Hoi dames, Geen idee of ik in het goede topic zit maar ik ben te moe om dit nu uit te zoeken Heeft iemand ervaring, en liever nog de gouden tips voor het volgende; Mijn dochter van bijna 3 slaapt nu sinds 3 mnd niet meer in de middag. Maar echt vanaf 14-1500 wordt ze vervelend en dit neemt toe naarmate het later wordt. Ze wordt baldadig (mij slaan, broertje slaan), zeurt wil van alles, huilen. Ik trek dit gewoon niet. We ondernemen genoeg, iedere ochtend gaan we wat buiten doen. Ook gaat ze een ochtend naar peuterschool. Als ik haar dan ophaal is ze heel moe, en valt ze vaak in de auto al in slaap. Maar als we thuis zijn hoo maar.
Jep herkenbaar en trek de haren zowat uit mijn kop van ellende! Wat hier helpt even iets geven qua eten wellicht is het de bloedsuikerspiegel die daalt?
Helpt het om even een rustmomentje in te lassen? Met een boekje op de bank? Luisterboekje? Even tv kijken... dus gewoon echt en bewust "zitten" momentje? Wij combineren dat meestal met een bordje fruit o.i.d., werkt hier heel erg goed. Even een uurtje zitten en rusten, bijtanken en dan weer fris verder.
Ik las sowieso een rustmoment in. In de zetel, even naar tv kijken. Soms valt ze dan toch in slaap in de zetel, meestal niet. Maar in ieder geval heeft ze dan even haar batterijen weer opgeladen.
Ja, rustmomentje doe ik, wel met tv. Misschien zonder nog eens proberen. Maar ze rust er niet genoeg van uit.
En haar gewoon stug op een bepaalde tijd van de dag op bed leggen, of ze nou gaat slapen of niet? Toen mijn dochter in die overgangsfase zat van een slaapje naar geen slaapje meer, legde ik haar standaard een uur op bed, of ze nou ging slapen of niet. Vaak zat ze dan gewoon een uur in haar bed te spelen met haar knuffels en wat te kletsen en te zingen, maar regelmatig ging ze toch slapen. Ik zei er dan ook bij dat ze niet hoefde te slapen, maar dat ze gewoon even in bed mocht om lekker uit te rusten. Mijn dochter pikte dat, maar goed, zij had daarvoor niet een periode gehad waarin ze niet op bed gelegd werd, dus het was voor haar ook gewoon de enige bekende routine.
Hier ook hoor. Dochter wordt volgende week 3 jaar en heeft voor het mooie nog wel haar slaapje nodig. Nu zit ze even lekker op de bank naar het zandkasteel te kijken. Als het straks wat koeler is gaan we even naar de speeltuin. Wat ik ook weleens doe wanneer ze moe is is haarmee naar boven nemen. Dan zet ik de tv aan op onze slaapkamer en gaat ze op bed tv kijken. Ik ga dan meestal een beetje rommelen met de was en 9 van de 10x valt ze in slaap. Als ze niet slaapt overdag dan ligt ze om half 8 in bed want dan is ze echt op en erg moe.
Mijn dochter wil ook niet slapen. Maar op de wekker wachten (vogelgeluidjes ) wil ze wel en vaak valt ze dan wel in slaap
Ik herken het met mijn oudste van 2.5j. Gaat sinds 2-3 maanden niet meer naar bed. Ze vertikte het steeds plus dat ze 's avonds niet meer wou. Om 22u liep ze nog te etteren. Het is hier vanaf 16u dat het moeilijk wordt en dan geef ik vaak bakje fruit n rijstwafel. Boekje erbij of andere x de tv. Samen kleuren werkt soms ook rustgevend! Ik probeer dr ook af te leiden door te helpen met eten in de pan doen en tafel dekken. Dingen die ze leuk vindt. En soms helpt niets en dan tel ik de minuten af tot het half 6 is en papa thuiskomt en we gaan eten. Daarna iedereen de douche in en 19u naar boven. Maar ik heb liever die paar moeilijke momenten smiddags dan dat ze tot 22u zit te keten. De avond is van mij