Mijn zoon is volgende week jarig, hij wordt 4 jaar, en ik wil op zijn verjaardag graag iets leuks met hem gaan doen. Hij is vrijdag jarig en dan komt er verder geen bezoek (die komen van ver en komen zaterdag). Ik dacht eerst aan de Efteling of dierentuin ofzo maar de vooruitzichten qua weer zijn slecht... Ik zoek dus nu iets leuks binnen Wie heeft tips?
Ik hoop eigenlijk iets meer in de Randstad te vinden, had ik er even bij moeten vermelden Binnenspeeltuin zie ik niet zo zitten
Kijk bij Schoolkinderen naar de topic over leuke musea voor kinderen. De meeste zitten in de Randstad!
Wat vindt je zoontje leuk? Ik ben pas met mijn dreumesje naar de Hortus geweest. Dat klinkt misschien niet als een kinderuitje, maar er was een vlinderkas, en een tropische kas met schildpadden en kleine waterstroompjes met bruggetjes erover, er waren veel andere kinderen en een plekje om chocoladetaart te eten
In het Museon in Den Haag is nu een grote dinosaurustentoonstelling, met grote bewegende dino's, en allerlei spelletjes die kinderen kunnen doen. Ook in de rest van het museum een hoop leuke interactieve spellen, erg leuk. Blijdorp heeft genoeg binnen om ook met slecht weer leuk te zijn (oceanium, krokodillengedeelte, grote vlindertuin en tegenwoordig zelfs een grote binnenspeeltuin in de rivierahal). Waarom zie je een binnenspeeltuin niet zitten? In mijn ervaring zijn er weinig binnenactiviteiten die een kind van die leeftijd leuker vindt. Zwemmen Vliegtuigen kijken bij Rotterdam AirPort
Naturalis in Leiden! Dichtbij het station dus misschien leuk om dan met de trein te gaan? Misschien voor jezelf een treinkaartje kopen via de Hema? https://tickets.hema.nl/tickets/9/voordeel/282/ns-koffie-gebak?utm_source=zx&utm_medium=affiliate&utm_campaign=519775&zanpid=2016141605119333376&network=zx#moreinfo
Miniworld rotterdam vindt mijn zoontje geweldig. Met de trein naar Schiphol, vliegtuigjes kijken en daar wat drinken. Museum Naturalis. Bioscoop