Dames, Ik vroeg me af of iemand goede tips heeft om in slaap te vallen (melk en honing.. werkt dat echt?). Ik moet de hele nacht door ontzettend vaak plassen (5-6 keer) en kan met die druk op mijn blaas ook echt niet blijven liggen. Omdat ik 's avonds medicijnen moet pakken wordt het er niet beter op, want ik moet hierbij een vol glas water drinken net voordat ik ga slapen. Ik heb nu al 3 nachten amper geslapen... sta 's morgens compleet brak op, maar ga ik later een uurtje naar bed.. slaap ik nog niet. Ik ben moe maar val gewoon echt niet in slaap. Begin nu zelfs op te zien tegen het naar bed gaan. Dus.. wie heeft er nog een natuurlijk wondermiddeltje? (nooit gedacht dat ik dit zou schrijven met diagnose chronisch vermoeidheidssyndroom )
Heb precies hetzelfde. Moet er zeker 4 keer uit om te plassen, en slaap niet altijd direct verder, zoals vannacht, en dan smorgens voor dag en dauw zoontje weer wakker....sja dan moet je dr uit. Wij hebben geen wc boven, de verloskundige adviseerde een po boven neer te zetten. Dan hoef je niet helemaal de trap af (heb BI) en blijf je dichter bij je slaap. Ik drink savonds om 20.00 voor het laatst, en ga 20.30 naar bed. Zorg dat ik overdag meeste drink en savonds geen dorst heb. Maar ook ik moet med slikken en dus drinken. Moet er 4 keer uit gemiddeld, de eerste paar keer valt de plas reuze mee, maar de laatste is altijd zooooooo groot dat mijn blaas bijna op klappen staat (tegen 5 uur). En dan is mijn zoontje rond 6 uur wakker. Komt goed uit, moet dan weer plassen. Vroeg me af waarom de plassen in de loop van de nacht groter worden, daar snap ik niets van. Naast het geplas heb ik BI waardoor ik vaak wakker wordt als ik draai in mijn slaap en dus van de pijn. En regelmatige brandend maagzuur. Ik heb 2 kussens op elkaar plus een voedingskussen zodat ik een fijnere houding kan zoeken. Om in slaap te vallen hoef ik niets te doen, ben gewoon doodop. dus ik val zo in slaap. Wat bij mij helpt buiten de zwangerschap om is lezen in bed. Twee bladzijden en ik ben vertrokken.
Hier hetzelfde helaas, het slechte slapen is het eerste waardoor ik weet dat ik zwanger ben... Maar geen oplossing. Ik slaap als het kan overdag 1 uurtje, anders hou ik het echt niet vol.
Nou, ik ben ook gaan lezen. Het ging goed..tot een uurtje of 3. Voor het eerst weer plassen en daarna kon ik wederom niet meer in slaap komen. Als ik dat eerst niet kon stond ik op en rookte ik een sigaret.. dan sliep ik soms daarna wel weer. Maar nu doe ik dat natuurlijk niet en dan is er maar 1 optie voor mij en dat is toch blijven liggen (wil die verleiding 's nachts niet als ik chagerijnig ben van het niet slapen). Ik heb overigens al alles gelijkvloers dus zit vlak bij de wc. Ik had het toen ik 6 weken zwanger was ook (was voor mij ook een signaal dat ik moest testen), maar werd om 5 uur wakker... en heel veel energie. Nu heb ik die echt niet, maar vraag me af wanneer ik om ga vallen. Kun je toch niet vol blijven houden zo.