Hoi, Mijn zoontje van 2,5 maakt sinds kort ook een drama 's nachts wat betreft het slapen. Ondanks dat hij altijd een goede slaper is geweest. Onlangs heeft hij een peuterbed gekregen en 's avonds gaat hij daar prima in slapen. Maar als hij dan wakker wordt, en dat gebeurd tot nu toe elke nacht, dan is het drama. Hij wil dan graag bij ons slapen. Nu vind ik dat op zich geen probleem, maar hij gaat niet slapen. Hij blijft liggen kletsen en bewegen. Dit is dus geen oplossing. Ook op zijn eigen kamer wil hij bijna niet slapen wanneer wij erbij gaan liggen. Mijn zoontje ligt dan in zijn bed en ik of mijn man ernaast op een matras. Dit werkt ook niet. Hij wil dan ook op het matras, maar dit geeft hetzelfde probleem als in ons bed. Ik heb al geprobeerd om hem consequent terug te leggen, maar dan wordt het drama alleen maar groter. Het hele verhaal terugdraaien en hem weer terugleggen in het ledikantje is geen optie. Omdat hij sinds hij het peuterbed heeft, hier ook uitklimt. Voorheen deed hij dit nooit. Ik zit een beetje met mijn handen in het haar. Wat kan ik nog meer doen om mijn zoontje te laten slapen? Je merkt aan alles dat hij doodop is, maar gewoon weigerd te gaan slapen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Alvast bedankt! Groetjes Mariska
oh wat lastig zeg. Ik kan niet meepraten uit ervaring omdat mijn zoontje nog te jong is. wel is mijn zoontje een erg slechte slaper en hebben we hulp van een pedagoog. Van haar moeten we blijven volhouden en niet opgeven. Daarnaast kijk ik vaak naar opvoedprogramma´s en hier geven ze toch aan dat je het een paar nachten vol moet houden om hem steeds terug te leggen. weet niet of je hier iets mee kunt maar vaak moet je er even doorheen. groetjes Suzanne