Ze zijn nu een uur of 25 bezig en hebben ongeveer 3 meter overbrugd... dus het hangt er helemaal vanaf wat voor materiaal ze tegen komen, of ze nog explosieven moeten en kunnen gebruiken, of alle berekeningen goed zijn etc. Plus, als ze eenmal bij die put zijn, wil dat niet zeggen dat ze klaar zijn....
Volgens rtve.es zijn ze nu op 65 cm en zouden ze in theorie een camera kunnen gebruiken door eerst een klein gat te boren. Maar geen idee of ze dat inderdaad gaan doen. Het lijkt nu namelijk wel veel sneller te gaan. Rond 12 uur zaten ze nog op 1,5 meter na 18 uur en nu, 6 uur later zijn ze bijna op 3,5 meter) edit: en 10 minuten later staat er ineens 85 cm ipv 65 cm .... dus ik ga even wachten met updates tot er staat dat ze inderdaad bij de put zijn aangekomen óf als ze inderdaad een camera gaan gebruiken om te kijken waar Julen precies zit
Ja het lijkt nu te gaan opschieten. Het kan ook goed zijn dat het de komende uren ineens stil blijft, ze moeten toch eerst de ouders inlichten voordat het hele circus wordt uitgezonden.
Op de Belgische site staat dat ze op 3,15 meter van de 3,8 meter zitten. Dat kan dat verschil van 20 cm verklaren. Dat t niet exact 4 meter is maar 3,8.
Wat een ongelooflijk respect voor al die mensen die daar keihard aan het werk zijn... ook als ik dat filmpje zie van de omstandigheden waarop ze werken daar onder de grond. Wat een nachtmerrie voor deze ouders is het toch, ik ben er al naar van.
Ik had gehoopt te lezen dat hij gevonden was. Pff wat een slopende uren. @peque dankjewel voor je up date elke keer. Heb hier een dochter van bijna 2. Pfff moet er niet aan denken...
Zelfs al zijn ze bijna bij de put waar Julen zit, betekent nog niet dat ze hem meteen bij hem zijn, dat kan naar gelang waar hij precies zit, nog een tijd duren ....
Ik lees op de Belgische site dat het zand bovenop Julen niet overeenkomt met ander zand uit de put/omgeving. Is dit speculatie of spreken ze daar in Spanje ook over?
geen idee, hetgeen ik in via diariosur en rtve heb gelezen, is de blokkade gekomen door een verschuiving. verder niets gelezen dat het gruis erboven niet van de wanden van de boorput zelf afkomstig zou zijn. jammer dat er verder geen bron bij staat, (daar hln hun informatie niet alleen van spaanse bronnen heeft.)
Noem mij maar gek, maar ik sta er niet verbaasd van straks als er helemaal geen jongetje blijkt te zitten, of dat na een tijd blijkt dat het verhaal totaal anders zit. Geen idee hoe ik erbij kom en het is nergens op gebaseerd maar puur een gevoel dat ik van het begin af aan heb. Wie weet zit ik er compleet naast en bovenal hoop ik dat ze een levend jongetje vinden natuurlijk.
Er zijn op internet genoeg fakeverhalen te lezen; als er iets geks is gebeurd komt dat wel uit , maar dat is nu niet het moment.