Fiets voor verjaardag?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Prins03, 22 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Hallo dames,

Even wat ervaringen gezocht..

Eind september wordt mijn zoontje alweer 3!
    Nu zit ik erover te denken om hem een fiets te geven (14 inch denk ik?)
    Maar.. Is dit al wel leuk voor hem? Wil hem ook geen cadeau geven waar hij misschien nog niks aan heeft omdat hij eigenlijk nog te klein is..

Hij heeft nu een loopfiets en dit gaat wel aardig, nog niet heel snel maar hij kan ermee overweg..

Wat denken jullie? Is het te vroeg of niet? Wanneer gaven jullie je kindje een fietsje?

2. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Mijn zoontje heeft voor zijn 3e verjaardag ook een fiets gekregen en hij vond het hartstikke leuk!

3. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij hebben onze zoon voor zijn derde verjaardag een 16 inch fiets gegeven. Hij kon wel bij de trappers, maar niet bij de grond, waardoor los fietsen niet lukte. Dat lukt pas sinds dit jaar.

Wij hebben voor onze dochter pas een 12 inch gekocht, daar kan ze bij de grond. Nu nog even met zijwieltjes, maar die willen we binnenkort vanaf halen.

4. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    hmm oke, dus het is wel leuk opzich voor hem :) denk dat ik gewoon even met m naar een fietsenwinkel ga om wat te passen.. 14 of 16 inch :)

5. maffedoo

maffedoo Actief lid

6 dec 2011
    301
    0
    16
    ergens
    Met 2 jaar hebben wij een 12 inch fiets voor onze dochter gekocht (2e hands) ze vindt het helemaal geweldig.

6. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    met 3 jaar? 12inc met zijwieltjes. of een loopfiets?of mooie een step?

7. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Hij heeft met de kerst al een loopfiets gekregen, vandaar vooral ook mijn twijfel nog een beetje..

8. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Kan ie al fietsen zonder zijwieltjes? Zo niet, zou ik nog een jaartje wachten
    onze zoon word september 4 en gaat nu leren fietsen zonder zij wieltjes, maar durft nog niet goed en de loopfiets vind ie nog leuker, maar wil soms toch al zelf op straat fietsen net als zijn grote broer ;) de ene wil t snel leren en lukt t ook maar de ander durft nog niet goed en t zou ook zonde zijn als je er nu 1 koopt en wil nog niet fietsen, dan heb je m voor niks gekocht

9. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Onze dochter heeft ook een fietsje voor haar verjaardag gekregen.
    12 inch met zijwieltjes. Ze vindt het heel interessant maar het echte fietsen komt natuurlijk pas als we straks de zijwieltjes eraf halen. Maar zover is ze nog even niet..

Maar ja dus, zeker een leuk kado voor de 3e verjaardag!

10. ylvi

ylvi Actief lid

9 dec 2011
    298
    0
    16
    Zeker een erg leuk cadeau als hij nog geen fietsje heeft!
    Ons zoontje heeft met 2 jaar een 12 inch fietsje gekregen (Loekie) met zijwieltjes. Inmiddels is hij 3 jaar en fiets als een 'tierelier'!
    De zijwieltjes zitten er nog wel op, maar waarschijnlijk kunnen die binnenkort er ook af!
    Oja, ons zoontje heeft toen ook een loopfietsje gekregen (Pucky), ook daar 'fietst' hij nog steeds met veel plezier op!

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hey Jolanda! Wij willen ook een fiets geven. Fysiek kan hij het wel. Wel fijn dat ie in september jarig is. Dan kan ie er nog mee buiten fietsen. Onze oudste is van november, dus die moest wachten tot het weer beter weer werd.

12. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Hier net voor zijn 3e een fiets gegeven, 12 inch maar hij is een mini (93 cm) en hij moest ook een laag frame hebben anders kon hij niet bij de grond. Met zijwielen is het niet erg dat hij niet bij de grond kan, maar zonder wel.

Mijn zoontje heeft weinig met zijwielen gefietst, fietst sinds dit weekend zonder zijwielen (in juni 3 geworden)

13. 2jees

2jees Niet meer actief

Hier ook met drie jaar maar ze kan pas sinds haar 5e los fietsen en nog doet ze het moeizaam. Dat is balen maar niks aan te doen. De fiets zelf vindne ze meestal toch wel leuk;) Eventueel iets kleins erbij om te spelen.

14. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier ook voor de 3e verjaardag een fiets met zijwieltjes (16 inch trouwens). Ze fietste er zo op weg in de fietswinkel. Losfietsen was ietsje moeilijker zo hoog, maar met geen 4,5 kon ze ook dat prima. Middelste is iets kleiner en fiets nu al een tijdje zonder zijwieltjes op die fiets. Afstappen is wel moeilijk, maar het kleinere fietsje van mijn ouders (12 inch) was echt veel te klein: trapte zich helemaal gek. Echt even gaan passen bij de winkel dus. Onze oudste heeft 2 jaar op de 16 inch gefietst toen naar 20 inch gegaan. Een 14 inch had echt binnen het jaar te klein geweest, dus had ergens wel zonde geweest voor een nieuwe fiets.

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    12 inch met zijwieltjes is het beste om mee te beginnen...tenzij je kind van 3 al in maat 104/110 zit.

Wij geven een fiets trouwens niet op de verjaardag. Dat is iets wat je hoort te hebben dus krijgen ze dat wanneer dat nodig is.
    Ik vind dat geen cadeau ( dat is natuurlijk heel persoonlijk)

16. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier toen kledingmaat 98/net 104 en ging echt prima. De 12 inch crosst de jongste nu op met net 2,5 (kledingmaat 92). Daarom echt even passen voordat je iets koopt wat niet goed past: het ene kind is het andere niet en kledingmaat zegt ook weer niets over bijv. de verhouding van beenlengte en de rest van het lijf. Wij overwogen 5 jaar terug dus ook de 12 of 14 inch te kopen, maar de verkoper raadde het echt af door hoe de oudste opstapte en wegscheurde op de 16 inch toen. Hij zei 'dan sta je over een halfjaar weer hier'. Die eerlijkheid konden we wel waarderen haha.

17. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Onze dochter zou met 3 jaar een fietsje (12 inch) krijgen. Nu had ik er net na haar 2e verjaardag al 1 op de kop getikt op marktplaats en bij mijn zus fietste ze zo weg met bijna 2,5 jaar. dus hebben we hem toen maar van zolder gehaald. Na de vakantie wil ze zonder zijwieltjes fietsen, maar of dat gaat lukken;)

18. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Mijn zoontje wilde het ook zelf, en is binnen 1 dag gelukt. Hij kan nu een aardig rondje fietsen. Heb wel zo een vestje op de kop getikt die je aan kan trekken bij je kind en die jij dan vast kan houden dmv een handvat op de rug, ideaal

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.819
    113
    Hier ook een fiets, maar tenzij hij heel lang is zou ik zeker gaan voor een 12 inch. Zoontje is 102 cm, maar op een 16 inch kan hij niet met zijn voeten bij de grond en dan leren ze het niet zonder zijwieltjes.

20. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    dit :) - wij hadden gekozen voor een 16 inch bij de oudste - maar ze heeft uiteindelijk leren fietsen (los) op de 12,5 inch bij opa en oma. Die hebben we daarna dus een tijdje geleend en pas 3/4 jaar later ofzo, fietste ze op haar 16 inch - hoewel ze die qua lengte best aankon, ze kon alleen niet goed genoeg met haar voetjes op de grond.
    Dus laag beginnen zou ik zeggen.
    En ik zou zeker geen fiets van 100 euro kopen, ze gaan maar kort mee die eerste fietsjes.... (daarom staan er zoveel op marktplaats!)

Deel Deze Pagina