Ik lees dat hij iig een vrije val van 71meter heeft gemaakt, wat ook te zien was aan de wijze waarop ze hem terugvonden. Dat zou denk ik wel betekenen dat hij heel snel is overleden.
Misschien hoorde hij hem huilen tijdens zijn val? 71 meter val je niet in binnen een knipoog. Zeker niet in zo'n smalle put en zal ook tijdens zijn val een beetje zijn afgeremd.
Als de jongen er levend in is gevallen is de val hem natuurlijk fataal geworden, je hoeft niet gelijk opslag dood te zijn. Dus de vader kan hem zeker nog gehoord hebben. De vraag is alleen hoe lang hij dan nog geleefd heeft of dat hij opslag dood was.
Ja, Er zijn nou eenmaal genoeg dingen gebeurd waarbij de ouders juist iets vreselijks hadden gedaan terwijl ze beweerde dat er hun iets vreselijks was overkomen. En mocht het tegendeel waar zijn dat het toch echt een ongeluk was dan kan ik heus nog mijn exuses aanbieden.
Natuurlijk, maar daar tegenover staan ook meer dan genoeg tragische ongevallen die het nieuws (om het feit dat ongelukken gewoon gebeuren) niet eens halen. Dat bedoel ik dus ook met dat het ergens onwijs triest is dat het zo vanzelfsprekend geworden is om uit te gaan van het slechtste in de mens.
Waarom valt iedereen elkaar hier nu ineens af? De wereld is geen rozengeur en manenschijn. Het overgrote deel van de reacties hier is gewoon netjes. Het lijkt me niet heel zinvol de ouders te verdenken in dit stadium, waarom de sensatie benadrukken in zo’n vreselijke tragedie? Maar je bedenken uiten in een nieuwstopic op basis van een aantal uitingen in de media is toch niet de reden om diegene dan weer de grond in te stampen? Laten er vooropstellen dat wij enkel weten wat in het nieuws komt. Dat je daar een gezond wantrouwen tegen hebt is meer dan logisch want nieuws wordt nogal eens gekleurd gebracht. Maar waarom willen we eigenlijk zo nodig weten wat er precies is gebeurt? Omdat we hebben meegeleefd en gehoopt dat alles goed zou komen? Wat maakt het uiteindelijk voor ons uit? Helemaal niks. We kunnen het gewoon aannemen voor wat het is. Wat verlang ik soms terug naar de tijd dat dit soort nieuws je bereikte via een klein blokje in de krant op pagina 3.
Zijn ouders kunnen dit topic niet lezen en vertalen met Google zullen ze vast niet doen. Maar er komen wel Nederlanders in Spanje en via internet in contact met elkaar. Het heeft dan misschien geen directe invloed op wat de ouders lezen maar kan wel invloed hebben op hoe er naar de ouders gedaan wordt.
Verschillende mensen hebben het hier over naïviteit, dat ging niet specifiek over jou maar is wel van toepassing op jouw reacties. Het vreemde vind ik dat je een speculatie, op basis van niet officieel naar buiten gebrachte informatie, die je zeker niet uit eerste hand en hoogstwaarschijnlijk niet uit een voor jou direct controleerbare bron hebt vernomen, aannemelijker vindt dan de beschikbare informatie die officieel naar buiten is gebracht. De informatie waar jij je op lijkt te baseren is door iemand naar buiten gebracht die vrijheid van meningsuiting belangrijk vindt (dat is het ook), maar het ten koste van anderen naar buiten brengt voor het geverifieerd is. Jammer, want mensen zoals jij baseren hierin hun eigen gedachten en conclusies, en daardoor groeit iets dat misschien helemaal niet bestaat uit tot iets schadelijks. Als ik het mis heb en jouw bedenkingen zijn wel gebaseerd op waarheid of op zijn minst controleerbare, betrouwbare bronnen dan spijt me dat oprecht. Ik ben zelf iemand die graag zaken in twijfel trekt en niet zomaar iets aanneemt, maar dan moet het tegendeel toch wel echt aannemelijk zijn. Geloof je trouwens echt dat als jouw kind iets ernstigs overkomt en andere mensen beweren dat het jouw schuld is, dat het je niets doet omdat je zeker weet dat het niet waar is? Dat als mensen je in de supermarkt aanstaren, op straat nawijzen als diegene die zijn kind iets heeft aangedaan, dat je dan onbewogen je schouders ophaalt en niet stiekem van binnen kapot gaat?
Dit heeft alles temaken met hoe jij als mens in het leven staat. Je kan uitgaan van de onschuld van iemand tot het tegendeel bewezen is. Zoals in de westerse landen het rechtssysteem ook werkt. Of iemand is per definitie schuldig tot het tegendeel bewezen is. Het is maar net waar je als mens je focus op legt. Ik ga er liever vanuit dat het gros van de mensheid gewoon naar eer en geweten handeld en dat een enkeling er een potje van maakt.
Niet elke niet natuurlijke dood leidt tot een gerechtelijke obductie. Elke niet natuurlijk overledene moet geschouwd worden door een forensisch arts, die ook de dossiers doorneemt, soms aanvullende vragen stelt aan medisch team en/of familie en overlegt met de officier van justitie over de vervolgstappen. En meestal wordt het lichaam dan gewoon vrijgegeven. Alleen als er een mogelijk misdrijf wordt vermoed of teveel onduidelijkheid is, vindt er een obductie plaats. Maar ben je "gewoon" bijvoorbeeld verkeersslachtoffer, of van het keukentrapje gevallen, of als oud vrouwtje overleden aan de longontsteking die je opliep door de bedlegerigheid bij je gebroken heup, dan komt daar geen obductie bij kijken, ondanks een niet natuurlijk overlijden. Sterker nog, het kan zelfs gebeuren dat de forensisch arts zijn onderzoek al doet bij een hersendode, en toestemming geeft voor heart beating orgaandonatie.
Iemand is nog altijd onschuldig tot het tegendeel bewezen is gelukkig.. en dan, in de officiele verklaringen stond ook dat de vader zich omdraaide en dat het nichtje hem er in zag vallen.. de familie eromheen zal ook wel ondervraagd zijn. Lijkt mij niet dat een hele familie zal liegen over hun zoontje/kleinzoontje etc... er loopt ook gewoon een onderzoek las ik namelijk.. Lijkt me dat je het dan over een andere boeg gooit zoals gewoon een vermissing oid. Al met al is het vreselijk triest
Ik zou het wel vreemd vinden als er nu geen opductie wordt uitgevoerd. Er zijn toch wel wat dingen onduidelijk en daarbij kijkt de hele wereldpers mee.
Hier lijkt het mij ook terecht, maar ik reageerde op iemand die zei dat er bij niet natuurlijk overlijden gewoonlijk obductie is.
Ik vind dat er een verschil is tussen wat je bespreekt in je huiskamer/kantoor en wat je voor de hele goegemeente, voor iedereen en altijd vindbaar, het internet op slingert.
Ehmm doe dit lekker privé naar elkaar.. het was zo fijn hier te lezen hoe alles verliep maar nu..niet echt respect voor als ik eerlijk ben..
Ik dacht: ik kijk even in dit topic om te kijken of er al meer nieuws is. In plaats daarvan zie ik een 2 pagina durende discussie over iets anders, what else is new? Dus het slechte nieuws maar opgezocht op Google...