Verhuizen en nieuw kinderdagverblijf

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Esje87v, 14 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esje87v

Esje87v Actief lid

21 jun 2014
    392
    2
    18
    NULL
    NULL
    In december gaan wij verhuizen naar een verderopgelegen dorp. Onze zoon (dan bijna 3 jaar) zal ook naar een nieuw kinderdagverblijf gaan (3 dagen per week, zelfde als nu)
    Ik wil niet allebei tegelijk doen, omdat ik bang ben dat dat te veel wordt.

Ik had nu zelf bedacht hem vanaf begin november naar het nieuwe kdv te brengen (die afstand is tijdelijk wel te doen) en dan ruim een maand later verhuizen. Dan kan hij daar rustig wennen, voor de volgende grote verandering.
    We (vooral zijn vader) zijn in de maand november alleen wel veel aan het klussen in de weekenden.

Hoe zouden jullie het aanpakken?

Domiej vindt dit leuk.
  2. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Wij zijn eerst verhuisd en hebben de kinderen daarna nog een hele tijd op het oude kinderdagverblijf gelaten. Dat was aan de andere kant van de stad, we zijn van de ene naar de andere kant verhuisd. Achteraf hadden we het gewoon tegelijk moeten doen, verhuizen en dagverblijf wisselen. De kinderen hadden het op beide plekken prima naar hun zin, en het had een heleboel gesleep gescheeld.

3. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    ik zou gewoon ook tegelijk doen. hooguit 1 week verschil. kinderen zijn flexibeler als je denkt en het is ook gewoon logisch. we verhuizen dus een ander kinderdagverblijf.

4. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.913
    113
    Vrouw
    Ik zou ook gewoon alles tegelijk doen. Kinderen passen zich vaak sneller aan dan wij als volwassen :)

5. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ik denk dat ik juist tegelijk zou doen, dan heb je maar 1 keer drama. De veranderingen horen dan gewoon bij elkaar. Anders is ie net aan de situatie gewend en verandert het alweer.

6. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Tegelijk. Ze zijn flexibeler dan je denkt.

7. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ik heb het gewoon tegelijk gedaan. Ging prima ondanks dat ons zoontje vrij gevoelig is! Ik heb er wel over getwijfeld maar uiteindelijk blij dat ik het zo heb gedaan!

8. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.678
    113
    wij zijn 2 keer verhuisd dat dochter naar een nieuwe opvang moets. Beide keren gelijk gedaan. Een nieuw huis merkte ze wel maar zolang haar spullen waren was het prima. Ze heeft er geen problemen mee gehad dat het samen ging. Ja wel het wennen natuurlijk dat duurde even.

9. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Wij zijn in een jaar tijd 2x verhuist en dus ook 2x van opvang gewisseld. Bij de eerste keer was onze dochter 13 maanden, bij de tweede keer dus net 2 jaar oud en onze zoon 9 maanden. Bij de eerste verhuizing alles tegelijk gedaan, dat was een drama. Kan natuurlijk aan de leeftijd liggen (middenin de fase met verlatingsangst) maar ze heeft het een paar weken echt moeilijk gehad op de opvang. Bij de tweede verhuizing hebben we kinderen een maand voor de verhuizing alvast overgedaan naar de nieuwe opvang en dat is supergoed gegaan. Allebei vanaf dag 1 op hun plek en geen drama's. Wie weet toeval, maar als ik weer zou verhuizen zou ik zeker dus eerst veranderen van opvang en daarna verhuizen.

10. marthajonesb

1 dec 2013
    48
    8
    8
    Wij zijn recent verhuisd en in ons geval was het na verhuizing alles opnieuw. Geen gastouder en psz meer maar kdv, tussenoplossing geen optie, wij gingen 1 1/2 uur verderop wonen. Kids van 2 1/2 en bijna 4. Langzaam voorbereid (oude huis / nieuwe huis) en alles stapje voor stapje alles steeds concreter gemaakt. Is zonder problemen gegaan. Kinderen zijn meestal flexibel genoeg.

Deel Deze Pagina