De jongste heeft de waterpokken. Heel lastig zo in de vakantie maar helaas niet tegen te doen. Gelukkig gaan we pas eind volgende week weg, ik heb de hoop dat ze dan verdwenen zijn. NU is het zo dat zijn gezicht het ergst onderzit. Alleen zijn dit vnml rode plekken en worden het niet allemaal blaasjes maar slechts sommige. Kan dit of gaan dit alsnog blaasjes worden?
Mijn dochter heeft het vorige maand ook tijdens de vakantie gehad. Heel sneu voor haar. Ze had er ook veel in haar gezicht. Ook plekjes zoals jij omschrijft. Dat zijn niet allemaal blaasjes geworden. Ik weet niet of dat komt omdat we het hebben ingesmeerd met zinkoxide-schudsel en dat ze daardoor indroogden voordat het echte blaasjes konden worden. Of dat ze sowieso geen blaasjes zouden worden...
Onze dochter heeft ze vorige week gehad. Zij had het vooral achter haar oren en op haar hoofd. We hebben er alleen iets tegen de jeuk opgesmeerd en iedere avond in een zemelenbad gedaan. Bij haar werden ook niet alle vlekjes blaasjes dus dat hoeft blijkbaar niet. Na een dag of 6 kwamen er geen nieuwe vlekjes meer bij, nu zijn ze uitgedroogd maar de vlekjes zijn zeker nog niet weg. Ik weet ook niet hoe lang dat duurt.. Succes met de kleine!
Oke, ik vraag het me nl ook af omdat ik hem nu natuurlijk uit de buurt hou van andere kinderen maar ja daardoor is de oudste nu ook erg beperkt. Dus ik hoop dat we tegen het weekend (de eerste pokken waren er zaterdag) wel weer op pad kunnen. Ik stop hem inderdaad 2x per dag in een havermoutbad en smeer kidsclinic. Hij heeft zo een vreselijke jeuk, met name 'savonds en 's nachts. Arm ventje....
Het hoeven niet allemaal blaasjes te worden hoor. Sterker nog mijn zoontje heeft alleen de vuurrode puntjes gehad, helemaal geen blaasjes.
Tip, topspul, waterpokkenlotion van dr Leenarts, sommige dio drogisten verkopen het, en online verkrijgbaar (morgen in huis) Geeft snel verlichting. Waterpokken komt niet bij ieder kindje helemaal tot uiting wat grote plekken betreft.
Met kidsclinic red ie het ook wel op opzich. Als ik hem 'snachts insmeer slaapt ie er steeds 2 uurtjes op en dan begint de jeuk weer. Het is vnml mijn twijfel wanneer ik hem weer overal mee naar toe neem. Ik denk als de blaasje gedroogd zijn en de plekken de plekken blijven (dus geen blaasjes/niet ingedroogd)