Mijn dochter zit in maat 122/128 voor het eerst zou ze haar winterjas van vorig jaar ook nog passen daarvoor elk jaar wel een nieuwe moeten kopen omdat het niet meer paste. Kwa kleding past ze ook nog wel genoeg maar zal ze vast nog wel wat erbij krijgen maar nu met haar jas zouden jullie die dan nog keer gebruiken of kopen jullie standaard een nieuwe jas van de nieuwe collectie?
Meer omdat ik dacht misschien is ze dan nog de enige uit de klas met een 'oude' jas terwijl de rest wel misschien een nieuwe heeft en ze dat misschien dan niet leuk zal vinden.
Eh.... wil je er nu al een modediva van maken? Wat nog past en er nog goed uitziet ga je toch niet vervangen? Mijn dochter heeft de afgelopen twee jaar ook met dezelfde jas gedaan, ook 122/128. Nu is de jas echt af en aan de kleine kant dus heeft ze een nieuwe. Zoontje past zijn jas waarschijnlijk nog. Natuurlijk zie ik mooie nieuwe jassen... maar ik vind dat echt zonde hoor.
Met die leeftijd wordt er nog echt niet gekeken of je een jas van vorig jaar aan hebt of niet. Tenminste, niet door de kinderen Hier gaan jassen vanaf die maat 2 jaar mee. Ik heb nog één winterjas liggen van 2 jaar geleden en die heb ik gisteren toevallig laten passen. Die past (gelukkig) nog en gaat gewoon aan, voor het derde jaar nu.
Als de jas nog goed is en nog prima past ga ik geen nieuwe kopen. Zelf doe ik ook meerdere seizoenen met 1 jas. Dus mijn kinderen ook.
Je kunt altijd nog in de midwinter sale een goedkopere jas erbij kopen, heeft ze toch iets nieuws....
Ik laat jassen (en alle andere kleding) dragen tot het niet meer past. Je bent bang voor de reactie van andere kinderen zeg je, maar zouden die kinderen zich nou echt bezighouden met wie welke winterjas aan had een half jaar geleden?
Gewoon aandoen. Mijn oudste loopt al voor het derde jaar met dezelfde zomerjas, die ook nog eens een krijgertje was. Wat ik wel vaak doe is in de uitverkoop een nieuwe kopen die ze dan het jaar erna aan kunnen. Maar het groeien gaat bij mijn 8 en 10 jarige nu minder snel dus ik doe het niet elk jaar meer.
Als het nog past en de jas ziet er nog netjes uit. Dan zou ik hem gewoon aan doen hoor! Niets mis mee.
Ik zou er hier ook niet over nadenken. Sterker nog, ik heb jassen gekregen dus die zijn al een paar jaar uit de collectie. Boeie, zijn goede jassen, dus hij krijgt ze gewoon aan. Nieuwe collectie.... Nee, is niet aan mij besteed, zonde van het geld.
Ik zou die jas gewoon nog aandoen als hij nog past en goed uit ziet. Of die gebruiken als speeljas en een nieuwe erbij? Hier worden de oude jassen namelijk gebruikt om lekker in het bos te spelen. Maar ik vind het gewoon fijn om 2 jassen te hebben. Ze gaan hier iedere dag door weer en wind het bos in ivm de honden, en dan is het gewoon fijn om een jas extra te hebben zodat ze wel met een schone jas naar school kunnen etc
Ja mij eigenlijk ook. Wat boeit het een kind nu dat tie een jas uit de oude collectie heeft? Mijn kinderen zijn klein en groeien niet hard dus die kunnen altijd 2 jaar met een winterjas doen. Wel wil ik voor beiden altijd 2 jassen dus combineer ik dat met de oude jas. Jaar 1 koop ik een nieuwe,het volgende jaar dragen ze die weer icm een nieuwe. Het jaar daarna schuift dat weer op. Maar zeker de jas van mijn zoon zit elke week in de was dus die heeft er echt 2 nodig.
Hier zijn kinderen écht niet mee bezig! En als ouder weet ik ook niet precies welk kind in welke jas liep vorig seizoen... Wat nog past gaat gewoon nog een keer aan. Ik schuif het zelfs door of geef het weg. Zonde van je geld en het milieu om ieder seizoen meerdere jassen te kopen. Dat doe ik.zelf ook niet.
Als ze hun jas nog passen, dan dragen ze hem gewoon nog. Zou niet weten waarom niet. En als ik een nieuwe koop, dan koop in die ook omdat we hem leuk vinden, niet omdat hij van de nieuwe collectie is, het kan ook dan dus prima een ‘oude’ jas zijn.
Hier ook pas een nieuwe jas als de oude niet meer past. De oudste heeft de 2 jaar jas maat 98/104 gedragen en 2 jaar 110/116. Nu net weer een nieuwe voor dit jaar gekocht in maat 122/128 en aangezien hij net in maat 116 zit denk ik dat hij deze ook wel weer 2 jaar zal dragen. Voor dochter ook een nieuwe jas gekocht, express maatje groter zodat ze hem hopelijk volgend jaar ook nog past. Ik houd van kleren kopen, maar het is allemaal duur zat, dus alles wordt hier gedragen tot het te klein is of kapot is.
Zo doe ik het met jassen idd ook! Dan is er 1 nu te klein en koop ik dus een neiuwe bij, en 1 past nog. Ga dan echt niet 2 nieuwe kopen. Ik mag toch hopen dat kinderen daar niks over denken.