Peuter poept heel vaak

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Emm27, 20 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.809
    355
    83
    Mijn zoontje van 3,5 poept wel ruim 6x per dag! Meestal 1x normaal en de rest steeds kleine beetjes. Het is niet heel dun of hard, maar gewoon. Het zit het zindelijk maken erg in de weg, hij was plaszindelijk maar door het poepen steeds in de broek, en dat zoveel x per dag heb ik hem toch maar een luier weer opgedaan...

    Herkent iemand dit? Hij eet en drinkt zoals normaal en poepen doet hem ook geen pijn.
     
  2. Jigsaw

    Jigsaw Niet meer actief

    Mijn zoontje heeft dat ook gehad in het begin van het zindelijk worden/zijn. Een paar maanden echt wel 4 tot 6 keer per dag poepen. Maar hij poepte niet in zijn broek. Ging gewoon vaak naar de wc. Na een aantal maanden is het gestopt en ging hij gewoon 1x per dag.
     
  3. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.890
    4.387
    113
    Ja hier ook gehad als fase richting zindelijkheid, man wat kon mijn kind poepen!
     
  4. mari83

    mari83 Actief lid

    1 mrt 2012
    145
    30
    28
    Mijn dochter (bijna 4) poept ook al een tijd erg vaak, nog veel vaker dan jouw zoon. Het gaat de hele dag maar door.
    De huisarts heeft obstipatie (en mogelijk overloopdiarree) uitgesloten en zegt dat het bij het zindelijk worden kan horen en ook wel een paar maanden kan duren.
    Ik vind het wel vreemd, ze poept echt enorm vaak.
     

Deel Deze Pagina