Gevaarlijke paal bij speeltoestel (café)

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door SushiLover123, 16 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik was onlangs bij een café, waar ze op het terras een afgezet stukje hebben met wat speeltoestellen. Heel handig als je lekker even een terrasje wil pakken, dan kunnen de kids spelen. Alleen hebben ze nu ineens een paal voor een reclamebord midden in dat speeltuintje gezet. De dwarspaal gaat half over de wip heen en de paal zelf staat 20 cm van één van de zitjes van de wip. Mijn zoontje wilde van de wip af en heeft zijn zij bezeerd, doordat hij klem kwam te zitten tussen de paal en de wipkip.

Normaliter zijn speeltuintjes in het beheer van de gemeente. Er zijn ook veiligheidsvoorschriften, met o.a. regels voor vrije valruimte enzo. Dit is echter particulier. Ik heb het binnen gemeld, maar er werd nonchalant op gereageerd en ik heb niet het idee, dat ze er iets mee gaan doen.

Toch wil ik hier werk van maken. Ik kan mijn eigen kinderen daar wel weghouden, maar ik wil ook niet dat andere kindjes zich bezeren of erger.... Wie weet hoe ik dit het beste aan kan pakken?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    O dat is een goede..

Ik snap dat je er iets mee wilt. Terecht.

Misschien kun je de ombudsman vragen waar je voor zoiets moet zijn. Die zijn natuurlijk voor geschillen met de overheid maar misschien valt het nog wel onder openbare ruimte.

Vragen staat vrij. En misschien weten ze waar je wel moet zijn.

3. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Ik zou bellen met de gemeente. Volgens mij zijn er ook regels voor reclame op privéterrein namelijk.

Deel Deze Pagina