Dochter blijft overgeven en diarree houden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door angel229, 23 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angel229

angel229 Niet meer actief

Onze dochter van 19 mnd is sinds vorige week woensdag ziek. Ze begon met overgeven, dat werd diarree, vervolgens gaf ze weer een keer over waarop we vorige week zondag naar de HAP zijn geweest want ze plaste niet meer en wilde niet drinken maar had de ene spuitluier na de andere. Daar motilium gekregen met de info het moet beter gaan. Maandag wel diarree. Maar niet overgegeven. Dinsdag helemaal niks maar dinsdagavond merkte ik wel dat ze zieker werd. Woensdag was het weer raak. Overgeven en diarree in de meest heftige zin van het woord. Advies van ha was motilium geven blijven en diarree kon erger worden. Zo erg dat ze woensdagavond tegen het uitdrogen aan zat. Op het moment dat ik het zat was en de HAP wilde bellen dronk ze een halve fles leeg. Donderdag en vrijdag weer een hoop spuitluiers gehad in combinatie met motilium en gisteren gestart met ABC Dophilus. Nu vandaag ging het best goed en net maakt ze me wakker. Weer overgegeven. Ik ben langzaam einde raad. Ze slaapt nu weer na een douche.

Wie heeft er adviezen?

2. Kiwi2013

Kiwi2013 Actief lid

8 feb 2013
    269
    1
    0
    NULL
    NULL
    Gerum, naar als die kleintjes zo ziek zijn! ORS geven tegen uitdrogen?? De smaak van ORS is wat zoetig en de meeste kinderen willen hier wel wat van drinken... Veel beterschap!

3. angel229

Ik had zelf ORS gemaakt. Dat wil ze niet, de meeste tijd dronk ze gewoon goed. Vannacht heeft ze weer alles onder gespuugd dus ga toch maar weer HAP bellen. Dan is het aan hun. Een peuter wat zolang ziek is klopt niet.

4. angel229

Moeten zo naar de HAP. Assistente was het met me eens dat ze te lang ziek is. En zij vond ook dat ze grondig onderzocht moet worden. Ze heeft net wel een fles melk leeg en is bezig aan een droge snee brood.

5. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Sterkte!

6. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

En weet je al meer?

7. angel229

Ja en nee.... Ze kunnen er vrij weinig mee. Motilium mag ze niet meer hebben. Moeten nu ORS starten. Haar verder heel goed in de gaten houden, paracetamol geven voor de buikpijn die ze waarschijnlijk wel heeft, veel laten slapen. Thats it. De arts zag nu geen heel zieke peuter, ze is ook vrij levendig. Bij twijfel moeten we terug.

8. MamaInSpee1979

MamaInSpee1979 Actief lid

7 apr 2011
    357
    0
    0
    Zuid Nederland
    Onze zoon laatst 4 dagen gebraakt, ieder lepeltje water kwam er weer met een golf uit. Inderdaad ORS geprobeerd maar dat wilde hij echt niet. Toen via HAP middel tegen misselijkheid en braken. Diarree heeft bijna een week geduurd. Tussendoor dus nog terug geweest naar HA. Maar ja; die kon niet meer doen dan checken op uitdroging. Dit was gelukkig niet het geval.
    Goed in de gaten blijven houden en drinken in kleine hoeveelheden aanbieden (bijvoorbeeld via een lepetje en dan om de 5 minuten een paar hapjes) in plaats van een beker / fles, dit kan een maag die van streek is slecht aan.
    Hopelijk gaat het snel beter, zo zielig, zo'n ziek kleintje!

9. angel229

Spul voor misselijk en braken kreeg ze nog heftigere diarree van. Dus dat mogen we niet meer geven, omdat ze daar dus bijna van uitgedroogd was. Nu maar proberen met ORS. Alert blijven en afwachten. Het is frustrerend maar het is niet anders. Geef het inderdaad op een theelepeltje.

10. kwebbel86

Het is niet normaal dat de HAP je gewoon lekker wegstuurt met: ff aankijken. Als ze levendig is dan heb ik het idee dat ze denken: o daar is er weer een die denkt dat haar kind ziek is. Gelukkig is dat niet altijd zo maar je hebt er bij zitten.... :x

11. Love M

Love M Actief lid

11 feb 2013
    305
    11
    18
    Vrouw
    student
    heeft mijn zoontje ook al een week last van gehad met als gevolg van heel veel afvallen :( wat hij hiervoor kreeg was: Oralpadol ( is volgens mij een soort ORS ) in Duitsland gehaald en dat dronk hij ook niet al te graag maar dan gaf ik hem snachts als hij sliep. en niet een grote hoeveelheid tegelijk want dan komt het net zo snel weer uit, de maag kan het dan niet hebben. dus steeds kleine hoeveelheid aanbieden. en de arts heeft mij aangraden om helemaal geen melkproducten te geven, dat maakt de maag nog onrustiger en ook geen sapjes. gewoon veel thee en de ORS dan.
    heel veel sterkte toegewenst!

12. angel229

Ik heb zelf een medische achtergrond en voor mijn gevoel heb ik al te lang gewacht, nu weigert ze de ORS tot en met. Ik durf te wedden als ik haar een beker met appelsap geef ze het gewoon drinkt. Zit nu dus weer in dubio. Diarree was alweer derde luier... Gelukkig komt ze nu zeggen dat 'lui lui' vies is!

13. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Is dit niet gewoon het rota virus wat op dit moment heerst. Sorry maar vind de artsen tegenwoordig erg laks. Mijn neefje tot 3 keer weggestuurd en die is uiteindelijk met uitdroging opgenomen. Ziekenhuis heeft gevraagd waarom ze in godsnaam zolang hebben gewacht.

14. angel229

Uiteindelijk net 100 cc appelsap gegeven. Iets anders krijg ik er gewoon echt niet in. Even afwachten nu. Vind haar bij lange na niet meer zo monter als vanmorgen. Anders gaan we terug en dan wil ik toch graag dat er een kinderarts naar gaat kijken. Want met appelsap vul ik nog geen belangrijke zouten aan....

15. angel229

Nu plan C: coca cola. Echt tegen al m'n principes in. Maar vocht is vocht nu. Over 45 min hap terug bellen.

16. Kiwi2013

Kiwi2013 Actief lid

8 feb 2013
    269
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoe is het nu? Iemand zei het al, klinkt wel als het rotavirus (maar ja, ik ben natuurlijk geen arts...) wat echt heel erg heerst! Mijn zoontje heeft het ook gehad en we zijn nu net een paar dagen uit het ziekenhuis waar hij was opgenomen omdat hij helemaal uitgedroogd was.
    Veel beterschap en sterkte!!

17. angel229

De coca cola hield ze binnen! Ze heeft vannacht bij ons geslapen. Ze heeft al bijna twee droge sneeën brood op. Gaan nog even door met cola erbij geven.

Dacht zelf ook aan rotavirus. Op hap zeiden ze: ze speelt nog dus ze is niet aan het uitdrogen!?!? Toch was ze verre van hoe ze normaal is.

Hopelijk vandaag beter....

18. kwebbel86

De assistente denkt: zoalang ze speelt kan ze nog wat. Maar jij kent jr kind veel beter!!!! Volhouden hoor!!! Hoe is het nu?

19. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Je kunt heel gemakkelijk zelf vast stellen of je kind uitgedroogd is of niet. Als je kind een natte mond heeft en huilt met tranen dan is er geen sprake van uitdroging. Als je kind een hele droge mond heeft, niet meer plast en huilt zonder tranen dan is je kindje uitgedroogd en kan je beter actie ondernemen.

20. angel229

Tranen had ze op een gegeven moment niet meer. Vanmorgen wel en ook goede plasluier. Plassen deed ze gisteren ook niet. Oma is nu bij haar en ik werk paar uur minder vandaag. Gelukkig kan ik daar vandaag wat in schuiven. Straks ga ik oma even bellen. Toen ik wegging was ze in ieder geval meer zoals we gewend zijn. Oma blijft nog even doorgaan met cola geven.

Deel Deze Pagina