Gisteren kwam mijn zoontje huilend uit school met buikpijn en helemaal spierwit, vandaag hij hij rode jeukende huiduitslag over zijn hele lichaam en een dikke pijnlijke wang. In eerste instantie dacht ik de bof maar daar hoort geen uitslag bij?? Herkend iemand dit?
Mja er zijn nogal wat vlekjes-ziekten en als kleine kinderen zich ziek voelen noemen ze het vaak buikpijn. Dat kan ook best algemeen niet lekker, hoofdpijn of missing zijn. Misschien eens plaatjes zoeken van zesde ziekte (of de andere 5 of 6 die er zijn) Maar ook rode hond en mazelen geven veel vlekjes. De huisarts ziet het vast in 1 oogopslag maar je kunt altijd eens googlen.
Hij slaapt nu toch lekker of niet? ik zal hem gewoon lekker laten slapen en morgen vroeg gelijk de dokter bellen.... Onze Timo heeft nu de 6e ziekte eerst had hij 3 dagen best hoge koorts en daarna kreeg hij uitslag zag er zo uit http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/339608-help-wie-weet-voor-huiduitslag.html bij de 5e ziekte is dat precies andersom eerst uitslag dan koorts hoop je hiermee een beetje geholpen te hebben..
ja hij slaapt nu lekker en is er (nog) niet heel ziek van dus de hap ga ik niet bellen, hij heeft overigens geen rode wang maar een dikke wang, wat dus bij de bof een symptoom is. nou ja ik hoor het morgen wel bij de ha.
HAP is voor dingen die niet tot de volgende ochtend kunnen wachten Of in het weekend.. als dingen niet tot maandag kunnen wachten. Het is een noodvoorziening.
Maar telefonisch informatie geven aan ongeruste ouders is ook 1 van de dingen die zij horen te doen (volgens onze hap)