Hoi,hoi, Ik ben nog niet zo heel ver, maar zoonlief van bijna 3 heeft duidelijk door dat er wat gaande is. Hij heeft het al een paar dagen over mama dik en baby, dit laatste heeft hij van de echo waar hij bij was. Nu zag ik het boekje van Nijntje, kleine pluis, kent iemand dat en is het leuk en duidelijk voor een peuter? Hij is wel helemaal gek van nijntje, maar het moet natuurlijk wel uitleggen dat hij grote broer gaat worden. Hij snapt er nu maar weinig van dat mama dik wordt, maar ja mijn buikkie is al niet meer te verstoppen. Dus als iemand ervaring heeft met dit boekje?
Ik vind het biba baby boek van Marjolein Mattaar veel beter om uit te leggen wat er aan de hand is. Ik vertel er ons eigen verhaal bij en Quinn weet heel goed dat dat het boek over de baby is. succes en gefeliciteerd!
Als je gewoon wilt uitleggen wat er gaat gebeuren zonder de technische/medische details is nijntje prima, erg leuk zelfs, Ligt er verder denk ik even aan wat voor kind je zoontje is: vindt hij het prima om te weten wat er gaat gebeuren, of is het een kind dat jou de oren van je hoofd vraagt over hoe en wat allemaal? In dta laatste geval zou ik in ieder geval ter aanvulling een boek aanschaffen waarin hij plaatjes (op zijn niveau) kan bekijken... Maar zeker voor gewoon het voorlichten van: je krijgt een broertje of zusje en dat is leuk, is Nijntje Pluis erg prima!
Tnx meiden, ik heb het biba baby boek in mijn handen gehad,maar de plaatjes spreken zoonlief helemaal niet aan. Dat heeft hij met alle boekjes die wat 'moderner'getekend zijn. Dus we gaan voor kleine pluis. Ik kan verder geen andere boekjes vinden die het simpel uitleggen. Details hoeven ook helemaal niet voor hem, als hij weet wat er gaande is, is meneer tevreden. De reacties op het boekje op het net zijn ook allemaal goed, dus ik heb hem maar besteld.
En ze blijven Nijntje erg lang leuk vinden, Mijn stiefzoon is bijna 6 en vindt het nog steeds leuk, kiest het vaak zelf als voorleesboekje voor het slapen gaan... M'n stiefdochter is er nu wat vanaf, kiest onderhand toch voor andere dingen, maar die wordt dan ook volgende maand 8. Ik zou me zorgen maken als zij Nijntje nog steeds zo leuk zou vinden, :-D
Jaaaaa nijntje blijft gewoon leuk... Gewoon omdat het heel simpel is, dat merk ik wel aan mijn zoontje. Komt er een hoop poespas bij dan vind hij het al niks meer. Dus ik denk dat ik een goede keus gemaakt heb, maar dat merk ik morgen dan komt het boekje binnen.
Heel leuk boekje! Of Hugo nu ook snapt wat er allemaal gaande is, weet ik niet, maar hij kent het boekje helemaal uit zijn hoofd. Als hij mag kiezen welk boekje we gaan lezen is het: keine puis!