Wat belachelijk !! Ze moeten dat verlof voor mannen echt langer maken. Moeder overlijdt in kraambed, en vader krijgt twee dagen verlof - Binnenland - VK
Ja belachelijk inderdaad. Anderzijds zou ik dan een tijd in de ziektewet gaan want het lijkt mij dat iemand het verlies van zijn partner niet in een paar dagen verwerkt..
Inderdaad, denk dat je hoofd er niet naar zal staan om te gaan maar officieel is het echt belachelijk ( vind ik ) dat een man maar 2 dagen vrij krijgt. In die 2 dagen is hij veel aan het regelen ook nog.
Wat vreselijk zeg... en wat raar bij overlijden bij ouders, echtgenoot en kinderen krijg je toch altijd vrij tot en met de begrafenis.
Ik heb vandaag het volledige artikel in de krant gelezen. Hij is al zijn vakantiedagen kwijt en weet echt niet meer hoe hij het in de toekomst moet opvangen, als één van zijn kinderen ziek wordt. Het is een tijd terug in de tweede kamer besproken en toen heeft de verantwoordelijke minister gezegd dat kraamverlof er is voor het herstel van de moeder en dat de partner van een overleden moeder er daarom geen recht op heeft. Ik vind het echt weer een voorbeeld van verschrikkelijk slecht geregeld.
Wat een verschrikkelijk verhaal, op alle vlakken. Hopelijk heeft deze man een goed vangnet. Echt een hiaat in de wetgeving dat hier geen oplossing voor is (behalve ziekmelden)
Voor deze mannen moet er toch gewoon uitzondering gemaakt worden. Je bent en in ene papa van een baby die nog elke 3 uur voeding moet hebben en je bent in rouw. Als je dan ook nog eens moet werken terwijl je in rouw bent een baby hebt om komt van de slaap omdat je er helemaal alleen voor staat kan dat toch nooit lang goed gaan Arme man vind het echt sneu
Pffff... Wat erg! En wat een verhaal... Wat zou hij moeten doen met zijn kind dan? Meteen na 2 dagen naar de opvang??? Toch gewoon totaal niet reeel???
Belachelijk! Misschien heeft deze vader nu wel allemaal gebroken nachten en moet weer volop aan het werk. Waarschijnlijk is 'herstellen' van zo'n verlies nog veel zwaarder dan het herstel na een normaal gelopen bevalling. Ik denk trouwens dat het ook wel een beetje met de werkgever te maken heeft, de werkgever van mijn man gaf hem sowieso een aantal dagen vrij na de geboorte van onze eerste dochter. Al zijn de meeste werkgevers helaas niet zo ruimdenkend.
Nou, inderdaad! Mijn man kon na het overlijden van ons kindje ook gewoon thuisblijven, werd totaal niet moeilijk over gedaan. zijn uren werden ook gewoon doorbetaald en niet als vakantiedagen af getrokken. En dan zoiets als dit is wettelijk niet eens fatsoenlijk geregeld! Alsof je na 2 dagen na het overlijden van je vrouw alweer gewoon aan het werk kan, om maar helemaal te zwijgen over wat hij dan met het babytje aan moet!
Wat verdrietig! Maar het lijkt mij vrij logisch dat je verlof dan ineens niet langer kan worden. Daarentegen kan hij in de ziektewet en daarmee is het probleem ook ondervangen.
Sneu voor die man voor dit soort gevallen zou idd de vader het verlof van de moeder moeten kunnen overnemen.
Vind het sowieso slecht geregeld. De man van mijn collega kwam onverwachts te overlijden en had ze maar 4 dagen officieel verlof. Op dag 5 werd ze gewoon op het werk verwacht. Gelukkig was dat bij onze vorige eigenaar. Onze huidige baas is juist heel meelevend. Dit gaat werkelijk waar helemaal nergens over. Waar wordt het kindje van drie dagen oud verwacht te zijn?
Ehmmm.. volgens mij krijgt een echtgenoot nog een paar dagen vrij voor de begrafenis ... ??? Dat staat er niet bij. Anyway, verschrikkelijk
Waar moet het kindje dan naartoe? Kindje kan nog niet naar de opvang... Moeders hebben niet voor niks die tijd om thuis te zijn. Vreemd. Vraag me af hoe hij het opgelost heeft. Verdrietig zeg. Ik had trouwens nog nooit gehoord van deze aandoening...eng zeg. Ben blij dat ik niet meer ga bevallen.
Alsof die man van te voren er over nadenkt dat zijn vrouw misschien wel eens zou kunnen overlijden in het kraambed. Hoe kun je je daar nou op voorbereiden? Of bedoel je slecht geregeld door de staat?