Onze dochter heeft nu al 2 dagen geen ontlasting gehad. Halverwege vorige week ging het al moeizaam, dikke harde keutel en maar 1x in de 2 dagen. Normaal heeft ze elke dag een poepbroek en het is nog nooit zo hard geweest. Ze drinkt ongeveer 800 ml per dag. we hebben ook het spul van Roosvicee gegeven om het op gang te krijgen, maar dit heeft tot op heden nog niet geholpen. Weten jullie een oplossing om de ontlasting weer op gang te krijgen?
Roosvicee laxo dus al geprobeerd? Ontbijtkoek, Olie laten eten of in melk doen? Hieltje masseren van boven naar beneden en het buikje masseren Sterkte
De dokter heeft hier een speciale siroop voor die echt helpt binnen 2 dagen zou het hiermee weer normaal moeten zijn
lactulose is dat, dat is tegenwoordig vrij verkrijgbaar bij de apotheek (misschien ook wel drogist) ze kunnen er wel winderigheid en krampjes van krijgen.
Ga eens mety haar naar een osteopaat. Ik hoorde laast via via een verhaal dat een kindje helemaal niet durfde te poepen vanwege de pijnlijke ontlasting en toen zijn ze naar de osteopaat geweest en sindsdien kan het kindje weer poepen. Probleem was voor dat kindje opgelost.
beste ukkepuk, is het al opgelost? Ik heb hier een peuter van 2 met een zelfde probleem. Ben benieuwd if het is opgelost en hoe. Groetjes
Hier ook een peuter van 2 met hetzelfde probleem. Ik heb van de huisarts Macrogolum 4000 poeder gekregen. Hiervan doe je 1 theelepeltje door de drank en dit zorgt ervoor dat er meer vocht in de darmen en poep komt, waardoor de ontlasting soepeler wordt. Er zit geen smaakje aan dus Jelina drinkt het zonder problemen leeg. Het is niet slecht voor de darmpjes. Als ik merk dat Jelina 1 dag niet poept geeft ik haar een theelepeltje bij haar drinken en binnen 24/48 poept ze dan zonder problemen. En geloof me, ik heb al nachten met haar op gezeten omdat ze niet kon poepen.
Cashewnoten helpt ook heel goed. Mijn nichtje had er ook last van, ze ging cashewnoten eten en toen was het verholpen.
He meiden, Er bestaat tegenwoordig ook zoiets als een poeppoli, het is echt waar want ik ga ook met mijn zoontje. Dus als het een echt probleem wordt dan kun je altijd daar nog een verwijzing voor vragen. Groetjes Monique
Wij zijn ook al enige tijd bezig met Sam. Ze heeft vorig jaar bijna 3 weken in het zh gelegen. Ze zat helemaal verstopt. Nu krijgt ze nog dagelijks movicolon en dat gaat goed. Moet ook niet een dagje vergeten want dat gaat het gelijk weer mis. Soms moet ik zelfs verhogen. Succes