Zelf op potje willen maar poepen drama

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Molensteen, 19 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Zoontje wil sinds zaterdag zelf op potje, ja dat stimuleren we! Maar net als vorig jaar toen we een poging tot zindelijkheid deden, is poepen drama!

Dat wil ie niet op potje, maar in luier, dat kan mag en is prima

Maar heeft dus nu sinds zondag amper iets gepoept.
    En steeds auw auw mama, wil niet poepen.

Vorig jaar lactulose gekregen, die nu nog goed is. Dus net gegeven.

Maar vind zo zielig.

Nu wil ie graag plassen op potje, maar durft dan weer niet te poepen

Wat kunnen we hier aan doen

2. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Hier zelfde probleem. Het helpt hier om muziek te maken! Ontspannen en afleiding. Dan laat ze soms een keuteltje los. Als ik echt denk dat ze veel meer moet. Dan trek ik haar een luier aan en gaan we buiten spelen. Dan is zo ook ontspannen en niet gefocusseerd op poep. Ze vind het interessant en eng tegelijk. Komt vanzelf denk ik. Ze mag trouwens ook met mij mee als ik moet.

3. kinderwens2010

kinderwens2010 Actief lid

29 jan 2012
    111
    1
    16
    NULL
    NULL
    Het was bij ons zoontje ook echt een ontspannings kwestie.
    We zagen precies wanneer hij moest, dan drentelde hij door de kamer...hij wist zich dan geen raad. We zetten hem dan op de wc/potje en dan even een iPad, even filmpjes kijken en dan was het vaak na een klein poosje; mam, poepie daan!!!!

Dan ontspande hij en ik weet wel dat het vast niet goed is...maar het heeft super gewerkt!

4. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Dat zijn we al voorbij. Tis nu dag 5 niet gepoept. Ja daar straks wat dunnige, maar ik zit echt iets waaropdoor hij nu niet meer durft...
    Lactulose gegeven dus hoop snel op poep

5. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Dat is hier ook.
    Onze dochter krijgt forlax daarvoor.
    Plassen is ze volledig zindelijk overdag en 's nachts alleen poepen wil ze nog wel percee in de luier en dat vind ik prima. Ik wacht gewoon totdat ze zelf klaar om ook op de wc te poepen ik ga haar daarin niet pushen. Ik ben allang blij dat ze überhaupt kan poepen.

6. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw

Ditnwillen we ook gaan doen, maar dan moet nu toch wel ff die poep komen, als lactulose vandaag nog geen hulp bied ga ik idd es kijken naar forlax

7. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Hier ook vreselijke problemen met poepen en het word steeds erger. Heel veel krijsen, maar ze houd het ook zo lang mogelijk op en het word dan super hard. Ze wil gewoon niet poepen, zegt ze ook. Nu ook lactulose, wat ze niet altijd wilt helaas, maar probeer van alles. Hebben ook een afspraak staan bij de poeppoli over een aantal weken.

8. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Niveah, klinkt als mijn dochter! Wil ook niet poepen en zegt dat het niet lukt. Ze klaagt ook af en toe over buikpijn. Maar volgens mij is het vooral een kwestie van niet willen. Lactulose krijgt ze ook (wil ze ook niet, maar dat moet gewoon van ons).
    Hoe lang speelt dit al bij jullie? (Omdat je al een afspraak bij de poeppoli hebt).
    Ik wil het nog even aanzien, het moeilijk poepen speelt hier nu een paar weken. Ik heb de huisarts al gebeld en die gaf ook aan nog even af te wachten. Intussen letten we op dat ze genoeg vezels eet en genoeg drinkt en krijgt ze Roosvicee laxo.

Hier is het boekje 'Joep moet poepen' wel een hit trouwens. Het idee van het poepfabriekje vindt ze wel interessant. Maar nu nog even de knop omzetten... ;)

Ze poept ook alleen in de luier, op het potje of de wc durft ze nog niet. Ze is wel plaszindelijk.

9. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Hier duurt het nu een jaar! We waren al een keer bij de huisarts geweest. Er zit elke keer ook veel harde ontlasting in haar buikje. Ze hebben al twee keer gevoeld. Ik meng die lactulose met iets wat ze heel lekker vind. Sapje ofzo.
    Als ze moet poepen, wordt ze vaak wakker snachts en kan so paar uur duren met krijsen aan toe. Het is gewoon niet normaal. Wij gaan dus echt naar de poeppoli. Met lactulose gaat het goed hoor. Maar zodra ik het een keer vergeet is het raak.
    Ik hoop dat het bij jou dochter snel overgaat. Maar anders niet te lang wachten hoor. Het komt zo vaak voor hoorde ik en er valt wat aan te doen, die poeppoli is er niet voor niks. Luister naar je moeder gevoel!

10. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Nou gisteren had ik ipv 10 ml 15 ml gegeven
    En mijn man ging douchen met zoontje en buikje was bol. Dus ik ben hap gaan bellen. Zouden recept voor klysma krijgen, maar zoontje heeft gisteren dus gelukkig gepoept, 6 luiers!
    Maar nu besproken dat we dus even lactulose blijven geven maar dan maar 5 ml om de dag. Hij wil nl wel op potje blijven plassen en dat net dus ook netjes gedaan.

Benieuwd hoe het nu verder gaat

11. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Zo Niveah, dat duurt al wel lang zeg! Ik hoop dat de poeppoli jullie snel kan helpen.
    Ik ben niet van plan het heel lang aan te kijken. Als het niet snel verbetert, bel ik de huisarts.

Molensteen, gelukkig had hij gepoept! Hopelijk gaat het snel beter.

12. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Vandaag 2 x gepoept wat kleffig dus prima!

Deel Deze Pagina