Door koemelkallergie en reflux heeft mijn dochter overdag alleen in de doek geslapen. Sinds een paar dagen ben ik begonnen om haar ook overdag in het bedje proberen te laten slapen. Dit gaat eigenlijk hartstikke goed! Slaapt goed in en soms een paar uurtjes achterelkaar. Alleen wordt ze tussendoor weleens wakker. Ze huilt niet. Ze ligt wat te giebelen en te draaien in haar bedje en valt na 10 minuutjes weer in slaap. Ik voed haar op verzoek, dus vaste tijden heb ik niet voor haar. In de doek was het overduidelijk, beetje huilen en sabbelen op de vuistjes. Er zit dan meestal 3 uurtjes tussen. Kortom wanneer is het voedertijd? Bij huilen of het gewoon wakker worden?
As ze wakker wordt en niet huilt en vervolgens in 10 minuten weer in slaap valt zou ik haar dan niet voeden! Mooi toch dat ze zelf weer kan slapen? Uiteindelijk is het toch de bedoeling dat ze dat leert. En dan heeft ze ook geen honger..
Wakker worden is geen hongersignaal aan zich. Want alleen wakker worden van de honger geldt alleen voor pasgeboren baby's. Ik zou dus voeden wanneer ze om voeding vraagt, en niet elke keer als ze eventjes haar ogen opendoet.
Bedankt! Dan zijn we op de goede weg! In de doek sliep ze aan 1 stuk door, tot aan de volgende voeding. De slaapjes in het bedje worden wel onderbroken, maar ze ligt dan gewoon een beetje te 'spelen'. Om na 10 minuutjes weer te slapen. Doordat ze niet in 1 ruk doorslaapt begon ik te twijfelen.
'Fijn' dat ze kma zo snel hebben kunnen ontdekken, ik zie dat je baby pas 2 maanden is. Hier sliep ze nooit helemaal van voeding tot voeding, dat ging er een beetje af met 5 weken al, toen was ze een half uurtje wakker. Net genoeg voor het omhoog houden (ik deed 20 minuten) en dan nog even knuffelen. Eén minuutje in de box en hup terug naar bed. Box is ze nooit fan van geweest overigens. Wat hier helpt en jij doet het ook zie ik: even laten gaan. Baby's hebben een hoop te verwerken! Door ze continue uit bed te halen bij iedere huil worden ze onrustiger en krijgen ze nog meer prikkels. Je komt dus in een negatieve cirkel.