Help! Haat-liefdeverhouding favoriete knuffel

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door botervliegje, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Hoi allemaal,
    Mijn dochter die in de lente 3 wordt heeft al een poos een haat-liefdeverhouding met haar favoriete knuffel. S Avonds bij het naar bed gaan gilt ze het uit dat ze zonder haar knuffel waar ze altijd al mee slaapt wil slapen. Maar als ik m weg haal wordt ze ook boos. Het lijkt echt of ze niet weet wat ze wil. Uiteindelijk mag (moet) hij van haar toch in bed, maar het wordt nu bijna elke avond echt een gedoe... Is dit herkenbaar? Nu alweer een half uur overstuur aan het huilen en roepen dat ze haar knuffel niet wil en alleen wil slapen, maar oh wee als ik m weg leg...:(
    Zou het met zelfstandig worden te maken hebben?

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Op het voeteneind zetten?
    Of op de kast.. In zicht, buiten bed?

3. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Bedankt voor de tip. Maar nee, hij moet naar beneden van haar. Waarop ze keihard gaat gillen als ik het beessie pak. Pfff... Misschien denk ik wel te ingewikkeld en zijn het peuterstreken omdat ze niet naar bed wil of zo... ;)

4. bloem3

bloem3 Actief lid

17 mrt 2013
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hihi, dit zou mijn kind kunnen zijn... Maak van een kartonnen doos een bedje voor de knuffel , zet hem naast haar bed en zeg dat de knuffel in zn eigen bedje wil slapen. Nu hopen dat ze hierdoor zo afgeleid is dat ze de discussie over waar de knuffel slaapt vergeet. En als ze hem wil kan ze hem pakken zonder jou te moeten roepen.

5. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Haha, ik dacht dat mijn dochter de enige was. Soms gooit ze haar beertje heel boos uit bed en mag hij niet bij haar slapen. Na een half uur of een uur gaat ze dan steevast heel hart huilen om haar beertje ;). Wat ik nu doe is zodra ze slaapt het beertje stiekem weer in haar handen stoppen.

Ik weet niet precies waar dit gedrag vandaan komt, maarhet lijkt haast wel alsof ze pas net heeft ontdekt hoe "lekker" het soms kan voelen om op iets of iemand boos te zijn. Ze kan soms ook out of blue heel boos op mij of papa zijn en dan is het vaak in no time ook weer over. Ach ja. peuters blijven rare wezens :p.

6. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Haha, fijn dat ik niet de enige ben :). Had al zitten googelen maar kon niks over dit gedrag vinden.
    Bedje voor knuffel is een goed idee! Ga morgen samen met haar knutselen :D

7. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    poppenbed naast haar bedje zetten en daar de knuffel in doen..binnen handbereik en toch dichtbij om ermee te slapen maar ook niet in bed...hielp hier goed, en nu mag hij weer elke avond in bed mee.....

8. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Haha, moest even lachen om 'de haat-liefde verhouding' met je knuffel :p
    Nee, niet echt herkenbaar. Wel fases, dat ze bijv perse met lampje aan wilde en dan weer een tijd perse zonder.. En oh wee als ik t dan per ongeluk verkeerd deed :)

9. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Zijn allemaal wel dramaqueens he, zouden de jongetjes ook zulke streken hebben? :p
    Vandaag voorgesteld om samen een bedje voor knuffel te maken, maar dat vond madame geen goed idee, knuffel moest bij haar slapen! ;) Ik mort zeggen, vanavond ging ze ziet gelijk slapen met knuffel dicht tegen haar aan :). Lief zo!

10. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja hoor, jongens hebben ook zulke streken!
    ;)
    Niet zozeer met z'n knuffel, maar wel dat hij regelmatig binnen 2 seconde (en dan schreeuwend) van gedachten verandert… ;)

Deel Deze Pagina