Mijn dochter van 2 jaar is altijd een heel fijn poppetje geweest. Met haar gewicht zat ze de laatste keer net onder de alleronderste lijn van de curve. Op het cb werd dat wel iedere keer besproken, maar omdat ze keurig met haar lijntje meegroeide, werd het niet echt als een probleem gezien. Nu heeft ze onlangs een heftige buikgriep gehad. Daar is ze erg van afgevallen en ze is nu gewoon mager. Rokjes die eerst goed zaten, zakken nu gewoon af en kan ze niet meer dragen. Ingevallen flanken en haar ribben kan ik allemaal tellen . Ze moet dus weer wat aankomen, maar het probleem is dat ze niet veel eet, ze is gewoon geen grote eter. Ze moet dus vet maar gezond voedsel hebben. Hebben jullie nog tips? We drinken altijd al volle melk en doen volle margarine op ons brood. Maar wat zou ik haar verder nog kunnen laten eten om snel weer wat aan te komen? Zo mager als ze nu is, is niet leuk meer.... Gelukkig is ze nu wel weer van die buikgriep af!
Meer eiwitten en je zou (ongeklopte) (slag) room door toetjes kunnen doen. Idd volle melk en yoghurt aanbieden wat je al doet. Dubbel vleeswaren op brood en tussendoor bijvoorbeeld yoghurt met room aanbieden. Helpt dat niet dan zou ik toch eens verder vragen aan bijv een diëtist voor tips.
Roomboter ipv margarine. Volle yoghurt/kwark als toetje of als tussendoortje. Kaas, vleeswaren en pindakaas als broodbeleg. Kaas en worst kan natuurlijk ook prima als tussendoortje. Banaan ipv appel ed. Pannenkoeken (eventueel een extra beetje roomboter toevoegen) ipv brood. En misschien lust ze avocado? En 's avonds gezond eten, maar vaker dingen die ze graag lust, zodat ze gewoon meer eet dan bij dingen die ze minder graag of niet lust. En als niets helpt inderdaad langs een diëtist.
Hier ook een meisje dat wel meer mocht eten. Meestal haalt ze het na ziek zijn weer in. Licht volkoren broodje met margarine en dikke pindakaas, verdunde jus d orange. Volle kwark met een halve banaan ( hier eet ze makkelijk 75 gram van inmiddels). Ander fruit kan ook. Plakje worst na elk broodje. Liga evergreen gaat ook lekker.
Heeft het cb geen verwijzing gegeven voor een diëtiste? Hier een dreumes met ondergewicht en zij staat daarvoor onder behandeling van de kinderarts en diëtiste. Ze krijgt o.a calorierijke melk en een calorierijk yoghurt/fruit toetje. Allemaal met een machtiging vd diëtiste. Andere dingen die wij doen op hun advies: roomboter op brood, klontje roomboter doof het eten. Volle melk, Griekse yoghurt, dat soort dingen.
Nee, ze heeft geen verwijzing van het cb gekregen. Omdat ze wel keurig met haar lijntje meegroeide, net onder de onderste curve. het hoort bij haar, volgens het cb. Nu was ik vroeger ( met nadruk op 'vroeger' ) ook een sprietje, dus ik heb me er nooit druk om gemaakt. Maar nu dus wel... Dank voor al jullie tips! Daar kan ik zeker wat mee. Ze heeft net een pannenkoek met roomboter en gesmolten kaas op. Dat vond ze lekker, zij blij ik blij