Hoi allemaal, Mijn dochtertje wordt over ruim een maand 3 jaar en willen haar een fietsje cadeau doen. Ik wil dat het een echte meisjes fiets wordt, met een leuk mandje enzo Hebben jullie misschien wat leuke ideeën, of een aanrader welke fiets aan te schaffen?
Onze zoon kreeg een fiets voor zijn derde verjaardag die we hebben gekocht via marktplaats . Mijn heeft hem uit elkaat gehaald en ik heb hem opnieuw gespoten en een mandje genaaid in de kleuren van de fiets. We vonden het zonde om een nieuwe te kopen alsbze nog zo vaak vallen. (Tot nu toe niet gevallen haha maar nog steeds geen spijt)
Wij hebben voor dochters 3e verjaardag een fiets bij de decathlon gekocht. Daar kon je ook bijpassend mandje + poppenzitje bij kopen.
Onze dochter krijgt deze. Met een mandje voor erop. Je hebt deze fietsen ook nog in roze en in wit. Bekijk bijlage 597088
Vind ik ook nog steeds een mooi fietsje maar was eens gaan lezen dat het het fijnste is om het zo licht mogelijk te houden anders kunnen ze er minder makkelijk op fietsen dus uiteindelijk voor eentje zonder voorrekje gekozen. Wel van hetzelfde merk dus eigenlijk dezelfde fiets. Anders hadden we deze ook aangeschaft! Ze krijgt hem straks voor sinterklaas.
Wat een leuke fietsen! Het idee van een zwaardere fiets, snap ik ergens wel. Maar zijn er meerdere die zoiets hebben van een lichtere is beter? Ben nog wat info gaan zoeken en zag verschillende maten voorbij komen in inches. Hangt af van de lengte kind las ik. Maar ook dat het belangrijk is dat ze met de voetjes op de grond kunnen? Wat zijn nog meer zoal dingen waar ik op letten moet bij aanschaf? Zag een hele leuke net bij Decathlon! https://www.decathlon.nl/p/kinderfiets-14-inch-3-5-jaar-500-eenhoorn/_/R-p-145207?mc=8371300&c=ROZE Zijn er nog meer winkels waar ik zeker even langs moet gaan? Mag ook best eentje van marktplaats zijn hoor, maar wil dan net even weten waar op te letten.
Wij zijn met 3 jaar gelijk voor een 16inch gegaan met zijwielen. Dat advies toen gekregen door te passen in de fietsenwinkel. Hij kon toen nog niet helemaal met z'n voeten bij de grond maar met zijwielen niet heel erg. Hij is nu bijna 4,5 en fietst sinds een paar maanden zonder zijwieltjes, kan prima met z'n voeten bij de grond, eigenlijk mag z'n zadel ook wel wat omhoog. Als hij een 12 of 14 inch had gehad hadden we alweer een nieuwe fiets moeten kopen zoals bij zijn vriendje wel het geval was. Die kon gewoon niet lekker vaart maken en met z'n moeder meefietsen, trapte zich helemaal suf, met 16inch geen probleem. Zoontje heeft er 1 van Alpine, toen nieuw gekocht en we hopen m straks nog op marktplaats te kunnen verkopen. Dit model heeft hij, alleen andere kleur. Ik zou dus gewoon even met je dochter gaan passen. Hangt echt van de beenlengte af wat wijsheid is.
Wij zijn met drie jaar ook voor 16 inch gegaan. Ik zou je adviseren om naar een goede fietsenwinkel te gaan. Ik had anders een 20 inch gekocht ipv de 22 die ze mij adviseerden bij de oudste. Veel beter inderdaad. Wij kopen altijd nieuwe fietsen en ruilen deze weer in als ze toe zijn aan een nieuwe. Ze hebben altijd een goede service! Wij zijn tevreden over Loekie en Alpina.
Hier konden ze met bijna 56 en ruim 5 pas iets op een 16 inch. Nu zijn mijn kinderen niet zo groot. Deze heeft onze oudste (die binnenkort in de verkoop gaat)
Mijn dochter wilt heel graag de frozen fiets. Ze fietst zonder zijwieltjes maar ik twijfel nog of we voor een 16 inch gaan.
Ik zou ook bij een fietsenwinkel kijken en passen. Het zwaardere klopt, het maakt het net iets minder makkelijk. Al fietste onze dochter er zo op weg bij de fietsenmaker terwijl ze nog nooit eerder gefietst had.
Hier willen we de loekie princess fiets kopen. (wel kleinere maat) maar hij is zoooo leuk. Eerste fietsje is een nieuwe loekie dat roep ik al ruim voordat ik mn man tegen was gekomen, daarna zien we wel weer.