Goedemorgen, Onze kleine man krijgt eindelijk serieuze interesse in het (nu vooral alleen) plassen op de wc. Vindt hij leuk en hij is helemaal trots als hij "piepie" doet in de wc. We hebben dus een wc verkleiner met zo'n trappetje. Op de opvang hebben ze gewoon de lage kinder wc'tjes, dus daar kan hij makkelijk op. Maar hoe moet ik dat doen met mijn moeder/schoonmoeder? Op donderdag is hij bij mijn moeder en op vrijdag bij mijn schoonmoeder. Moet ik dan voor hun ook zo'n wc-verkleiner met trappetje kopen? Of eerst maar even bij oefenen thuis houden? Die dingen zijn niet goedkoop En nog een andere vraag: hoe belonen jullie je kindje als hij het goed heeft gedaan op de wc?
Wij hebben toen bij de hema een wc verkleiner gekocht. Die zijn 5 euro, dus dat valt op zich wel mee als je er 1 extra moet kopen toch. Deze bedoel ik: toiletzit verkleiner - HEMA
Wij hebben overigens enkel verbaal beloond. Flinke meid, grote meid, enthousiast klappen... Nooit cadeautjes gegeven. Was ook niet nodig.
Ja misschien wel prima inderdaad, heb ik tot nu toe ook steeds gedaan. Gister was hij zo trots dat hij van de wc af ging, door ging trekken, en 2 minuten later weer naar de wc wilde en echt z'n best ging doen om nog een keer een plasje te doen
Ja, precies, ziets zou ik gewoon doen. Misschien heeft oma zelf ook nog wel een opstapje. Belonen, ik zei gewoon dat ze het goed gedaan hadden, was voldoende.
Nou heb net onderbroeken en leggings bij de zeeman gehaald dus ben benieuwd haha. Hoe weet ik of hij er echt aan toe is of zin in heeft? Of moet ik het echt goed doorzetten?
Iedereen heeft toch wel een of ander krukje, stoeltje, trapje, weet-ik-veel in huis? Hoef je daar niet speciaal voor aan te schaffen natuurlijk.
Vandaag voor het eerst naar de opvang zonder luier.. Belde net even om te vragen hoe het ging, maar toch al drie keer in z'n broek geplast, waarvan hij het twee keer niet eens door had. En het ging zo goed thuis! Wat te doen?
Dan is hij daar misschien te druk met spelen en er nog niet helemaal aan toe. Zou niet pushen, dan maar even luier om en thuis er mee door gaan als dat goed gaat. Onze dochter was ook vrij laat zindelijk net voordat ze 3 werd. Zij heeft ook van deze fases gehad en de laatste keer ging het gelijk goed en ook geen ongelukjes meer.
Maar dat is toch verwarrend voor een kind? Thuis hoef je geen luier aan, maar op de opvang moet je wel een luier om?