Peuter wil geen luier maar ook niet op de pot of de wc Tips?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Twingia, 8 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Onze dochter van 2 wil niet verschoond worden. Ze gaat krijsen, schoppen slaan, aan de haren trekken. 1 grote poppenkast(driftbui) dus:(
    Maar op de pot of de wc wil ze ook niet, wc heeft ze liever dan de pot.

Hoe pakken we dit aan?
    Ik ben die driftbuien bij het verschonen helemaal zat. En wil dus dat ze gewoon naar de wc of op de pot gaat.

Toen ik laatst aan het werk was, was mijn man thuis met haar. En had hij haar alleen een onderbroek aan gedaan zonder luier.
    Dat ze de hele ochtend droog was zonder luier. En toen hij haar van bed haalde had ze wel gepoept en geplast in dr luier dus.

Ze kan het dus wel!! Alleen vertikt ze het.
    De dagen daarvoor had ze wel eens ongelukjes in dr onderbroek.

Iemand tips??

Ze heeft ook een periode gehad dat ze dus niet/moeilijk kon poepen, wat haar ook heel zeer deed, en het alleen er uitkwam op het potje. Omdat de ontlasting zo hard was, dat ze het er niet uit kreeg met dr luier om. Zou dit ook mee kunnen spelen?

Ik wil dr dus vanaf nu helemaal geen luier meer om doen overdag, ook niet als ze gaat slapen overdag dus. Maar snacht wel of geen luier om?

En een plaskaart met stickers word ze ook niet warm van helaas :(
    Ik ben echt ten einde raad.
    Ze heeft zo'n sterke eigen wil.

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.910
    3.935
    113
    Als je echt denkt dat ze het kan, zou ik inderdaad die luier uitlaten.
    'S nachts zou ik nog wel een luierbroekje aan doen.

Als het niet lukt is het aan haar de keus, in een natte broek blijven lopen of een luier om...

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Luier uiteraard uitlaten. En afspreken dat ze dus geen luier meer hoeft, maar alleen als ze op de wc gaat.

's nachts wel nog een luier, dat heeft een kind niet onder controle. Daar kan je dus niet op oefenen of niks rond afspreken.

4. jolanda0207

jolanda0207 Actief lid

27 aug 2013
    216
    6
    18
    Hier is het ook geregeld bal als ik mijn net 2 jarige moet verschonen.

Hier wil staande verschonen nog wel eens helpen. Ben inmiddels bedreven in het staande verschonen. Verder deel ik dan gewoon mee als je zindelijk bent mag je luier af.
    Af en toe in huis zonder luier vind ze ook mooi. Ze dropt dan ook wel es wat in dr potje. Maar meer is nog te hoog gegrepen.

5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.320
    10.284
    113
    Luier uit en als het echt drama is weer luier om. Onze uk is net 2 en we hebben het geluk dat hij ook op potje/ wc wil zitten maar ook geen drama maakt met verschonen.( klopt af)

6. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Bedankt voor de tips.
    We hebben dr luier uit gelaten overdag.
    De eerste 2 dagen drama.
    Daarna had ze het door, en ze geeft nu ook zelf aan dat ze moet plassen :)

Deel Deze Pagina