Peuter uit bed 's nachts? Lijkt me eng!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door juenco, 14 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva kwam de eerste 1-1,5 jaar dat ze in het grote bed lag (vanaf 2 jaar en 3 maanden) echt niet haar bed uit voordat wij bij haar waren. Ze riep ons 's ochtends altijd als ze uit bed wilde.

Lisa (bijna 2) slaapt nu een weekje in een groot bed en bij haar komt het ook niet in haar op om haar bed uit te gaan. Ze doet haar slaapzak uit (tja, die wil ze nog graag aan...) en gaat ons roepen, als wij dan komen zit ze netjes in bed.

2. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Hier sinds haar 3e verjaardag in een peuterbed.
    Ze komt er 's avonds of 's nachts (gelukkig!) niet uit, maar als ze wakker wordt, roept ze.
    's Ochtends kwam ze er al redelijk snel wel uit. Maar gek genoeg blijft ze vaak op de overloop staan dan (dus dan kunnen we dr nog gaan halen ;)).

Kan me met haar best wel voorstellen dat er nog een periode komt dat ze er 's nachts wel uit gaan komen, maar ga dr niet op ideeen brengen :p
    Overigens zou ik het wel horen hoor. We hebben nog steeds de (beeld)babyfoon aanstaan en ze is nogal luidruchtig :D

3. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.523
    8.450
    113
    Wow wat een voorbeeldige kinderen allemaal! :D
    Is die van mij niet echt, hahaha!

Ze is net twee en ligt sindsdien in een juniorbedje en komt echt wel haar bed uit 's nachts (ook met middagslaapje). Kamertje maar zo kaal mogelijk gemaakt, want ze zit echt overal aan :p
    Deurklink omhoog gedaan, die kan ze (nog) niet open krijgen en uiteraard het traphekje dicht boven.

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ja, dit is idd een van de weinige dingen waarin ze voorbeeldig is :D

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hier is Quinn nooit zelf zn bed uit gekomen.
    Wij hebben vanaf het begin gezegt toen hij in zijn nieuwe bed ging slapen, dat wij hem komen halen als hij wakker is, en dat hij moet roepen als er wat is, en dat doet hij tot nu toe braaf, gelukkig

6. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Mijn dochter blijft net zolang onder dekens liggen en mama roepen tot ik haar kom halen. Ze komt er echt nooit uit. En anders moet je zorgen dat er niets op de grond ligt waar ze over kan struikelen. En een traphekje natuurlijk. Die hebben wij altijd dicht 's nachts. Voor het geval dat.

7. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Ik denk ook wel dat ze het begrijpt, maar luisteren hierna... nee dat niet. En ik ben op dit punt ook niet streng. Ik ga haar geen straf geven voor het feit dat ze haar bed uitkomt. We hebben voor de rest ook alles peuterproof, dus echt veel kwaad kan ze niet.

8. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.263
    1.028
    113
    Zuid-Holland
    onze dochter heeft eerst geoefend in haar ledikantje, daar kunnen drie spijlen uit, dus ideaal om te wennen aan de vrijheid. regelmatig hebben we de spijlen er weer ingezet als ze met het in slaap vallen haar bed uit bleef komen. ook hebben we uit voorzorg de deurklink omhoog gedaan aan de binnenkant. recht tegenover haar deur is nl het trapgat. in principe zit het traphekje altijd dicht maar je weet maar nooit!
    uiteindelijk bleef onze oudste toch altijd in haar bed en kwam er pas uit als wij haar riepen :)
    maar goed, kleine meisjes worden groot en nu sinds een paar maandjes komt ze wel zelf haar kamer uit 's ochtends. maar nu vind ik dit ook een gewone gezonde ontwikkeling op 3,5 jarige leeftijd.

9. Maia

Maia Niet meer actief

ik was er ook bang voor, het heeft hier een week geduurd, maar sindsdien komt ze niet zelf uit bed als ze moet slapen. Ook 's nachts als ze wakker is blijft ze in bed liggen en 's ochtends als ze wakker is roept ze me. Pas als ik zeg dat ze best wel uit haar bed mag komen, dan komt ze, maar uit zichzelf doet ze het eigenlijk niet.

10. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Waarom wil je haar overleggen?

Jelle heeft tot 3,5 in zijn ledikant geslapen (ok, camping bed, lang verhaal met bonken enzo) Toen een 1p bed gekocht, omdat het niet meer paste en dat is vanaf dag 1 goed gegaan. Doordat hij al wat ouder was, was het ook uit te leggen, al is dat eigenlijk niet nodig geweest.

Edit: Hij heeft trouwens ook nooit pogingen ondernomen om eruit te klimmen, dat scheelt ook.

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hier ook de deurkruk omhoog.. daar kon ze niet bij
    al stond hij oorspronkelijk vooral in die stand zodat de poezen de deur niet openmaken... hij was ook zeer effectief voo op de kamer blijven.

hier niet de kamer extra kaal gemaakt overigens.. we hebben gewoon de inhoud aangepast
    sudo, tandpasta en ander smeerbaar spul naar de badkamer
    en wat speelgeod erbij zodat ze zich kan vermaken als ze wakker is :)

inmiddels kan ze wel zelf haar kamer uit.. wel zo handig nu ze zindelijk is maar over het algemeen staat ze niet zomaar naast mijn bed eigenlijk..
    even toilet en dan gauw weer terug.
    meestal word ik al wakker zodra ze dr kamerdeur open doet dus als ze al binnenkomt is het ook geen verrassing :)

12. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Als onze dame wakker word en er uit komt gaat ze meteen naar onze kamer.
    Bij het openen van haar eigen deur ben ik al wakker dus schrik niet als ze binnen komt.
    En in de ochtend kruipt ze bij ons in bed om te knuffelen.

13. Dana

Dana Niet meer actief

Laatst is dit bij mij wel gebeurt, dochter was 's nachts uit bed gekomen terwijl ze normaal doorslaapt dus ik had het niet zien aankomen, ze zat ineens naast me in bed en ik schrok me rot toen ik mijn ogen open deed! Haar eerste vraag: "mama wat doe je?" Daarna moest ik er heel erg om lachen, heb haar naar bed gebracht en het is niet weer voorgekomen. Geen idee hoelang ze naar me heeft zitten kijken :(:D , ik slaap normaal heel licht.

Deel Deze Pagina