Peuter slaapt licht, snurkt en soms apneu, amandelen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door ikkie97, 18 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.912
    3.935
    113
    Onze dochter slaapt erg slecht sinds ongeveer vorige zomer.
    Ze wordt vaak wakker, droomt ook veel maar slaapt sowieso licht. Ze was afgelopen winter veel verkouden, maar ja wie niet.
    Momenteel is ze weer erg verkouden, snotterig en klinkt 'vol'.
    Ze snurkt ontzettend als ze slaapt en gisteravond viel me op dat ze af en toe even stopt met ademhalen. Het is een paar seconden stil waarna ze ineens weer een diepe teug adem haalt.

Kan dit veroorzaakt worden door amandelen of heeft dat er niks mee te maken?
    Is het uberhaupt iets waar we wat mee moeten of is het gewoon wachten op warm weer?

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ja was hier wel het geval! Ze was ook nooit uitgerust en fit na het slapen. Niet overdag en niet na een qua uren prima nacht. Omdat we al bij de kinderarts liepen was een verwijzing naar de kno arts meteen geregeld. En na de operatie meteen een heel ander kind! Het was weer een dreumes ipv een biggetje 😉

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, dat kan.
    Ik zou zeker even verwijzing KNO vragen.

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.912
    3.935
    113
    Oke, volgende week moeten we naar het cb voor het 3-jaars consult, dan zal ik het aankaarten. En anders evt nog langs de huisarts.

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Zeker de apneu is een duidelijk symptoom dus ik zou zeker een verwijzing vragen!

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Via het cb kan je geen verwijzing krijgen dus ik zou meteen naar de huisarts gaan!

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier was het bij de oudste 2 ook zo. Ze aten ook erg slecht. Uiteindelijk geopereerd en ging al snel beter!

8. Jute

Jute Fanatiek lid

20 jul 2011
    2.011
    204
    63
    Vrouw
    Bij ons was het wel het geval. Snurken als een volwassen vent deed ze :). KNO heeft haar keel- en neusamandelen verwijderd en het was qua slapen een heel ander kind. Zelfs af en toe nog wel eens gaan kijken omdat we haar niet meer hoorden snurken.

9. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    bij dl zijn ze verwijderd omdat ze al een hele tijd rood en geirriteert waren.
    een van de eerste vragen van de kno was dat ze vast vreselijk moest snurken met zulke ballen in haar keeltje..
    apneu is een heel eng iets en zou dus zeker langs de ha gaan

Deel Deze Pagina