Spruw

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Minime9, 2 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minime9

Minime9 Actief lid

5 mrt 2016
    105
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal
    Heeft iemand ervaring met spruw ??
    Mijn dochtertje heeft spruw ben naar de ha geweest en toen kreeg ik een middeltje het begon met een N ben de naam even kwijt.
    Toen ik die week erna voor mezelf naar de ha ging bam ik haar mee en vroeg ik of ze nog even wilde kijken de dokter zei toen ja het is spruw gaat vanzelf over en kon stoppen met dat middeltje.
    Maar het word nu alleen maar erger en ze huilt meer en ze spuugt vooral veel sinds vandaag maar alleen maar soort kwijl het is geen melk wat ze spuugt. Wat moet ik nu doen ??
    Hoop dat iemand een goede tip of raad hiermee heeft.
    Ik geef flesvoeding en kook trouwens elke ochtend me spenen uit van de flesjes en fopspenen en s'avonds krijgt ze een andere fopspeen als overdag en spoel de spenen tussendoor regelmatig af met koud water.
    Hoop dat iemand mij kan helpen heb echt het idee dat ze zich biet goed voelt in elk geval!!

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Zeker niet stoppen, doorgaan tot het echt volledig weg is en dan nog een paar dagen nabehandelen zodat het weg blijft. Hier gaf ik nystatine 8x per dag, 0,5ml per keer.

3. Minime9

Minime9 Actief lid

5 mrt 2016
    105
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik gaf ook nystatine maar dan 4x per dag 1ml
    Heb dat spul nu niet meer dus dan moet ik terug naar de dokter gaan wat mij zoiezo al een goed idee lijkt. Maar door de nystatine ging het bij mij niet weg 😔
    Ga morgen meteen bellen maar kan ik iets doen in die tussentijd ??

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Je hebt ook Daktarin orale gel, maar dat geven ze niet graag aan baby's omdat het vrij dik en kleverig is en ze er in zouden kunnen stikken, maar als je dat meerdere malen per dag goed met je vinger door het hele mondje smeert gaat dat prima.

5. Minime9

Minime9 Actief lid

5 mrt 2016
    105
    0
    16
    NULL
    NULL
    Fuddey
    Daktarin wilde de dokter mij niet geven omdat ze daar te jong voor is
    Dat doen ze pas bij baby's van 4 maanden
    Mijn dochtertje is 7 weken

6. palala

palala Lid

29 mrt 2016
    76
    18
    8
    Ik gebruikte gentiaan violet, te bestellen bij eurolac.
    Krijgt wel paars mondje van maar tis met een week weg! Nystatine werkte hier niet..

7. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Nystatine gebruiken tot het volledig weg is en dan nog een week ermee door gaan. Hier ging het er wel mee weg, maar kwam toch vaak terug. Ik zou na elke voeding de fles uitkoken, en alles wat ze in haar mond stopt ook. Kleding op 60 graden wassen.
    Je zou ook nog pure zwarte bessensap proberen met een wattenstaafje in haar mond te stippen.

8. Nummerzoveel

Nummerzoveel Actief lid

9 apr 2016
    289
    1
    18
    Bij mijn zoontje heb ik het helemaal weggekregen door met blauwebessensap van de natuurwinkel (dus helemaal puur) paar keer per dag een schoon verbandje doordrenken en dan door het mondje te halen. Nyststine en gentiaan violet hielpen hier niet. Dit was echt zo'n 'oma weet raad tip' maar heeft dus wel heel goed geholpen.

9. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Ik heb drie keer een kuur nystatine gehad voor mijn zoontje en dat hielp helemaal niks. Toen kreeg ik diflucan, redelijk onbekend maar was binnen 2 dagen helemaal weg. Verder zou ik je spenen wel na elke fles steriliseren.

10. OliveTree

OliveTree Actief lid

29 apr 2016
    317
    33
    28
    Hier na 4 potjes nystatine niet weggekregen. Uiteindelijk Fluconazol gehad van kinderarts en na een week was het foetsie!

11. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Hier een maand lang nystatine gebruikt ging niet weg.
    Met pure koko's olie bij hem en mijzelf en binne no time 🤗

Deel Deze Pagina