"geodkope" schoenen, ervaring of tips?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sidmick, 7 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.828
    4.201
    113
    Inmiddels heb ik 2 paar zomerschoenen voor mijn dochter (van clic en hip) en 3 paar sandalen.
    Toch zou ik graag nog een paar erbij hebben voor het KDV.
    Maar om nou nog een keer 80 euro uit te geven aan schoenen die waarschijnlijk na 1x buitenspelen kaal zijn vind ik eigenlijk zonde.
    Dus ik wil een goedkoper type (max. 50 euro)
    Nu vind ik goede schoenen toch wel erg belangrijk en ik ga dan ook altijd naar een kinderschoenen winkel.
    Alleen is er niets in dit budget.
    Nu zag ik bij van haren wel redelijk leuke van Bobbi Shoes maar heb daar geen ervaring mee.
    Iemand ervaring of andere tips?

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.269
    4.508
    113
    Schijnt dat de schoenen van Dr Visser van de scapino ook goed zijn.

Zelf halen we ook altijd bij de schoenenwinkel alleen proberen we zoveel mogelijk alles in de aanbieding te halen (met sandalen gaat dat natuurlijk niet ;))

Onze criteria

- stevige zool ( we kijken gewoon in hoeverre de teen naar de hak gebogen kan worden en of we het ook zijwaarts kunnen roteren), is dit naar ons oordeel te slap gaat het de stelling weer in
    - goed voetbed, dus zit er een leren zool in met ondersteuning of is het een plat kartonnetje.
    - Toen Mr K kleiner was ging onze voorkeur uit naar schoenen met nog een stukje rubber over de neus omdat hij vaak met de neuzen over de grond sleepte.

Maar ik heb dus ook wel eens sandalen van de schoenenreus gehaald, die echt niet duur waren en wel aan onze criteria voldeed.

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.828
    4.201
    113
    Ik zoek nu naar ballerina's dus die zal ik ook niet in de aanbieding gaan vinden ;)
    Ik wil voor het buitenspelen idd een rubberen neus.
    Vorig jaar waren haar schoenen na 1x buitenspelen kaal aan de neus.
    Dr. Vissers heb ik idd wel goede verhalen over gehoord maar vind ze echt te lelijk.

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.269
    4.508
    113
    Dat zou ik dus niet weten want ben al heel lang niet meer naar de scapino geweest.

Ballerina's, hmmmm ik had mazzel, heb er een paar gekocht bij een winkel die ermee ophield (wel een stel uit de vorige zomercollectie).
    Van petit shoes, afgeprijst van 80 naar 15 euro)

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.100
    3.879
    113
    Er zijn een paar dingen waar je op moet letten.
    Een goede schoen is kwalitatief goed van ademend en soepel materiaal en een goede schoen PAST goed, zowel in de lengte, hoogte als breedte.
    Bij de budgetwinkels is de kwaliteit vaak wat minder en het personeel heeft over het algemeen totaal geen verstand van voeten en voetvormen, maar er zijn wel goede schoenen bij.
    Bijv. Elefanten of als eerder aangegeven Dr. Visser. Maar ook die schoenen zijn alleen goed als ze bij de voetvorm van je kind passen, maar dat geldt ook voor Bardossa, Shoesme etc. Je kunt een hoop geld uitgeven voor een schoen, maar als hij niet goed past, tja, dan kom je nog niet ver.
    Ik ben zelf pedicure geweest en weet waar ik op moet letten, de meeste schoenen zijn zo'n 30 Euro per paar, ga vaak naar schoenenoutlets en soms zijn die Dr. Vissers of Elefanten ook wel leuk, maar dat verschilt een beetje per collectie.

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.828
    4.201
    113
    Dat is inderdaad DE reden waarom ik altijd naar goede schoenwinkels ga, niet perse omdat de schoenen beter zijn maar omdat de verkopers weten waar ze op moeten letten. maar ik zou gewoon graag een paar schoenen erbij willen hebben die prima'"afgeracht" mogen worden en na 2 maanden de prullenbak in mogen

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.100
    3.879
    113
    #7 Jo79, 7 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 7 mrt 2011
    Je kunt bijv. je kind thuis op een stuk dik papier/dun karton laten staan en zijn voeten (strak) met een potlood omtrekken en die omtrek uitknippen. Dat in zo'n schoentje doen wat je wel wat lijkt en kijken of het er gekreukeld uit komt of nog helemaal recht is. Als het nog recht is zit het met de breedte vaak wel goed en de lengte waarchijnlijk ook. Alleen is dit een omtrek van de voet als hij staat, als ze lopen worden de voeten altijd nog een cm ofzo langer, dus daar moet wel genoeg ruimte voor zijn om goed af te wikkelen. Je kunt nog even voelen door de schoen heen of met je pink aan de zijkant of ze niet in de breedte teveel over hebben.
    Met veters of klittenband kun je zelf de hoogte aanpassen. Je kunt voelen hoe flexibel de zool is door hem wat te buigen. Voel met je handen of het goed is afgewerkt aan de binnenkant.
    Tegenwoordig zit overal zo'n sticker op van welk materiaal het is gemaakt, dus dat is wel makkelijk.
    Ik meet de voetjes wel vaak op, dan heb je een beetje een richtlijn, maar sommige merken vallen kleiner of groter, dus ik prik me er niet teveel op vast. Zo kom je al een heel eind.
    Oh ja, de lengte kun je ook makkelijk opmeten met een rolmaat. Die steek je zo in een schoentje en dan weet je het aantal cm's, want dat ding blijft gewoon recht.

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.828
    4.201
    113
    Haar maat weet ik nu want ze is net vorige week goed opgemeten in de schoenenwinkel.
    Bedankt voor je tips, ik ga een kijken of ik kan slagen voor een paar erbij

9. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Sorry maar heeft je kindje nu al 5 paar schoenen voor de zomer???Het vriest nog buiten;)
    Ik heb nog helemaal geen zomerschoenen,die voetjes groeien nog zo hard.
    Ik heb helaas geen ervaringen met "goedkopere" schoenen.Maar lees graag mee hier.

10. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.828
    4.201
    113
    #10 sidmick, 7 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 7 mrt 2011
    Ja hier staat inmiddels de zomerschoenen klaar.
    Mijn ervaring leert dat er over 2 maanden bijna geen keus meer is, sterker nog sommige modellen waren er vorige week al niet meer.
    Als je naar een goede schoenenwinkel gaat kunnen ze de groei best inschatten.
    Bovendien heeft ze weer net een groeispurt gehad dus zal ze nu weer een tijd niet heel hard gaan (dat gaat al 3 jaar zo)
    Risico blijft het altijd maar dat risico neem ik graag.
    Bovendien kan april al hele mooie dagen hebben.Vorig jaar april had ze ook haar ballerina's al aan.

En wees gerust, ze hoeft nu nog geen zomerschoenen aan hoor, ze heeft nl nog 8 paar winterschoenen ;)

11. tulip

tulip Niet meer actief

haha, sidmick moet even lachen om je reactie, maar je hebt wel gelijk:)

Je hebt bij van haren elefanten, zitten hele lelijke tussen, maar ook hele leuke, je moet net geluk hebben. Bij de schoenenreus hebben ze ook nog zo'n "merk" maar dat ben ik even kwijt.

Bobbi shoes heb ik ook goede dingen over gehoord.

12. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.046
    453
    83
    Vrouw
    OK: ballerina's. Wat bedoelen jullie daar precies mee? Hebben jullie daar een foto van? Als ik denk wat ik denk wat het is, dan heb ik het idee dat mijn dochter daar met haar voeten echt niet in blijft zitten. Ben dus benieuwd! ;)

13. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.269
    4.508
    113
    Hier hebben we per seizoen ook altijd minstens 2 paar schoenen, vooral om de schoenen een kans te geven om te luchten.

Mr K heeft nu - snowboots
    - een paar speelschoenen
    - een paar van freaks
    - een paar van gaastra
    Maar hij zit nu net weer in een nieuwe maat dus ze zullen nu wel even weer meegaan.

Ms K heeft nu een paar laarzen en een paar ballerina's

14. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier ook niets tegen bobbi Shoes.
    De eerste winter dat Anne goede winterschoenen nodig had was dat ong. het enige merk dat schoenen in haar maat verkocht.
    Zowel met veter als met rits. Goed af te stellen en net zo makkelijk aan/uit te trekken dus.
    Dit jaar bij van haren schoenen gekocht die prima waren maar waarvan ik niet verwachtte dat ze heel de winter mee zouden gaan maar ze zien er verrassend goed uit eigenlijk.

Dus ook hier geen hele dure schoenen maar wel zelf opletten op wat we kopen. Plus credits voor de filiaalmanager van onze schoenenreus want die heeft er dus wel echb verstand van. Die winkelhulpjes van net 16 niet natuurlijk.. Maarja mag je dat verwachten? Denk het niet.

Oh en eh dr. Visser.. Verschrikkelijk!

15. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

wat vind je van deze?
    Scapino.nl - DR. VISSER LEREN BALLERINA

leuk prijsje iig, leer en een rubberen neus. Nu moet je ze alleen nog leuk vinden. ;)
    Ik heb nog geen zomerschoenen voor mijn dochter gekocht, en me ook nog helemaal niet georiënteerd oid. Ik wacht er ook nog even mee.

16. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Scapino inderdaad en dan dr.visser!
    Verder heb je bij de Zara ook wel leuke schoenen :)

17. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.828
    4.201
    113
    Zara heeft idd leuke, h&M ook maar dat lijken me toch niet echt "verantwoorde" schoenen

18. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    ik haal ze altijd gewoon bij de bristol of schoenenreus hoor, niks mis mee. Heb toevallig bij de dolcis laatst 2 paar gehaald van hush puppies sterk afgeprijsd. Anders koop ik echt niet zon dure schoenen dat doe ik voor mezelf niet eens.

Maar heeft jou kind echt zoveel schoenen :$ ik schrik daar wel van, maar niemand vind dat hier blijkbaar vreemd de reacties gezien.

Koopt iedereen hier zoveel schoenen voor hun kinderen

19. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Haha, Mikos, nee hoor! Hoewel ik voor Devin nu van mt 18 t/m 24 in de kast heb liggen (6 paar schoentjes en 3 paar sandaaltjes) maar deze heb ik als nieuw (want hoe lang gebruiken ze ze nu?) van marktplaats.

Justin heeft nu bijv 1 paar regenlaarzen, snowboots, en 2 paar schoenen (geox en palomino) en dit allemaal gekregen zgan of van marktplaats echt als nieuw. Niet iedereen zou dit doen (en waarschijnlijk Sidmick ook niet) maar dat is ieder zijn/haar eigen keus ;)

20. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Heb trouwens al wel volgende maten voor Justin in de kast staan (mt 28 t/m 30) zo'n 5 paar. Ik koop meestal een groot pakket via mp maar alleen als het écht zgan is.

Deel Deze Pagina