Nu het kouder wordt kom ik toch nog wat truien tekort voor m'n dochter van ruim 2,5 jaar. Ik heb bij de Next leuke truien gezien, maar ik zit een beetje met de maatvoering. Vorig jaar kerst waren we zonder dochter in Londen, en toen heb ik een jurkje voor haar gekocht in een fysieke Next winkel, in maat 2-3 jaar, 98. Was toen veel te groot, en nu kan ze hem beter aan, maar hij zit nog steeds zeer ruim. De truien/vesten die ze nu heeft zijn maatje 98/104 van de HEMA (zitten prima, niet echt ruim, sommigen zelfs krap, maar in HEMA 110/116 verzuipt ze nog), 98/104 Zeeman (past precies) en nog wat andere dingen in maat 98 - 98/104. Moet ik dan 92-98 (VK 2-3 jaar), 98-104 (VK 3-4 jaar) bestellen? (104-110 4-5 jaar lijkt me niet.? Of toch wel) Ik heb liever dat de truien wat ruim vallen zodat ze eind van de winter halen qua passen dan nu perfect zitten. Wie weet hoe groot de truien van de Next vallen?
Mijn ervaring bij next is dat ik altijd een maat kleiner moet bestellen dan de merken hier. Zoon is 6 en bij hem bestel ik 5-6 jaar. 6-7 zwemt hij in terwijl hij bijna 7 is. Maar meestal bestel ik bij next voor 20 euro. als het goed past dan bestel ik de rest.
Zalando heeft ook een deel Next kleding. Daar kun je gratis retourneren. Toevallig gisteren een trui van Next binnen gekregen. Viel idd een maat groter.
mijn ervaring is ook dat Next groter valt. Als ze nu het jurkje van Next past in maat 98 dan zou ik de rest van de kleding ook in die maat bestellen.
Dankjulliewel! Ik heb zojuist in maat 98 besteld, zal hopelijk na het weekend laten weten of het past
Meestal valt Next groter. Maar als je niet zeker weet: met paypal betalen en dan kun je kosteloos retourneren
Ik vind het ook lastig. Zoon draagt maat 110 en voor hem koop ik 104-110, maar bij dochter, maat 80, zit 74-80 krap en moet ik juist de grotere variant nemen.