschaapje/138938/?channel_code=544&s2m_product_id=146254&utm_source=google-shopping&utm_content=146254&utm_medium=cpc&gclsrc=aw.ds&&gclid=CjwKCAjwr8zoBRA0EiwANmvpYO00h3GE2QxJLUp-jJ6RhMeL_qj0o6_Uno5d0unP1pDRScX-zLSTVxoCZZoQAvD_BwE Hij slaapt nog steeds in met het muziekje en als hij eens wakker wordt ‘s nachts kan hij hem zelf aanzetten, en soms doe ik dat voor hem. Maar dan heeft hij gewoon behoefte ook aan even een aai over zijn bol oid. Het muziekje speelt 20 min en gaat dan uit. Mijn zoon is net 3, maar zo lang hij prettig vindt om zo in te slapen, vind ik dat ook geen probleem. Zal vanzelf wel minder worden.
Er zijn ook veel volwassenen die met muziek slapen maar het kan dat als je kind het eenmaal gewend is het een dikke stroomrekening gaat zijn totdat ze het huis uit is.
Wij ook niet. Je raakt er op een gegeven moment erg aan gewend waardoor zonder muziek in slaap vallen lastig kan worden.
Mijn oudste is een tijdje met muziek gaan slapen. Denk een paar weken en toen was het weer voorbij. Ze was wat ouder en wij gebruikten gewoon een cd-speler. Doordat ze met haar gedachten meer bij de muziek was, was er minder ruimte voor alle andere gedachten en viel ze makkelijker in slaap.
Omdat ik in mijn omgeving echt een aantal kinderen had van kleuterleeftijd of nog ouder die niet zonder dat (baby) muziekje in slaap konden vallen en dus altijd dat mee moesten slepen. Daar hadden wij geen zin in
Als mijn zoon nog steeds hetzelfde muziekje houdt als hij uit huis gaat, bespaard hij wel veel geld uit aan anticonceptie, stroomrekening kan er dan wel vanaf haha Denk dat menig vrouw/man niet in de stemming komt van dat deuntje hahaha
Haha dat is ook wel waar ja. Misschien hier ook maar een muziekje toevoegen. Dan blijft hij lekker bij mij tot zijn 30ste. Minimaal
Onze zoon heeft een Vtech kiddiefluffie.kan hij zelf muziekje aanzetten. Geen probleem dat die knuffel mee moet op vakantie. Zal van zelf een keer stoppen. Voor nu geeft het hem rust in zijn hoofd dus dat vinden we prima (5)
Ik bedenk me nu dat ik als puber ook met ‘een muziekje’ insliep en dat draaide dan de hele nacht . Lekker rustgevend Pink Floyd, Smashing Pumpkins e.d. En ja ik sleepte die muziek op mijn diskman ook overal heen, net als een peuter/kleuter zijn knuffel meeneemt. Is ook weer goed gekomen met me, nu doe ik dat niet meer
Ik zou het gewoon proberen. Mijn ene dochter heeft van baby tot 4 met muziekje geslapen. Mijn andere dochter van baby tot 1,5. Zonder problemen ook niet meer nodig gehad hoor, dat gaat gewoon vanzelf. Ik heb er nooit zo’n problemen mee om dingen te proberen, als kind er gelukkig van wordt waarom niet?! En een muziekje meenemen ergens naartoe is geen ramp.
Dochter is 3 en paar maanden maar slaapt ook gewoon met muziek. Lekker rustgevend. Het is van de babyfoon. Gaat aan als we gedag zeggen en een enkele keer nog een ronde.
Mijn zoon heeft een muziekbeer met lichtprojector. De beer is zacht dus hij kan er mee slapen en soms hoor ik 'm snachts aan staan als ik naar de wc moet. Dan weet ik dat ie dus wakker was. Overigens slapen ze ook prima zonder muziekje. Maar als baby zijnde werden ze er heel rustig van.
Mijn zoontje van 5 wil de soundtrack van lego movie 2 vaak aan als hij gaat slapen. Of Kraantje Pappie of Huts op repeat.... maar dat vindt mama geen strak plan .Toch denk ik dat het er bij hem vooral in zit dat hij helemaal stil een beetje eng vindt. Het is net of er nog iemand bij hem is met een muziekje aan. Als we op vakantie zijn heb ik hem nooit horen vragen om muziek, dus het zal wel meevallen met de afhankelijkheid.
Zelf hier nooit muziek gehad bij mijn 2 dochters. Merk wel dat 4 jaar ook een beetje de leeftijd is dat ze in de nacht soms wat wakker worden en spoken. Dochter is en was altijd een prima slaapster maar deze leeftijd heeft ook nog fases. Ze kan zelf uit bed komen dus ja wanneer het niet meer lukt om te gaan slapen komt ze bij ons. Het duurt vaak een tijdje en is het ook weer over. Ik zou persoonlijk het muziekje voor de avond laten en in de nacht toch wat streng maar liefdevol zijn en haar weer terug wijzen naar bed. Ritueeltjes zijn hier tenminste zo weer gemaakt en daar zit ik persoonlijk niet op te wachten.