Ik zou als het in Nederland was gebeurd net zo goed afvragen,ook al zouden de ouders mijn woorden wel kunnen lezen. en zoals ik al zei , ik hoop dat het verhaal van de ouders waar is, maar ik vind echt dat je best mag afvragen of het wel klopt. Niet iedereen spreekt de waarheid en als je iedereen op hun woord moet geloven komen er heel veel moordenaars weg met, het was maar een ongeluk.
Ik denk het wel. Er zijn zoveel mensen die hebben meegeholpen en meegeleefd dat ik me niet kan voorstellen dat men niet even naar buiten brengt of hij oo slag dood was ja of de nee. En in het onwaarschijnlijke geval dat hij al dood was voor zn val in de put zal er een proces opgestart worden. En wordt dit snel genoeg opgepakt door de media. Ik ben blij dat ze zijn lichaampje hebben gevonden en dat hij nu begraven kan worden. Hoop ook oprecht dat dit hele voorval Spanje doet laten nadenken over de manier waarop putten worden achtergelaten. Wellicht zou men die na gebruik direct dicht moeten gooien. En goed afsluiten met iets dat duidelijk aangeeft dit is een put i.p.v. we leggen er een rotsblok op.
Als er al vraagtekens zijn dan zal de politie zich daar echt wel mee bezig houden. Zij zijn op de hoogte van alles wat daar gebeurt en gevonden is. Ik denk dat er eerder gezocht moet worden in wie heeft de illegale put laten boren en waarom was het niet goed afgedekt?
Totdat het tegendeel is bewezen ga ik er gewoon vanuit dat die ouders de waarheid spreken. Het is aan de politie om uit te vinden wat er precies gebeurt is. En als blijkt dat de ouders een potje hebben staan liegen vermoed ik dat half Spanje in staat is om ze te lynchen.
Tuurlijk wordt dat onderzocht. In de meeste landen vindt er autopsie plaats wanneer er geen sprake is van een natuurlijke dood.
Nou ik ook hoor! Ik vind het ergens diep triest dat wij mensen zo cynisch zijn geworden dat we bij een dergelijk ongeval, als eerste het 'moordkaartje' uit onze zak trekken. Daarnaast... Laat recherche lekker bepalen of het verhaal geloofwaardig is of niet. Ik neem aan dat vier seizoenen CSI geen betrouwbare referentiekader is om iets anders te denken dan wat we tot nu toe te horen hebben gekregen: Dat dit een vreselijk, dramatisch ongeval is geweest en niets anders. Verschrikkelijk voor het jongetje, zijn ouders en familie... Dit kom je, zeker als ouder, nooit meer te boven.
In een persconferentie vanmorgen werd verteld dat ze vanmorgen autopsie uitvoeren en dat er vandaag resultaat word verwacht. Of dat ook meteen gecommuniceerd word naar de media werd er niet bij verteld.
Dat is het ook, maar ik heb me er wel aan gestoord hoeveel mensen gelijk gingen oordelen op social media. Ik houd mij dan liever stil, van mijn mening wordt het dan niks anders.
Inderdaad. Daarnaast denk ik dat sommigen maar eens even moeten gaan nadenken over hoe je zelf behandeld zou willen worden in deze situatie. Waar heb je behoefte aan? Wat helpt je? Troost en steun, of allerlei verdachtmakingen?
Wat hebben we tegenwoordig veel detectives in de wereld maatschappij. Lees het op facebook onder de kranten pagina's ook. En vind het op een topic juist als deze misplaatst om er over te discussiëren. Complottheorieën topic openen is dan een beter plan.
Ik ben net wakker en lees dat ze hem gevonden hebben, had al verwacht dat hij dit niet overleefd zou hebben zo lang en eenzaam in die put. Rust zacht klein mannetje en heel veel sterkte en kracht toegewenst voor zijn ouders
Natuurlijk mag je je dat afvragen, Godzijdank heb ie zeggenschap over je eigen gedachten. Maar om nou zoiets op internet te plaatsen... je moet niet vergeten hoeveel invloed dat heeft, hoeveel mensen dat lezen, wie ermee gekwetst kan worden. De naïevelingen die hier worden genoemd zijn ook de mensen die een dergelijke speculatie of onderbuikgevoel verder kunnen dragen tot serieuze beschuldigingen en openlijke uitspraken die leiden tot onbeschrijflijk veel verdriet. Terwijl het vanuit degene die het oorspronkelijk schreef gewoon maar een gedachte was waar hij dacht recht op te hebben. En wellicht was het waar, maar misschien ook niet. Is dat het waard?
Waarom is het naïef om er niet vanuit te gaan dat de ouders het kind in de put gepropt hebben? Wat @tuc zegt 'tuurlijk' lezen de ouders hier niet mee. En mag je je gedachtes hebben. Maar zelf wil ik proberen niet alles zo op internet te zetten. Zeker als je er niet bij geweest bent.
Peque, weet jij hoe in Spanje de uitvaartzorg is geregeld? De ouders van Julen hebben weinig geld las ik (vader is werkloos) en ik hoop wel dat ze hun kindje een "mooi" afscheid kunnen geven (mooi tussen aanhalingstekens want er is niets moois aan dit immense leed). Ik heb al zitten kijken of er iets van een GoFundMe-campagne was opgestart maar zie er geen, niet dat geld ook maar enige verlichting biedt aan het lijden van de ouders maar aan de andere kant moeten die arme mensen kunnen rouwen zonder zich zorgen te hoeven maken over geld.
Wat je schrijft kun je idd bewust van zijn. Daarom schrijf ik dus ook geen dingen als dat zijn ouders hem daar "ingepropt" hebben. Maar dat ik het een bizar geval vind en ik echt oprecht verbaasd ben dat het ventje daar dus echt zat.