Zooooooooo herkenbaar.........ze wil ook heel de dag toto of po kijken,en staat po op moet toto weer aan en andersom...het is begonnen toen ze ziekies was,toen heb ik tevaak toegeven,vond het zo sneu voor der,maar nu maakt ze er misbruik van. De dvd's lagen ook in een la waar ze bij kon,en ze ging ze gewoon pakken en als ik zei dat ze dan niet mag en terug moest leggen,is het krijsen...jammer dan en hup in de gang....boos dat ze dan wordt...en gewoon aan haar eigen haren trekken Maar ik merk als ik afspraken met haar maakt ( weet niet of het goed is maar het werkt ) als ze bijv po wilt kijken moet ze eerst haar boterham op eten en dan mag ze po kijken...gelukkig hier geen zoetenkouwer...dol op kaas en worst.... Maar waar ik de meeste moeite mee hebt is dat heeeeel de dag dat plakken aan mij...alles is mama mama mama.....pffff.... En slapen...nooit een probleem geweest maar sinds een paar dagen...pfff bekaf is....maar gewoon gillen om mama....dat ze eruit wil...ze lijkt wel niks te willen missen..... Hopelijk gaat het snel over.... Groetjes,
poeh hier nog zo'n kleine dondersteen vooral het avondeten is een drama, zodra hij al in het stoeltje zit zet hij het al op een brullen zodra ik zeg dat iets niet mag laat hij zich op de grond vallen en begint te krijsen. behoorlijke driftbuien die lang aan kunnen houden, dan zet ik hem vaak even op het trapje om af te laten koelen. wel fijn herkenning
da's fijn om te lezen. Ik dacht echt dat er iets met Stijn aan de hand was. Hij wil ook 's avonds niet slapen. Komt gelijk zijn bedje uitlopen, dus valt meestal wel op de grond in slaap. Dus moeten we hem als wij naar bed gaan, weer in z'n bedje leggen. Vervolgens wordt hij rond 01.30 wakker en krijst werkelijk de hele boel bij elkaar. Als hij dan uiteindelijk rond 03.00 uur weer slaapt, wordt hij ook gewoon weer om 06.00 uur klaarwakker. Echt heel vervelend en vermoeiend! Dit slaaptips, hoor ik graag!
Ben echt heel blij dit allemaal te lezen, want hier ook sinds een week drama! Ik vroeg me al af of het aan mij ligt, want ben hoogzwanger en volgens mij helpen die gierende hormonen ook niet echt. Bij mijn man gaat het een stuk beter, misschien ook omdat hij sneller de consequenties uitvoert die wij aangeven bij een waarschuwing. Ik moet misschien minder lang volhouden om het goed te krijgen en hem ook eerder zijn straf geven. Wel moeilijk als je de hele dag bij hem bent, want je wilt het vaak ook gezellig houden. Onze zoon wordt volgende maand drie en ook bij hem is alles nee en niet. En zodra meneer zijn zin niet krijgt, dan trekt íe z'n keel lekker open. Wat een geluid! Ik meot zeggen dat het eten hier wel redelijk goed gaat. Als hij eigenwijs is en niet wil eten omdat hij denkt dat het niet lekker is, heeft hij dikke vette pech. Ik heb er geen moeite mee om het met weing tot niets in de maag naar bed te doen. Dat houden ze namelijk niet lang vol en dan willen ze echt wel eten. Slapen gaat gelukkig wel goed, hij slaapt de hele nacht door. Maar inslapen kan nog wel eens duren, hij ligt vaak nog een tijd te kletsen. Maar sommige kinderen hebben dat nodig om lekker in slaap te vallen. Nog even voor zichzelfde dag doornemen. Waar ik echt niet tegen kan is dat alles strijd is. En ik doe mijn uiterste best om consequent te zijn, maar het valt me deze laatste weken van de zwangerschap erg zwaar. Ik hoop echt dat het een beetje goed gaat komen zodra de baby er is, en we er allemaal lekker van kunnen genieten. Het is voor hemzelf ook zo vervelend want hij zit zichzelf ook vreselijk in de weg volgens mij. Maar goed, als het tot ongeveer 3,5 jaar duurt, dan zijn we er bijna, moeten we maar denken.... Allemaal veel succes met de dwarse peuters!
wat klinkt dit herkenbaar alleen is het hier dat hij niet wil eten hij wil een heledag eten en alleen maar meer en meer eten na 2 boterhammen vind ik het welletjes en krijgt hij fruit ;s morgens en 's middags en na het eten krijgt hij dan fruit salade maar net klaar met opruimen en staat alweer te zeuren om eten. Het woord nee eindig hier de afgelopen weken op de gang. ga daar maar huilen en met van alles gooien maar niet in de woonkamer. ik probeer heel erg strak te zijn met alles maar vandaag kreeg ik ineens door dat hij het naar de gang wilt als roos op bed ligt zodat hij haar wakker kan maken. ben nu hard aan het verzinnen waar ik hem anders naar toe kan sturen. zijn slaapkamer word niks want hij slaapt eindelijk door 's nachts nou ja vaak dan dus dan zijn bed als straf te geven gaat tegen me gevoel in
wij hebben er ook zon 1.Alleen mag hij niet aan de tv/radio komen.En dat weet hij heeeeelll goed.Gelukkig. Alleen weg lopen en dan niet willen luisteren dat is hier het zelfde.Ook laat hij zich dan op de grond vallen en gaat dan krijsen,en schreeuwen.Bij onze ouders doet hij het zelfde,gelukkig.hahaha. Met eten we zijn even door de NIET eten periode heen.Hij eet weer als de besten.Maar ik hou in me achter hoofd dat alles tijdelijk is.Ik noem het fases en fases gaan gelukkig altijd weer over!