Peuter schoenen zelf aan doen, vraagje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Faye80, 19 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Faye80

Faye80 Actief lid

13 apr 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    #1 Faye80, 19 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2015
    Hoi meiden, even een vraagje. Mijn zoontje zit 3 dagen in de week op een MKD omdat hij achterloopt in zijn ontwikkeling. Nu laten ze de kinderen daar alles zelf doen wat betreft aan en uitkleden. Heel goed natuurlijk maar mijn zoontje heeft hier grote moeite mee. Is nu 3,5 en vind het zelf aankleden echt heel lastig. Nu probeer ik daar mer zijn kleding natuurlijk rekening mee te houden. Makkelijke broeken/ truien etc. Zodat het hem redelijk zelf lukt zonder veel frustratie. Nou ben ik alleen nog op zoek naar schoenen die hij makkelijk zelf aan en uit kan doen maar die ook nog iets van stevigheid bieden. Klittenband vind hij ook nog heel lastig heeft nu schoenen met 3 klittenbandjes en is nog geen succes. Hebben jullie misschien nog tips welke (goede) schoenen makkelijk zelf aan te trekken zijn door peuters?

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    misschien van die soort van all stars...daar zit een ritje aan de zijkant ik weet niet of hij dat kan?
    Het is wel niet heel stevig.. maar goed voor die paar uur, maakt dat echt uit?

Of een schoen zoeken waar helemaal niks aan zit, waar je gewoon in kan stappen

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Wij hebben altijd leren schoenen met een rits aan de zijkant. Die kan dochter heel gemakkelijk zelf aandoen.

4. Faye80

Faye80 Actief lid

13 apr 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    Rits is inderdaad ook nog een idee. Het is niet voor een paar uur hij gaat daar echt drie dagen van 6 uur heen en ze doen veel aan buiten spelen en gymen. Voor het gymen heeft hij weer andere schoenen voor nodig.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Schoenen met rits krijgt mijn dochter van 4, die naar een gewone basisschool gaat, nog niet voor elkaar. Veters ook niet, erg lastig dus - ze komt zo vaak met dr schoenen verkeerd om en open uit school - regenlaarsjes, crocs en sandalen lukt haar zelf maar dat wil je ook niet elke dag.

6. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Mijn dochter van nog geen twee doet eigen laarsjes in en uit met rits aan zijkant. Gaat makkelijk al zijn ze erg stevig (develab).
    Dus ik denk rits zijkant een oplossing is!
    Nu is ook zomer straks je kan ook lage veterschoenen met rits zoeken of lage boots met rits?

Ik heb haar uirgelegd dat rechts hoort rechts en links hoort links : met rits is makkelijk uitleggen die is altijd aan binnenkant! En dat ze eerst moet insteken en dan op grond recht zetten om voetje inlaten glijden.
    Thuis heb ik vaak geen geduld met wachten maar op kdv doet ze gewoon dat zelf als ik leidsters mag geloven;) maar als ze met sluiting of met veters krijgt dan lukt dat niet. Slippers havanianas kan ook zelf aan.
    Dus lijkt mij rits de makkelijke nu! Als je geen laars/crocs wil

O ja er zijn ook soort schoenen maccasins of hoe heet dat volgens mij van crocs ook is lage stevige(lijkt beetje op all stars zonder veters) maar zonder sluiting gewoon open- voetje kan zo in. Stof boven is rekbaar en zacht.
    Ik heb dat gezien ergens in blad.

7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.245
    4.478
    113
    De wandelschoenen van Meindl hebben elastieken veters, daar kunnen ze zo in en uit stappen. Hier bij de sportzaak verkopen ze ook elastieken veters, die kun je in gewone schoenen doen maar dan ook gewoon in en uitstappen.

Mijn zoon loopt motorisch gezien ook achter en kan nu nog steeds niet goed strikken, hij kan het wel maar doet er lang over en dan heb je een hele losse strik. Ook wij kiezen voor school makkelijke kleding. (broeken met een schuifknoop of gewoon elastiek, makkelijke bovenkleding en schoenen waarbij hij niet hoeft te strikken) Hij heeft ook een paar schoenen met ritsen maar je ziet toch dat dit ook moeilijker gaat omdat de rits voorbij een gestikte naad getrokken moet worden.

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    Deze van H&M Product Detail | H&M NL
    Niet heel stevig, maar over de zin en onzin van stevige schoenen zijn de meningen tegenwoordig verdeeld.
    De veters zijn van elastiek, ik koop deze gympen al jaren voor mijn kinderen en juist toen ze klein waren vond ik ze ideaal, omdat ze ze goed zelf aan kunnen trekken. Ze zijn ook iets smaller dan de meeste van zulke gympen, dus ze sluiten goed aan.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.156
    35.812
    113
    Ja, deze zijn idd makkelijk aan te trekken en ik vind ze ook prima zitten. Niet voor elke dag misschien, maar 3x6 uur moet geen probleem zijn lijkt mij.

10. Dweeb

Dweeb Niet meer actief

Misschien klompjes, kan hij zo instappen.

11. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Gympen van British Knights zijn ook heel makkelijk!

12. Faye80

Faye80 Actief lid

13 apr 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor al jullie tips! Ga ze morgen op mijn Vrije dag allemaal even na al vind ik die van de H&M inderdaad zo gek og niet. Neuzen van schoenen gaan gauw stuk daar omdat hij daar vaak op een loopfiets rond sjeest en altijd met de neuzen van zijn schoenen weer afremd. Voor 10,- is dat niet zo erg, hihi!

13. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Deze lage allstars zonder veters? Zijn nog superstoer ook en passen overal bij!

14. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Hier Nikes met 1 klitteband. Ik trek m voor de helft aan en zij duwt hem verder.

15. Storm

Storm Niet meer actief

Ik heb altijd dit model voor mijn zoontje.

Product Detail | H&M NL

Die andere canvas gympen zijn nog een stuk lastiger aan te trekken. heb vorig jaar dat lage model van de gympen gehad, die kon mijn zoontje ook goed zelf aantrekken. Hij had ook heel veel moeite met zelf aankleden.

16. Faye80

Faye80 Actief lid

13 apr 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel! Ga die van de hennes inderdaad even proberen. Gymen zonder veters zijn vd zomer helemaal ideaal ;)

17. nellebelle

nellebelle Actief lid

8 sep 2014
    218
    0
    0
    het merk Camper heeft ook mooie schoenen met elastieke veters en zien er erg leuk uit. alleen vallen ze redelijk breed denk ik.

18. Storm

Storm Niet meer actief

19. Faye80

Faye80 Actief lid

13 apr 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    Wat een idee Storm. Moest even kijken hoe het nou precies werkt. Bedankt voor de tip!

Deel Deze Pagina