Zaterdag vieren we de verjaardag alvast van mijn zoontje. Hij wordt vijf (1 okt). Ik had een lijstje aangemaakt op lijstje.nl en dan met de nadruk op lijstJE. Maar dat is inmiddels allemaal weggestreept en nu zijn er nog steeds mensen die vragen wat hij leuk vind. En er komen maar een paar. HELP!! Hij is momenteel gek van vissen (vooral haaien) en krijgt al het boek van ei tot haai, het sealife kwartet. Van ons krijgt hij een robot (zeer simpele uitvoering) en spullen om in de tuin op ontdekking te gaan naar kriebelbeestjes. We proberen alles wat met schermen te maken heeft zoveel mogelijk te beperken (dvd's, storio-games enz), omdat hij daar a: genoeg van heeft en b: zich dan afsluit van ons. En dat is prima met een rustmoment, maar hij wordt er erg passief van. Nu wij hem daarin meer beperken gaat hij op zoek naar andere dingen en is hij veel vrolijker. Hij heeft alleen niet zoveel met speelgoed. Hij heeft wat speelgoeddiertjes waaronder haaien en dolfijnen waar hij heel af en toe nog wel eens mee door huis wil rennen en af en toe wil hij wel een spelletje spelen(bunny hop, domino, mens erger je niet). Lego, auto's, smartmax allemaal niet zijn ding. Koop hem een lullig boekje over dolfijnen en je ziet hem de hele dag niet weer. Iemand nog een geweldige ingeving binnen een prijscategorie van 10-15 euro?? Alvast bedankt.
Ik heb pas ergens op internet gelezen dat er 'avonturen' werden weggegeven met de verjaardag. Bijv. samen met een tante (of wie dan ook) een middagje naar een leuke speeltuin, een dierenpark, een kinderboerderij of een leuk speelbos ofzo. Of een leuk logeerpartijtje. Misschien samen naar het zwembad gaan als hij dat leuk vind. Ik vond het een heel leuk idee in ieder geval. Op een gegeven moment kom je op zo'n punt dat je niet meer weet wat je moet geven, en dan vind ik zelf dit een hele leuke oplossing. Alleen wel 1 nadeel..er zit geen pakpapier omheen om te scheuren
Leuke pyama, dekbed, poster oid Kadobon van de speelgoed winkel boekenbon bioscoopbon smart games bon voor een binnenspeeltuin of zwembad mooie schrijfpen