Geen vaste regels. Als een plek naar onze smaak niet helemaal veilig is = handje. Anders mag ze zelf rondlopen. Maar M is heel erg voorzichtig. Als ze een brommer of auto ergens in de verte hoort dan komt ze al naast me lopen en vraagt ze om een handje
Eens, altijd op de stoep en handje, ook in een autovrije straat. Gewoon vanwege de duidelijkheid. Als ze oud genoeg is om echt te begrijpen en zelf in te zien waarom het gevaarlijk is, dan kijken we wel verder.
Bij de auto's een handje geven. Verder in de buurt van mama of papa blijven. Werkt goed. (auto's kunnen ook stilstaand zijn... )
Ook hier met @chantico u wonen wij middenin de stad dus wellicht is het op sommige plekken voor anderen anders.. Maar hier altijd een handje bij het oversteken. Op de stoep mag ze wel los maar er rijden zoveel idioten in onze relatief rustige straat... Eigenlijk heel weinig verkeer (behalve op haal/brengtijd van de basisschool!) maar het verkeer dat er rijdt gaat vaak keihard en heeft totaal geen oog voor het feit dat er veel kinderen spelen. Ook de ouders die voor de school komen rijden nogal asociaal... Dus handje bij oversteken. Ook als ze niet wil. Want zelf vindt ze zichzelf natuurlijk groot genoeg en als sedan geen auto aan ziet komen mag ze best alleen.. Vindt ze zelf althans
mijn dochter is bijna 4 en ik vind het oversteken al eng MEt 2 had ze altijd mijn hand vast.. waar we ook overstaken. GEwoon omdat ik wilde dat dit automatisme was bij oversteken. Nu mag ze voor huis zelf.. Maar ik ben er wel altijd bij.. Gelukkig is ze wat bangig voor auto's.. dus komt er een auto aan dan durft ze niet hoe ver hij ook is.. niet verkeerd Speeltuin is over de weg. Als ze daar speelt met haar nichtje (10) ben ik nog als de dood dat ze oversteekt terwijl ze huilt oid.. Pfffff Zo moeilijk iets losser laten...
Hier ook straat oversteken is handje geven. Op de parkeerplaats ook want ook daar rijden autos. Eigenlijk dus overal waar rijdend verkeer is. We wonen zelf in een doodlopende straat die heel overzichtelijk is maar nog zie ik het niet graag. In de zomer buiten spelen mag hij (nog) alleen als ik erbij ben en zelfs dan houdt ik elke keer mijn hart vast als hij naar de "overkant" (er zijn geen stoepen) gaat.....
ik ben het met jou eens. anders wordt het veel te verwarrend. plus een handje geven als we ergens naartoe lopen. ( kleine is 22 maanden)