Waterpok blaar droog niet uit Met foto

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Liyana89, 7 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liyana89

Liyana89 Actief lid

7 feb 2015
    342
    22
    18
    hoi dames mijn dochter heeft 9 dagen terug waterpok gehad nou zijn alle blaasjes droog alleen bij haar voet zit een die maar blijft. Wij hebben afgelopen donderdag bij de huisarts laten prikken en vocht eruit gehaald maar daarna zat er weer vocht in. Nu nog steeds heb ook foto. Is ze eigenlijk nu nog steeds besmettelijk met een blaar?

Bijgevoegde bestanden:

2. Maritiem

Maritiem Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    Ik dacht dat waterpokken besmettelijk waren voordat ze tevoorschijn komen maar pin me er niet op vast. Dus dan zou dit niet besmettelijk meer zijn

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.329
    10.295
    113
    Hoe gaat het nu? Laat je ook lekker de voet in een zemel badje? Droogt het ook uit en verminderd de jeuk.

4. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Waterpokken zijn besmettelijk voor ze komen en dan de hele ziekteduur tot alle blaasjes zijn opgedroogd.

@Liyana89
    Ik weet niet of dit echt een waterpok is? Het ziet er veel te groot uit. Ook een beetje raar, want blaasjes van waterpokken gaan vaak al stuk als je krabt: deze overleeft zelfs dat de huisarts erin prikt?! En zolang standhouden doen de waterpokblaasjes normaal ook niet..?
    Ik zou terug naar de huisarts gaan morgen en als die het niet weet, misschien zelfs zorgen dat de huisarts een huidarts raadpleegt (of je verwijst).

5. Liyana89

Liyana89 Actief lid

7 feb 2015
    342
    22
    18
    Maar ze heeft het gekregen toen ze echt blaasjes kreeg dan moet het toch waterpok zijn? Maar weet zelf ook niet waarom die niet uitdroogt dan had de huisarts ook wel gezien denk ik als het wat anders was neem ik aan. Anders moet ik morgen weer gaan en weer laten zien

6. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Tja, zelf weten. Ik heb dit nog nooit gezien, ook niet na waterpokken. De blaar is buiten proportioneel groot, blijft veel langer en zoals ik al schreef, gaat niet stuk?! Rare waterpok.
    Hij zit er ook nog steeds begrijp ik? Je schreef je openingspost al op woensdag?

Qua besmettelijkheid zou ik me trouwens niet druk maken. Des noods een pleister erover. Alle andere blaasjes zijn intussen toch ingedroogd?

7. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Deze is bacterieel geïnfecteerd. Niet waterpokken besmettelijk maar moet wel behandeld worden. Drainage, open maken dus. Terug naar de huisarts.

8. ffff

ffff Bekend lid

9 okt 2012
    911
    545
    93
    Dit. Kan veilig tot (over)morgen bij eigen huisarts wachten, tenzij roodheid verder uitbreidt dan een kringetje rondom.

9. Liyana89

Liyana89 Actief lid

7 feb 2015
    342
    22
    18
    Anderen blaasjes zijn allang ingedroogd korstjes vallen ook af alleen bij haar voet die wordt niet droog er blijft maar vocht inzitten

10. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Ja precies. Dus daarom zeg ik: terug naar de huisarts. Dit is geen waterpok (meer)

11. Liyana89

Liyana89 Actief lid

7 feb 2015
    342
    22
    18
    Het zit er nu zo uit

Bijgevoegde bestanden:

12. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dat vind ik er al veel rustiger uitzien, op die eerste foto lijkt het pussig en ontstoken, hier niet meer.

Deel Deze Pagina