Zoals de titel luidt, slaapt mn zoon van 2,5 jaar steeds op het dekbed ipv er onder. Hij wordt niet wakker oid, maar staat wel 's ochtends op met koude voeten. Sokken hebben we geprobeerd, maar die doet hij steeds uit. ZIjn er meer kinderen/peuters die dit ook doen?
Mijn zoon is ondertussen een stuk groter, maar mede hierom heeft hij t/m de allergrootste maat slaapzak in een slaapzak geslapen. Dat is 110 , dus dat zou misschien voor jouw kind ook een optie zijn?
Doen ze hier ook, ze kruipen er vanzelf wel onder als ze het koud krijgen. De oudste slaapt inmiddels al een paar jaar onder haar dekbed, dat is vanzelf gegaan dus ik ga er van uit dat de jongens dat ook wel gaan doen, ze weten prima waar het dekbed voor is. Slaapzakken werden vorig jaar al uitgetrokken want dat vinden ze helemaal niks dus daar begin ik niet meer aan.
ja hoor... niet alleen peuters maar ik moet zeggen dat ze tegenwoordig wel gewoon uit bed gaat om wat aan te trekken als ze het koud heeft maar dat is echt pas iets van de laatste maanden... daarvoor sliep ze bij voorkeur naast dr dekbed in enkel dr ondergoed... ook als het koud was. en dan stopte ik dr 's avonds in en nog voor ik de deur uit was hoorde je dan een diepe zucht.. gedraai.. en hopla... weer naast het dekbed. ik heb het opgegeven.. ik stop dr 's avonds omdat ik dat nou eenmaal doe.. niet voor het grote nut (en als hij zijn sokken uit doet.. dan had hij kennelijk op dat moment toch warme voeten?)
Hier ook zo'n peutermeisje die vaker naast/op het dekbed ligt dan eronder. Maar een slaapzak is voor baby's vindt ze dus die wil ze echt niet mee aan. Ze wordt soms wakker 's ochtends met blauwe lipjes en ijskoude voetjes (ondanks dikke pyama en sokken), maar lijkt daar zelf weinig hinder van te hebben. Ze wordt ook niet eerder wakker dan normaal. Het is meer mijn moedergevoel dat het niet leuk vindt dat mijn kleintje niet lekker warm onder de dekens ligt . Ik stopte haar 's avonds ook nog wel eens weer in, maar dat doe ik niet meer. Heeft geen nut! Het zal vanzelf wel overgaan denk ik.
Ja hoor, mijn 5 jarige heeft het al snel te warm. Hij sliep lange tijd onder een heel dun dekbedje, en op zijn kamer is het bijna net zo koud als buiten. Dus heb ik toch maar een 4 seizoenendekbed gekocht voor hem, want het leek mij nogal koud. Maar hij mopperde de dag erna dat hij zijn pyjama uit had getrokken en het nog te warm had. Dus lag hij maar gewoon in hemd en boxer te slapen Zijn zus slaapt op dezelfde kamer, met 4 seizoenendekbed en dikke pyjama, en het liefst nog sokken aan
Hier ook een zoontje die er altijd op ligt ipv eronder. Slaapzak kunnen we niet doen aangezien hij dan niet meer zelf kan gaan plassen. Ik denk dat als het echt te koud word hij er wel onder gaat liggen. Nu leg ik hem elke avond even goed voordat hij zelf ga slapen.
Ik heb een tijdje geleden ook zo'n onderwerp geopend. Alle tips geprobeerd maar niets hielp. Kleine man was elke ochtend zo koud en werd steeds weer verkouden. Inmiddels slaapt hij weer in een slaapzak en ligt zijn dunne dekbedje erop. Kan hij toch een beetje oefenen. Het vervelende is dat de zindelijkheidstraining voor de nacht nu dus weer op een laag pitje staat want hij krijgt zelf zijn slaapzak niet aan of uit.
Hier ook een slaapzak. Dekentje blijft ze niet onder liggen. De slaapzak hoort ook bij het bedritueel. Zelf dichtdoen. Ze vind het ook fantastisch om in haar slaapzak te lopen. Zaklopen!
Hier ook nog een slaapzak met dunne deken. Anders een maillot onder de pyjamabroek proberen tegen koude voetjes??
Onze peuter slaapt ook altijd boven de dekens. Hij slaapt daarom in een velourse pyjama (die aan de grote/ruime kant is). Dat is voor hem voldoende. Voetjes zijn 's morgens gewoon lekker warm.