Partijtje mogelijk klein groepje...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Chica82, 23 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Mijn zoontje heeft 7 kinderen uitgenodigd voor zijn partijtje. Hij wordt 6 jaar, eentje teveel omdat hij daar in de buurt zoveel mee speelt.

Nummer 1 en 2 gaan naar de kinderopvang die dag en het is dus nog niet zeker of zij kunnen komen (er moet opvang voor na het partijtje geregeld worden, ik hoor al 4 dagen niets daarop)

Nummer 3 bleek toch op DIT MOMENT niet zo'n leuk contact met zoonlief te hebben, er is ruzie geweest. Kan gebeuren.

De andere 4 kinderen komen wel voor zover ik weet, maar ik ben wel erg bang nu van stel dat er eentje ziek is (zou zomaar best kunnen deze tijd van het jaar)

Ik lig echt al 3 nachten wakker, mijn man zegt je maakt je druk om niks, ben ik nou de enige die zich in zo'n situatie druk zou maken??

Ik heb gister ook nog een ander meisje bericht waar hij vaak mee speelt maar die kan nou toevallig ook al niet:x ivm pianoles! Verder zit hij in een klas met enorm veel 4 jarigen (hij wordt 6) waar hij verder gewoon niet veel mee speelt....

Moet ik hier nou verder iets mee? Ik wil namelijk geen verdrietig jarig jochie:(:(:(. Ik ben nog niet zo ervaren in het hele partijtjes tijdperk :p

2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.539
    17.470
    113
    met 4 kindjes kan het toch ook heel leuk zijn? Hebben de oudste 2 hier allebei gedaan afgelopen verjaardag (voor beide eerste eigen kinderfeestje). Ze hadden 4 kindjes uit de klas en hun broer/zus, omdat ze daar zoveel mee spelen :D Dus uiteindelijk met zn 6e, maar met zn 5e was het ook leuk geweest.

Het gaat als het goed is niet om hoeveel kindjes er zijn maar om de sfeer etc. Liever 4 kindjes en erg gezellig dan 10 met veel gekibbel en geruzie. En... Hoe minder kinderen hoe meer budget je per kind kan doen :D Van mij mogen ze dit jaar weer 4 kindjes doen hoor :D

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.251
    7.289
    113
    Vrouw
    Brabant
    Kunnen die 2 kinderen niet langer bij jou blijven, of kan jij ze niet naar de opvang brengen? Het gaat om bso toch?

Zonde van dat meisje, hier wordt sport e.d. altijd afgezegd als er een feestje is, vind dat veel belangrijker.

Verder er even achteraan zitten wie er nog wel echt kunnen en anders nog wat andere kinderen uitnodigen als je zoon dat wil, en anders houdt het op toch? Dan een wat rustiger feestje ;)

4. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Jij zou er dus wel achteraan zitten? Dat wil ik dus eigenlijk ook doen, en dan zal ik nogmaals aanbieden dat ze bij ons kunnen blijven.

Toevallig zijn die 2 BSO kindjes erg verlegen, ik heb zo'n vermoeden dat ze niet durven en dat die ouders het daarom niet zo lang willen tot zes uur 's avonds. En een moeder zei het dus ook dat haar zoontje het eng vond dus ze moest een vrije middag misschien regelen.

Jeetje wat een gedoe zeg... :( ik heb bijna de neiging een nieuwe uitnodiging te maken voor de zaterdag over anderhalve week...en dan 8 uitnodigen ofzo. Ik ging er helemaal vanuit dat mensen hiervoor wel iets regelen... ik vind het altijd super belangrijk.

Het is ook heel vervelend dat hij in een hele jonge klas zit, met maar een paar jongens, waarvan hij er dus maar 2 aardig vindt. Hij speelt ook met meisjes maar niet het poppen meisje...als je snapt wat ik bedoel...

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.251
    7.289
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja ik zou er zeker wel achteraan gaan. Als mensen aangeven dat het lastig wordt wil ik wel zo snel mogelijk weten of het echt niet gaat lukken, zodat ik nog andere kinderen kan gaan uitnodigen. Je kan ze misschien naar de bso brengen als het feestje is afgelopen?

6. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    ja dat had ik al aangeboden maar die moeder bleef zeggen maar wij werken en ik bleef zeggen maar ik kan haar naar de opvang terug brengen. Dus ik weet niet of er miscommunicatie was of dat je niet halverwege de opvang in mag komen...? Ik heb geen kinderen in de opvang dus weet niet wat de regels zijn...

ik ga vanavond maar een sms sturen, ik vind het wel onbeschoft dat ik eigenlijk nog niks heb gehoord, had voor zondag wel wat verwacht, het is donderdag al!!

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@chica: heeft dat kindje al eerder bij jullie gespeeld?
    Zo nee... misschien even laten spelen voor het feestje.
    Kan mama er ook aan wennen en weet je tenminste zeker of het kindje wel durft.

Vond dat zelf bij de kleuters ook altijd wel spammems.

En het kindje dat ruzie had gehad.. kun je altijd gewoon laten komen en evt afspreken met de ouders dat je wel even kijkt hoe het gaat.
    Dikke kans dat ze gewoon grote lol hebben want het is toch een feestje uiteindelijk :)

8. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Een klein groepje is toch ook gezellig? Mijn zoon mag dit jaar voor het eerst zijn feestje houden en kan maar drie kindjes uitnodigen. We willen glow golf of bowlen met de kinderen en hebben maar één auto. Helaas geen mensen in omgeving die dan beschikbaar zijn met een auto en de ouders wil ik niet lastig vallen. De locatie is namelijk 15 min rijden met de auto.

Vier kinderen in totaal vind ik wel een mooi aantal;)

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.251
    7.289
    113
    Vrouw
    Brabant
    Vier kinderen is ook prima natuurlijk :). Maar wij laten ouders gerust 15 minuten rijden als het bij ons in de auto niet past ;)

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.518
    36.484
    113
    Bij mijn dochtertje konden er 2 van de 5 niet. Tja, jammer, maar helaas. Het was nog steeds een erg leuk feestje!

11. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Ik zou daar als ouder niet blij mee zijn als ze feestjes zou hebbem waarbij ik ze moest brengen en dan dus moet brengen en halen.
    Wat dus betekent dat je als ouder vier keer 15 minuten moet rijden.

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.518
    36.484
    113
    Daar zou ik ook niet zo blij mee zijn nee. Als jij een feestje op locatie geeft vind ik dat het vervoer er ook bij hoort.

13. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik vind 4 kindjes echt genoeg hoor...

Waarom moeten het er perse zoveel zijn..?

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.251
    7.289
    113
    Vrouw
    Brabant
    Oh dat gebeurt hier zo vaak, heeft echt niemand problemen mee. Vaak carpoolen de ouders van de kindjes.

Ik kan zoveel kindjes niet veilig vervoeren, dus dat ga ik dan ook niet doen, dan heb ik liever dat de ouders dat zelf doen. Als ze ouder worden is het anders omdat je dan geen autostoelen meer nodig hebt.

15. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.188
    8.908
    113
    Het maakt mij ook niets uit als ik moet brengen en/of halen, tenzij ik daarvoor naar de andere kant van het land moet (maar dat vind ik sowieso onzin, ook als ik niet hoef te brengen en halen ;)).

Zelf probeer ik het altijd wel te regelen en leen dan autostoeltjes, laat kinderen ze meenemen, enz.

16. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.188
    8.908
    113
    En vier kinderen lijkt me prima inderdaad. :)

17. DearDeer

DearDeer Bekend lid

10 nov 2016
    560
    3
    18
    NULL
    NULL
    Joh vier kinderen is prima! Veel kinderen van 5/6 jaar nodigen maar een paar kindjes jit.

18. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Bedankt voor de reacties, voor mij is 4 ook prima, het was meer dat ik me afvroeg of hij dat zelf merkt of last van heeft. Maar het lijkt erop dat er 5 komen :)

19. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.539
    17.470
    113
    dit, ik zou ook niet willen brengen en halen omdat het zo nodig ergens anders moet. In veel gevallen vind ik het ook onzin om met kleuters al ergens heen te gaan.
    nu moet ik wel zeggen dat ik ze bij zoon ook heb laten ophalen toen het was afgelopen maar dat was gewoon thuis en ik zat zonder auto (zelf bij school opgehaald, lopend).

20. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe

Pff nou ik ben blij dat de ouders in de omgeving het zelf ook op een andere locatie doen en het dus niet erg vinden om eventjes op te halen en te brengen.

Wij gaan straks het feestje ook buitenshuis doen, omdat wij dan weten dat onze zoon dit zeer waarschijnlijk beter aan kan. In huis zal het voor hem hoe dan ook te veel zijn.
    Gelukkig weet ik, op 1 ouder na, dat ze het geen probleem vinden en daarom het niet zouden afzeggen ofzo.

Als kindjes met elkaar spelen moet je ze toch ook halen? Als het aan de andere kant van de wijk is moet ik ook even fietsen voor ik er ben. Hoort erbij vind ik.

Deel Deze Pagina