Peuter overstuur bij ophalen peuterspeelzaal

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Sugarblossom, 12 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.294
    113
    Nederland
    Dit! En dan vooral het bovenste stuk. Hoezo mag jouw kind niet naar je toekomen? Hier sloot de psz af en om 11.30 ging de deur open en mochten de ouders naar binnen en de kids van hun stoel af. Ik pakte dan zijn spullen en vertrok haar huis. Als er iets bijzonders was dan sprak de juf ons er wel op aan.

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier net zo op onze PSZ.

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Idem als dit dus.

TS, is er geen andere PSZ in jouw woonplaats? Ik zou toch even mijn licht bij een andere PSZ opsteken hoor.....

4. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Mijn middelste is een erg gevoelig meisje, altijd als ik haar ophaalde op KDV huilde ze heel hard ;). Als ze me nog niet gezien had, dan speelde ze gewoon, maar zodra ze mij zag... ging de sirene aan hoor en zat ze als een aapje aan me vastgeklemd.

Ik heb het altijd gezien als ontladen, een soort opluchting ook dat ik (veiligheid) er weer was en ze het er even lekker uit kon gooien. Heeft tot zeker ruim 3,5 jaar geduurd.

Nu nog als ze een inspannende dag op school heeft gehad, kan ze gaan huilen als we het schoolplein afgelopen zijn. Als ik dan thuis haar op schoot trek, komt alles eruit wat ze op school binnen heeft gehouden: kleine en grote ergernissen, kleine verdrietjes, alles wat ze vervelend, lastig, niet leuk heeft gevonden. En dan is de lucht geklaard en voelt ze zich beter.

Ik zou dus ook niet accepteren als leidsters zo weinig meedenken... Zeker bij kleine peutertjes... toch zielig als je niet naar je mama mag!?

5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik vind het ook een beetje vreemd (van de PSZ), maar herken het gedrag wel, al is zoontje nog wel wat jonger.
    Hier sinds kort ook huilen als ik hem kom halen bij de gastouder, terwijl er de hele dag geen problemen zijn!
    Hij ziet me, hij wil mee naar huis. Hij loopt ook gelijk naar de deur voor z'n jas en z'n schoenen en als ik niet opschiet gaat hij staan gillen en slaan op de deur.
    Zodra we de deur uit zijn is het goed en rent hij naar de auto.

Misschien gewoon eens kijken of er geen andere mogelijkheden zijn. Bv. haar pas later ophalen of als je er bent haar gelijk mee naar huis nemen i.p.v. nog in de klas te blijven.
    Mama = naar huis (tenminste, die link legt hij hier dus heel goed)

6. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Ik vind de manier van afsluiten ook wel veel vragen van 2- en 3-jarigen. Brengen en ophalen is sowieso al vaak moeilijk op deze leeftijd. Ik zou toch voorstellen om of haar meteen mee te nemen of pas aan het einde te komen. Misschien raakt ze in paniek, maar nu gaat het ook niet goed. Je kan het altijd proberen.

Hier mogen ze op het buitenspelen tot ze opgehaald worden. Dan geven ze de leidster(s) een handje en eventueel kan je nog praten. Als er wat bijzonders gebeurd is zeggen ze dat er altijd even bij.

Deel Deze Pagina