Wat te doen? 's nachts overstuur wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lieke23, 26 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Hallo!

Even een vraag!
    Ons meisje is net sinds een week aan het doorslapen (Yes!!:D)
    Tot 11 maanden kreeg ze in ieder geval nog 1 fles om 4.00 en vaak moesten we er nog 2x heen voor troosten en was ze om 6.00 echt wakker. . Dus wat een verademing.
    Ze slaapt nu van 20.30-7.00. We gaan proberen nu ze doorslaapt om haar langzamerhand wat eerder naar bed te brengen, en dan hopen dat ze niet vroeger wakker wordt.
    Maar goed, nu het volgende. Soms wordt ze 's nachts compleet overstuur wakker en ik vraag me af wat jullie dan doen. Meestal is dat vroeg in de nacht, niet rond het tijdstip dat ze eerder een fles kreeg. Gisternacht (00.30) hebben we haar een fles gegeven met warm water ( wil niet weer terug naar melk) en dat heeft ze op, maar ze bleef overstuur. Even bij ons genomen, maar dat hielp ook niet, dan gaat ze alleen maar spelen.
    We hebben haar in haar kamer in het donker geknuffeld en liedjes gezongen in de schommelstoel. Soms werd ze dan even rustig, maar je hoefde maar te bewegen en het was weer mis. Ook geprobeerd haar toch op bed te leggen en even laten huilen, maar ze was zo van streek dat ze bijna stikte in een hoestbui. Dat dus nooit weer..
    Hebben jullie kinderen deze 'onderbrekingen' ook? Zouden het nachtmerries zijn? En wat doen jullie in zo'n situatie? Gisteren duurde het al met al wel een uur voor ze eindelijk in slaap viel.
    Ben gewoon wel eens benieuwd hoe anderen dit aanpakken.

Groetjes, Lieke!

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier heeft onze zoon het ook zo af en toe dat hij wakkerschrikt en hysterisch gaat huilen. Ik vermoed ook nachtmerrie oid.
    Ik troost hem even,verschoon hem en klets dan zachtjes wat tegen hem en leg hem dan terug. Vaak gaat dit goed en is hij zo weer vertrokken. Soms laat ik hem even huilen, dus zonder naar hem toe te gaan want heel vaak lijkt het of hij in z'n slaap huilt. Klinkt raar maar dan ligt hij gewoon op z'n zij met z'n ogen dicht te huilen.
    Mijn zoon heeft dit niet dagelijks maar zo af en toe vandaar dat ik denk dat het een nachtmerrie is..

3. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Mijne doet het ook al lang, soms paar keer. Ik zet vaak even een muziekje aan bij d'r want wil ook van de nacht fles af. En dan slaapt ze binnen 10 minuten en kan ik t muziekje weer uitzetten

4. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Hier gisteravond ook. Ik hoef haar gelukkig alleen over haar rugje te kriebelen en zo is zo weer weg.
    Soms lijkt het ook wel of je dat in haar slaap doet.

5. flippo

flippo Actief lid

3 dec 2010
    396
    5
    18
    NULL
    NULL
    hier ook. heel af en toe. dan zit ze snikkend in bed (is dus wel wakker geworden). Dan neem ik haar tegen me aan en wieg wat heen en weer. ik wrijf over haar rugje. kortom: troosten . dit doe ik tot ze helemaal rustig is en niet meer zo snikt. ze kruipt dan ook tegen me aan. als ze bijgekomen is, dan komt ze omhoog en gaat weer rondkijken, dus dan weet ik dat ze niet meer overstuur is. dan ga ik nog even in het donker met haar zitten. (licht op de overloop is wel aan). en zing haar slaapliedje, dan weer in bed (zelfde ritueel als bij naar bed brengen) en dit accepteerd ze. dus dan kan ik zelf ook weer naar bed.

Deel Deze Pagina