Peuter klimt uit autostoel

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Apple2015, Feb 24, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Apple2015

Apple2015 Actief lid

Oct 23, 2015
    252
    0
    16
    Ik hoop dat iemand tips heeft. Me kleine meid van bijna 3 klimt elke keer uit haar autostoel als ze er in zit. Hoe strak ik de bandjes ook aan trek. Heb haar ook zonder jas er in gezet maar ze klimt er telkens uit. Dit zorgt regelmatig voor gevaarlijke situaties.

Ik heb haar al paar keer toegesproken dat ze er niet mag uitklimmen etc etc, maar dat helpt niet. Heeft iemand tips wat ik zou kunnen doen?

2. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    bandjes nog strakker?

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Hoe kan ze eruit komen dan? Want als je de bandjes goed strak aantrekt moet het niet mogelijk zijn om er met de armen onderuit te komen.
    Of maakt ze zelf de gordeltjes open?

4. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

Mar 2, 2015
    877
    1
    0
    Zodra ze eruit klimt, de auto stilzetten (op een veilige plek natuurlijk, maar wel zo snel mogelijk, voor het beste effect), uitstappen haar uit de auto halen en haar streng toespreken.
    Dan weet ze dat je het meent.

Als ze auto rijden leuk vind kan je nog zeggen dat ze de volgende keer niet meer meemag als ze dit nog een keer doet.
    Als ze autorijden niet leuk vind dan kan je nog zeggen dat het zo veeeel langer duurt omdat jij elke keer de auto stil moet zetten.

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik heb mijn kinderen van begin af aan gezegd dat de gordels dicht moeten (blijven), want anders vallen ze uit de stoel en doen ze zich erg pijn en moeten ze erg huilen. :) Leugentje om bestwil dus.

Ze zitten nooit aan de gordels te prutsen. Sterker nog, soms gebeurt het me dat ik achter het stuur plaatsneem en achter me een stemmetje hoor gillen dat hun gordel nog dicht moet.....:)

6. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Hier gezegd dat het van de politie moet en we anders een boete krijgen, in haar hoofd duikt de politie meteen op als ze de gordel af doet ;)

7. Apple2015

Apple2015 Actief lid

Oct 23, 2015
    252
    0
    16
    Ze zit te pielen aan het knopje om de gordels los te trekken. Die gaat best zwaar maar ze zit er telkens tussen met haar vingers.

We hebben 2 autostoeltje en ze doet het bij beide. Bij beide zet ik de passagierstoel naar voren nu en zet me voet op de onderkant van de autostoel en deel van de bank en trek ik de riem aan. De stoel met de gordel is wel moeilijker om vast te zetten als met de isofix. Die stoel die in de gordel staat moet je heel veel kracht zetten met je voet om de autostoel te laten staan met bandjes aantrekken. Zou het kunnen dat de stoel te klein is? Bij de isofix stoel steekt haar hoofd er al tot haar oren bovenuit. Bij de gordel is het alleen de kruin die er boven uit komt

8. Apple2015

Apple2015 Actief lid

Oct 23, 2015
    252
    0
    16
    Haha kan ik ook wel is proberen

9. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,912
    3,935
    113
    Als haar hoofd tot haar oren uitsteekt is ze te groot voor de stoel inderdaad. Hoe lang is ze? Want bijna 3 en dan al te lang is wel uitzonderlijk.
    Wat voor merk stoeltjes hebben jullie? Wij hebben oa een maxi cosi axiss en mijn vriend krijgt die ook niet strak (staat ook altijd met zijn voet er tegenaan te hijsen) terwijl hij veel sterker is dan ik. Het komt dus niet op brute kracht aan maar ook wel op de manier waarop je ze strak trekt en dan het liefst zonder jas. Romer stoelen zijn wat ruimer heb ik het idee.

10. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik zou de eerst volgende keer dat ze het doet stoppen. Haar eruit zetten, weer instappen en doen alsof je wegrijdt.
    Misschien schrikt ze daarvan. Dan uitleggen dat kindjes alleen mee kunnen rijden als ze vastzitten en niet continu de gordels open maken.

11. Apple2015

Apple2015 Actief lid

Oct 23, 2015
    252
    0
    16
    Ik heb een maxi cosi priori stoel en een romer versafix.
    Die maxi cosi is echt een rot stoel. Is ook vrij smal
    De romer stoel is wat breder inderdaad. Ze is best wel wat stevig. Geen idee hoe lang ze is. Over 2 maanden moet ik pas naar consultatiebureau.
    Ze weegt rond de 16 kg. Ze draagt hm spijkerbroeken maat 98/104 en deze zijn qua lengte net goed. Broekspijpen niet opgerold. De knopen ik de taille van de broek zitten los anders kan ie niet dicht. Gaat nu al heel moeilijk. Misschien kan je hieruit wat zien hoe groot ze is.

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ze klinkt groter als mijn 3,5 jarige, die past broek maat 104 net, maar weegt 15 kilo en de meeste broeken zakken nog van zn bibs. Maar onze dochter was ook eerder uit de maxi cosi rodi gegroeid als uit de romer king plus. Scheelde echt heel veel qua formaat van de stoel! Het nadeel is dat overstappen op een vervolgstoel het probleem niet zal oplossen, je dochter moet leren dat ze NIET aan de gordels mag zitten. Die van mij weten dat de politie komt als ze niet in de gordels zitten, als ze alleen in de auto blijven of als ik ze alleen thuis laat.

Je kindje is nog te jong voor een zitverhoger met rugleuning, dan zitten ze in de gewone gordel en daar is ze echt nog te jong voor dat is vanaf 4 jaar ivm bot ontwikkeling, maar ook dan moet ze van de gordel af blijven. Onze zoon zit in en cybex pallas M fix en dat is een meegroei stoel dus ik weet niet hoelang hij nog in de groep 1 stoelen gepast had, die was kapot dus hebben we een doorgroei stoel gekocht, hij was ook nog geen 3 toen hij een andere stoel moest en was dus te klein voor de verhoger met rugleuning. Je zou bv een stoel zoals de romer evolva 123 kunnen overwegen, daar zit ze wel met een harnas gordel in maar is wel een doorgroei stoel. Of als ze het zou accepteren, een stoel zoals wij hebben, met een vang kussen.

13. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,912
    3,935
    113
    Dan is ze wel vrij groot voor haar leeftijd denk ik inderdaad, mijn dochter draagt ook 98/104 en is ruim 15 kilo maar die wordt straks 4 en die is net over gegaan op een groep 2/3 stoel. DAar is jouw dochter nog wel jong voor, maar te groot in een groep 1 stoel lijkt me ook niet veilig...

Wat betreft het eruit klimmen, hier helpt de dreiging van politie in combinatie met dat het gewoon erg gevaarlijk is.

14. wwrr

wwrr Fanatiek lid

May 14, 2013
    1,280
    448
    83
    Mijn tip zou ook zijn dat je nog strenger moet optreden. Mag gewoon niet.

15. Apple2015

Apple2015 Actief lid

Oct 23, 2015
    252
    0
    16
    Zou het consultatiebureau het misschien weten wat handig is? Omdat ze eigenlijk al te wat te groot is voor een autostoel groep 1.
    Misschien moet ik haar anders in autostoel en al op de voorstoel zetten. Dan kan ik haar in de smiezen houden. Neem aan dat de airbag dan gewoon aan moet blijven.

16. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Als een klein kind, zeg ruim onder de 12 jaar, in aanraking komt met de airbag dan is dat in principe dodelijk. De airbag is gemaakt om het gewicht van een volwassene op te vangen ( Zeg 50-80 kilo ) en ook de lengte van een volwassene. Als je kijkt waar bij een kind het gezicht zit, dan komt de kracht dus daar, waarmee je een volwassen romp op moet vangen. Zou ik dus niet doen... Bovendien leid het denk ik enorm af.

Maar qua stoel is het CB niet de aangewezen plek om voor veilige adviezen te vragen, hun hebben er geen kennis van, ik gaf je in mijn vorige post 2 stoelen als tip wat je als overstap kan nemen nu ze te groot is voor haar groep 1 stoel en te klein voor een groep 2/3 stoel. Dat zijn veilige opties. En meer van dat soort stoelen natuurlijk. Maar het voornaamste is dat ze "gewoon" leert dat het niet mag. Ik heb hier ook regelmatig een meisje over de vloer die gewoon duidelijk de regels moet weten, probeert alles uit, maar na een paar keer hebben ze het wel door hoor. Anders ga je met je man/ouders/vriendin rijden en jij achterin of op de bijrijders stoel en kan je wel direct ingrijpen. Om te oefenen.

17. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
  18. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
  19. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Tegen het eruit klimmen: hier zijn speciale hulpmiddelen voor. Een soort harnas die je aan de voorkant over de gordels doet. Hierdoor kan ze de gordels niet meer aan de kant schuiven om dr armen erdoor te doen.
    Hier ook zo'n portret en de gordels kunnen ook niet strakker. Voos worden heeft hier geen zin. Ze doet dit juist als ze boos is en ze trekt zich dan nergens wat van aan...

Wat hier hielp: jas aan en open, kind vastzetten en vervolgens jas dicht knopen OVER de gordels.

En andere wat hielp: je hebt van die langwerpige plastic klipjes waarmee je een zakje eten dicht kan maken om het vers te houden. Je neemt de grootste en die doe je om de 2 gordels heen en klik je dicht. Ter hoogte van dr borst. Dan heeft ze geen ruimte om armen eruit te krijgen. Is verder ook veilig. Bij een botsing zal het gewoon los gaan.
    Kan je evt. Ook oplossen met een veter. Om de gordels heen en ze bij elkaar binden. Maar je moet hem bij evt gevaar wel los kunnen trekken

20. loesje26

loesje26 Bekend lid

Feb 5, 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Wat hier helpt bij stoute dingen doen op de achterbank (zus slaan, klieren, schoppen tegen de stoel) is even het achterraam open doen op de snelweg..:D Schrokken zich rot dat ze wel bleven zitten en stil zijn en als ze niet luisteren zeggen we "moet het raam open?" hahaha.

Geen constructieve oplossing voor je stoelprobleem maar helpt hier..

Wat je in ieder geval niet moet doen is met jas aan in de stoel, levensgevaarlijk.. Misschien kijken naar een stoel die beter aansluit en ze niet tussen uit kan.

En misschien iets om haar af te leiden, boekje, speeltje, iPad, muziekje, zoiets. Omkopen "als je goed blijft zitten dan mag je...(snoepje, koekje, stickers, kleurboekje, naar de geitjes, op blijven, Dora kijken als we thuis zijn)" Dan leert ze het vanzelf misschien wel.. Succes, doodeng als ze dit doen..

Share This Page