peuter valt bij gorilla

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door sophia2016, 29 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw

Klopt dat deze hond een waardig afscheid heeft gehad. Maar het ging me ook meer om de mensen die stellig verklaarden dat dieren niet belangrijk zijn tegen over mensen in het algemeen. Sorry als dat niet duidelijk over gekomen is.

Ik heb die keuze hier niet hoeven maken. maar Ik had denk eerlijk gezegd wel afgewacht. Nou ben ik geen deskundige dus dat kan natuurlijk ook meespelen. plus dat ik daar ook niet aanwezig ben geweest natuurlijk. Maar puur afgaande wat er te zien is in het filmpje.

2. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Nee godzijdank heb ik die keuze ook niet hoeven maken lijkt me afschuwelijk om te doen voor alle partijen.
    Ik snap je reactie wel omtrent dat sommige makkelijk denken over dieren. Zo snap ik dus echt nog steeds niet dat er mensen zo dom zijn om hun hond in een auto te zetten met dit weer op een parkeerplaats, elk jaar weer verbaas me daar enorm over.

Ik ben ook absoluut geen deskundige wat betreft gorilla's en hoe ze zich gedragen verder, maar ik ga ervan uit dat de verzorgers van deze aap de aap en zijn gedrag goed kende om re weten hoe de aap zal gaan reageren in zulke paniek. Het is voor hun kwestie van seconden om te beslissen. De aap sleept het kind hardhandig door het water, voor een gorilla baby waarschijnlijk normaal maar mensen zijn hier niet op gemaakt. Kind had hey hoofd (dodelijk) kunnen stoten tegen een steen of het nekje ect ect. En hoewel deze aap dingen deed met de jongen die ze ook doen met hun eigen jongen kunnen mensen kinderen hier niet tegen en kunnen de gevolgen voor hun wel ernstig zijn.
    Ik vind het heel erg voor deze gorilla en zijn harem dat het zo is afgelopen maar ik ga uit van beste beslissing voor dat specifieke moment.
    Ook vind ik dat de dierentuin dit zichzelf gedeelte ook mag aantekenen want als een kind zo makkelijk door de tralies kan kruipen en in het hok zit vind ik niet veilig. Kinderen zijn nieuwsgierig, een dagje uit en willen alles zien en meemaken en dat moet dan ook kunnen op een veilige manier waarbij ze toch de dieren kunnen zien maar niet zo makkelijk er ook echt in kunnen komen.....
    Het is en blijft voor alle betrokkenen en nu vooral voor zijn harem ontzettend triest.

3. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Over dat de hokken beter gemaakt moeten worden ben ik ook met je eens.

Deel Deze Pagina