Peuter 's nachts uren aan het spelen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door AKOEKKOEK, 13 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miracle1

    Miracle1 Fanatiek lid

    29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    De slaaptrainer kun je ook combineren met een beloningssysteem. Wel zou ik dan overwegen om de middagslaap eraf te halen. Zal overdag in het begin pittig worden maar wellicht dat het helpt om ‘s nachts door te slapen.
     
  2. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.311
    1.048
    113
    Hier sliepen beide kids beter zonder of met maar één heel kort middagslaapje (max 30 minuten). Dochter van 2 heeft maar 12 uur slaap nodig dus als zij smiddags 2 uur slaapt dan slaapt zij nog maar 10 uur snachts. nu doet ze af en toe een powernap en slaapt weer keurig 11,5 a 12 uur snachts.
     
  3. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.260
    3.497
    113
    Nu je ook schrijft dat hij 's avonds pas zo laat slaapt, zou ik ook met het middagslaapje stoppen.
    De oudste stopte ook al vroeg met middagslaapje, met 2 jaar sloeg hij hem af en toe over en met 2,5 ging hij ook 's avonds zo spoken, om 22.00 pas slapen. Dus toen definitief gestopt. Om 19.00 was hij gesloopt, maar hij sliep weer de hele nacht door en soms wel tot 8.00/8.30. Na een paar dagen/weken stabiliseerde dat meer en was hij helemaal gewend.
    Wel inderdaad een vast rustmoment ingebouwd, hier was dat na de lunch, samen een uurtje op de bank tv kijken of op de tablet, was toen zelf zwanger, dus vond dat ook wel erg prettig.
     
  4. Mamasinds2006

    Mamasinds2006 Actief lid

    10 jun 2018
    235
    61
    28
    Vrouw
    Ik heb toevallig precies hetzelfde met mijn dochter. Snachts wakker en dan ben je zo gerust 1.5/2 uur verder. Ook hier wordt gespeeld gekletst en gelachen. Dat lachen moest ik echt aan wennen...vond het eerlijk gezegd best eng op het begin...

    Mijn ervaring is juist; als ze geen middagdutje gehad heeft krijgt ze een onrustige nacht. Het dutje mag wel max 30 min duren. Savonds gaat ze dan rond 20:30 naar bed. Ja dat is laat maar eerder gaat gewoon echt niet. Ze doet er nog steeds minimaal 30 min over om in slaap te komen. Ik moet wel zeggen dat mijn dochter sochtends gerust tot 10:30 uur kan uitslapen. Waarschijnlijk die van jou ook als ik het zo inschat. Misschien moet je je peuter sochtends vroeg wakker maken(ook als hij nog heel moe is door het spoken snachts) en dan rond 12:00 uur een halfuurtje op bed doen. Savonds rond 20:30 naar bed en dan even aankijken. Succes!
     

Deel Deze Pagina