Verjaardag zoon drie jaar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door koter, 19 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Alleen gaan zonder zusje ?

1. Ja

2. Nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. koter

koter Bekend lid

19 mrt 2011
    686
    4
    18
    Hallo allemaal

Onze zoon heeft bijna zijn derde verjaardag.
    We vieren het in het weekend maar op de dag zelf willen we Wsch naar het spoorwegmuseum in Utrecht voor zijn verjaardag.
    Hij heeft een zusje van 13 mnd en we twijfelen of we nu alleen met hem gaan (pa ma en hij) of de kleine er ook bij.
    Aan de ene kant vind ik dat je zoiets als gezin doet, aan de andere kant is het misschien ook weleens leuk om alleen iets te doen met zijn papa en mama en alle aandacht te krijgen?
    Wat vinden jullie?

2. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Ik neem aan dat hij ook op de verjaardag van z'n zusje was?
    Dan lijkt het mij logisch dat zij op zijn verjaardag is
    Heb zelf niet 2 kids maar het lijkt me het eerlijkste als zulke dingen voor beiden gelijk zijn
    Ik zou verder gewoon los van z'n verjaardag af en toe iets alleen met hem doen en dus uiteraard ook af en toe met haar

3. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou zeker alleen met hem gaan. Kind van 13 maanden heeft er echt helemaal niks aan en met een beetje pech loop je nog met slaapjes te zeuren ook.

Ik vind het overigens niet meer dan normaal om de kids af en toe te splitsen voor 1 op 1 tijd met papa of mama. Wij zijn laatst een keer naar de efteling geweest met oudste alleen. Wat een zaligheid was dat. Papa en mama helemaal voor jezelf en de hele dag ergens kunnen zijn zonder aan slaapjes te moeten denken.

4. misa

misa Niet meer actief

#4 misa, 19 jul 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 jul 2015
    Dit.

Als jullie gewoon een verjaardag vieren waar zusje ook bij is, dan lijkt me op een ander moment met 1 kind weg gaan niet verkeerd hoor!

5. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Ik zou alleen gaan. ze is er toch bij als jullie het vieren. Juist heerlijk voor hem om op de dag zelf papa en mama even voor zichzelf te hebben!
    Wij doen ook regelmatig iets met de kinderen alleen, daar leven ze helemaal van op! Ik weet niet of ik dit zou doen op een verjaardag, maar de activiteit is natuurlijk totaal niet interessant voor een 13 maanden oud meisje. Mijn ervaring is dat het lang niet altijd makkelijk is om een jonger zusje te hebben en dat kindjes meestal ontzettend genieten van even alleen zijn.

6. Boommm

Boommm Niet meer actief

Alleen met je zoon gaan! Die van 15 maanden interesseert het toch niets, je zit met slaapjes en eventueel jengelen. Zonder is veel relaxter en leuker voor je zoon, even helemaal 100% aandacht van allebei de ouders.
    Wij splitsen de kinderen ook wel eens met uitjes

7. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik zou samen gaan. (Maar wij vieren het alleen op de dag zelf, en ik zoek ook de lokatie altijd zo uit dat de hond meekan, dat doet ook niet iedereen.)

8. koter

koter Bekend lid

19 mrt 2011
    686
    4
    18
    Super bedankt voor jullie reacties!
    Wij doen eigenlijk altijd alles met zijn viertjes dus sterkt het mij ook om eens een keer wat met zijn drieën te doen!
    Gaan we doen!

9. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ja ik zou ook lekker alleen met de oudste gaan!

Dochter was afgelopen weekend 'niet lekker' zei ze steeds. Gisteren spontaan besloten dat ik even samen met haar ergens ging lunchen. Dus lekker in een cafeetje een broodje gegeten en ze genoot zichtbaar. Daarna was ze wonderbaarlijk genoeg ineens helemaal beter. Even 100% aandacht van mama was precies wat ze ff nodig had. Maar nu is mijn zoontje natuurlijk wel een stukje jonger dan jouw jongste dus ze moet nog erg wennen (en mama ook aan het verdelen van aandacht) ook al vindt ze het erg leuk.

10. TopperD

TopperD Bekend lid

9 jun 2015
    779
    156
    43

Dit. Ik neem aan dat wanneer je een dagje uit gaat, dat je het verjaardagsfeest een andere dag viert. Dus waarom niet?

11. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lastig zeg.

Op zich beseft de jongste het nog niet echt en kan je alleen met je zoon gaan. Aan de andere kant is het ook leuk om dingen met het hele gezin te doen.

Ik zou het niet weten hahaha.

12. susy26

susy26 Niet meer actief

me jongste word morgen 3 jaar. En op zich maakt het niet uit wat je doet, met zn tweeen kan ook hoor, even tijd samen.
    De jongste snap er toch niks van.

ik ga ook regelmatig met 1 van de jongens weg, en dat is dan net even anders en wat meer de aandacht voor elkaar.

13. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Helemaal mee eens. Wij gaan ook regelmatig alleen met de oudste wat doen.

Deel Deze Pagina