Onze zoon is in juli 2 geworden en voor 29 november staat er een MRI onder narcose voor hem gepland in het VUMC te Amsterdam. Nu wil ik hem een beetje voorbereiden hierop, en mij zelf eigenlijk ook, en ik vroeg mij af of hier mama's zijn die ervaring hiermee hebben? De MRI zal ongeveer 1,5uur in beslag nemen, wordt van zijn hoofd en rug gemaakt. Iemand tips hoe ik hem hier eventueel op kan voorbereiden? En hoe wordt dit in het ziekenhuis aangepakt bij peutertjes? Vind het maar niks, maar het is echt wel van belang dat het gebeurt. Alvast bedankt!
Alle ziekenhuizen hebben toch een soort pedagogische dienst? Die beeldmateriaal/uitleg kunnen geven voor kinderen, ik zou eens informeren hiernaar. Vanwege narcose komt er natuurlijk best wel wat bij kijken voor zo'n kleintje... (geen persoonlijke ervaring overigens)
Ook geen ervaring maar zoals mijn voorganger schrijft volgens mij kunnen ze in het ziekenhuis je daar mee op voorbereiden. Ik zou ze eens bellen en informeren. Lijkt me ook heel spannend voor iedereen.alvast veel succes!!!
Hier een dame van 3 die volgende week onder narcose gaat voor een ct van de longen. We zijn met haar bij de anesthesist geweest. Die heeft al goed uitleg gegeven aan onze dochter. Over een paar dagen gaan we dat weer herhalen. Ze krijgt een kapje van de slaapdokter in een blauw pak. Daar komt een olifantenscheet uit (stinkt erg). En dan mag ze die weg blazen net als bij kaarsjes op de taart. En dan gaat ze slapen. Ze mag haar knuf mee en papa en mama gaan ook mee. Als ze wakker word heeft ze een infuus (voor zekerheid). Dat prikken ze als ze slaapt. Tja... en verder gaan we het ook maar ervaren. Daarna moet ze nog een keer maar dan voor operatie. Die info krijgen we volgende week hoop ik. Sterke! En ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt
Meestal moet je wel een paar uur van te voren aanwezig zijn bij narcose. Vraag dan ecen of er iemand van de pedzorg langs loopt. Zij kunnen dan bij de ziekenhuisbeer voordoen wat er gaat gebeuren.(of op de eigen knuffel) Ik zou je aanraden om te vragen of hij pre-medicatie kan krijgen. Hierdoor weet hij na afloop niets meer van het moment dat hij onder narcose wordt gebracht. Worden ze een beetje high van. Op het moment dat ze het kapje opkrijgen is het vaak een beetje hoesten maar het in slaap vallen gaat vrij snel. Succes!
Er zijn veel filmpjes op YouTube te vinden hoe het uitzien als ze onder narcose gaan. Die van jul van de julianatoren die buisjes krijgt is een goeie. Daar laten ze ook de olifanten scheet en kaarsjes uitblazen zien. Ook ernst en bobbie hebben zo'n filmpje gemaakt over de keelamandelen. Er zullen vast ook filmpjes zijn over alleen narcose. Maar zoals gezegd is er een pedagogische hulp in het ziekenhuis die de kinderen en ouders begeleidt. Zij gaan, als jullie dat willen, ook mee naar de operatie kamer en met terug komst zijn ze er weer.
A ja, dat zal inderdaad ook zo zijn. Nog niet aan gedacht dat hij in het ziekenhuis zelf natuurlijk ook voorbereid wordt door een professional. En zag hieronder een tip staan voor het laten zien van filmpjes, ook een goede!
Dank je, ja ik vind het wel spannend. Zo'n klein mannetje aan het infuus etc. Maar in het ziekenhuis zal dit zeker routinewerk zijn dus komt vast helemaal goed
Jullie ook sterkte volgende week! Is het voor haar de eerste keer dan ze onder narcose gaat? Hopelijk gaat het allemaal soepeltjes. Wij hebben ook een afpsraak gehad met de anesthesist maar Lucas was zo ontzettend moe toen dat er geen land met hem te bezeilen viel. Laat staan dat ze hem uitleg kon geven over wat er te gebeuren stond. WIj worden de 29e om 10:15u verwacht. Beetje rottijd ivm nuchter zijn, maar goed, tis voor het goede doel