Peuter 2 jaar en slaap compleet verstoord. Sprong?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door roze wolk, 31 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roze wolk

roze wolk Lid

19 aug 2010
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo mama's

Mijn dochtertje is vorige week 2 geworden.
    Ze sliep altijd van half 8 tot half 8 sochtends.
    Tot een week of 5 geleden. Ze komt ineens moeilijk in slaap. Voorheen gaf ik haar een kus, ging weg en na wat kletsen viel ze zo in slaap (ze slaapt vanaf 1,5 al in groot bed)
    Nu komt ze er een paar keer uit, doet moeilijk, daagt me uit, en na 4 tot 10 x terug in bed leggen gaat ze uiteindelijk wel slapen (soms pas om 21u!)
    En ook al sinds 5 weken wordt ze ipv rond 07.30 om 05.15 wakker! Klaarwakker
    Ze gaat huilen of komt naar onze kamer, tussen ons in liggen spelen en herrie maken, maar slapen ho maar.
    Ik begin het nu wel echt vervelend te vinden, voor ons, maar ook voor haar, dit zijn toch geen gezonde slaaptijden?
    Herkent iemand dit? Is dit 1 of andere sprong/fase?
    Ik wil eigenlijk vanaf morgenvroeg haar als ze komt direct terug in haar eigen bed leggen om gewoonte te voorkomen maar vrees een enorme krijspartij als ik dat ga doen. Ze wil nl echt niet meer slapen om 05.15 :(

alvast bedankt

2. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Onze dochter is 4 weken geleden 2 geworden en sinds een tijdje ging ze ook veel slechter slapen. Ze ging altijd rond 18.45/19.00 naar bed. Nu leggen we haar een uurtje later in bed en het gaat veel beter. Ze slaapt een stuk sneller. Wat bij haar ook een verschil is (was), ze had eerst altijd een knuffeldoekje wat ze in haar mond deed, dat doet ze opeens niet meer. Ze wil nu een boekje mee naar bed. Dat mag dan, dan mag ze nog even 'lezen', zo noemt ze het zelf, en daarna slapen. Als wij naar bed gaan leg ik het boekje dan naast haar op de grond.

3. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Heeel herkenbaar! Wij hebben het ook al een tijd, laat slapen en veel vroeger wakker. Wij dachten dat ze wellicht geen middagslaap meer wilde doen, maar daar is ze toch niet aan toe. (weekje geprobeert maar zonder succes) Ik hoor het veel van kindjes rond deze leeftijd dus het zal wel een fase zijn. Ik duik er nu zelf maar vroeger in!

4. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Hier bijna precies hetzelfde als bij mijn voorgangster.. in die zin dat we haar stug om 19u op bed leggen ( waar ze nog niet uit kan ) ze mag dan ook een boekje kiezen om " te lezen " en meestal kletst ze dan nog een uurtje en valt daarna in slaap. Ze is een tijdje ook s`ochtends vroeg wakker geworden. Ik deed dan haar paddenstoel aan ( soort bedlampje en ze mag iets uitkiezen voor in bed. Haar pop een knuffel of nog een boekje en daarna zei ik dat ze stil moest zijn omdat papa en mama nog even door sliepen. Dan speelde ze een kwartiertje ongeveer en daarna viel ze 9 van de 10 x weer in slaap. Nu slaapt ze weer gewoon door. Wel nog ieder slaapje haar boekje mee naar bed.
    Maar je schrijft dat ze uit bed komt. Misschien tijdelijk terug in het ledikant als dat mogelijk is?

Deel Deze Pagina