Ja, op dit moment gaan ze nog een micro explosie uitvoeren vanwege de hardheid van het terrein. bron: https://www.diariosur.es/axarquia/pocos-metros-julen-20190125003149-nt.html
een tip: zorg dat als je zoiets plaatst, ook even de bron vermeld. die informatie is niet juist namelijk (ik dacht zelf even dat je een ongepast geintje maakte)
19:44 Vierde explosie noodzakelijk Een nieuwe mini-explosie is nodig om tot bij Julen te komen. Dat meldt Sur. Het laatste deel van het terrein blijkt te hard om er handmatig door te geraken. Gekopieerd van Belgische site https://m.hln.be/nieuws/buitenland/live-nog-minder-dan-een-meter-mijnwerkers-komen-steeds-dichter-bij-kleine-julen~a6cb3b56/
die post van diariosur is van 10 minuten geleden en ik weet niet precies wanneer ze daarmee begonnen zijn, dat staat helaas niet vermeld met een tijdsaanduiding, maar klopt inderdaad dat het hele proces van explosieven 2 uur in beslag neemt.
Pfoe, ik hoop dat er vanavond nieuws komt.. In de put gevallen op 13 januari.. Stel je toch voor dat je als ouder al 12 dagen door deze hel gaat..
diariosur: "El comandante de los #Tedax no ha querido detallar con exactitud cuántos centímetros quedan: "Es menos de un metro"." Dit bericht is van net, de commandant van de explosievendienst wil niet meedelen hoever cm er nog precies te gaan is, "het is minder dan een meter". Verder staat er in het artikel nog dat er niet met een camera gekeken gaat worden daar dat niet protocol is van de mijnwerkers.
Op zich ook wel goed, zo weet niemand hoe lang ze er nog over doen en hebben ze de tijd om de situatie rustig te bekijken en de ouders in te lichten.
Jeetje wat een ophef wat ik heb geschreven Misschien moeten jullie niet gelijk happen Er zijn genoeg andere mensne die speculatie hebben geuit Gelukkig zijn er genoeg andere die het opnemen voor me en niet kinderachtig doen Misschien had ik het anders moeten verwoorden maar ook ik leef met deze situatie.
Ik denk dat ik vannacht niet veel ga kunnen slapen. Hopelijk zit ze het nu eens een keertje mee, de hele zoek/reddingsactie bestaat uit complicatie na complicatie. Ik denk trouwens dat alle insinuaties en verwarrende kreten inderdaad niet echt helpen. Laten we ons houden bij de feiten, en afwachten. Hebben die kleine jongen en zijn familie dat niet verdiend? Echt top dat sommige dames zo thuis zijn in de Spaanse taal! Dames dank voor het delen van al die informatie.
geen idee hoe ver ze zijn in het hele proces van explosieven, misschien dat iemand die de live stream volgt het melden als de mijnwerkers weer naar beneden gaan
Ik weet niet op wie je precies doelt, maar ik heb mijn gevoel/mening netjes geuit hoor. Het gevoel dat ik denk dat hij er niet in zit. Degene die dat ongepast vindt heeft pech hoor. Kom op zeg, het gebeurd in Spanje en ik zit hier op een Hollands forum. Ik vind dat dat prima gezegd mag worden.
Ik voel me soms toch wel een beetje een ramptoerist op afstand. Maar ik hoop echt dat het knulletje snel gevonden wordt.
20:23 Niet voor middernacht tot bij Julen Mogelijk zijn er zelfs twee gecontroleerde ontploffingen nodig om de laatste centimeters uit te graven. Dat is nog maar eens een zware tegenslag voor de reddingsoperatie. Vandaag zou D-day zijn, klonk het nog vanochtend. Nu wordt het lastig geacht om nog voor middernacht tot bij de peuter te geraken.